REKLAMA
REKLAMA

Kolej chce zlikwidować przejazd kolejowy na Dąbrówce. Ludzie protestują

SANOK / PODKARPACIE. Mieszkańcy ul. Piastowskiej mają żal do magistratu, że „sprzedał” ich kolei. Chodzi o przymiarki do zamknięcia przejazdu kolejowego na linii 108 z ul. Mokrą. Władze miasta sprzeciwiły się jednak tej decyzji, ale kolej jak to kolej, działa jak „państwo w państwie”.

Dorota Mękarska

Wszyscy korzystamy z tego przejazdu – mówi mieszkaniec ul. Piastowskiej. – Jego likwidacja to naprawdę koszmarny pomysł. Będziemy zmuszeni korzystać z przejazdów na których jest wielkie natężenie ruchu. Dziwię się, że urząd podejmuje działania, które uprzykrzają ludziom życie.

Przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Mokrej w Sanoku, usytuowany jest na linii kolejowej nr 108 Stróże-Krościenko, na której kursują pociągi pasażerskie i towarowe – mówi Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Jakie pociągi? – złoszczą się mieszkańcy Dąbrówki. – Jeden skład dziennie to cały ruch na tej trasie.

Będzie wiadukt, nie może być przejazdu

Oficjalna informacja o planowanej likwidacji przejazdu dotarła do sanockiego magistratu w połowie sierpnia 2016 roku, ale już wcześniej przy okazji projektowania obwodnicy mówiło się, że liczba przejazdów będzie musiała ulec zmianie.

Planowana likwidacja tego przejazdu, związana jest z budową dwupoziomowego skrzyżowania, tj. wiaduktu drogowego nad linią kolejową – w ramach budowy obwodnicy Sanoka. Inwestorem tego zadania jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie – wyjaśnia Dorota Szalacha.

14408257_1286926054692899_1049745337_o

Przejazd kolejowy na ul. Piastowskiej

Będzie modernizacja linii, nie może być przejazdu

W piśmie z sierpnia do Urzędu Miasta w Sanoku jest natomiast mowa o uzgodnieniu zmian w infrastrukturze drogowej, planowanych w związku z modernizacją linii 108. Modernizacja ma być wykonana zgodnie z projektem „Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Jasło-Nowy Zagórz” w ramach RPO Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Prace są na etapie opracowywania dokumentacji przedprojektowej.

Jej wykonawcą jest Value Engineering sp. z o.o. Projektant przedstawił propozycję likwidacji przejazdów o niskim iloczynie ruchu oraz niewielkiej odległości od następnego przejazdu. „Wiele przejazdów nie spełnia wymagań określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015r. w sprawie warunków, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie…” Autor pisma nadmienia, że projektantowi zależy na uzgodnieniu jak największej liczby przejazdów do likwidacji.

Na Dąbrówce wszyscy mówią o zmowie urzędu z koleją, a przecież urząd ma nam służyć, bo funkcjonuje za nasze pieniądze – zaważa nasz Czytelnik.

Rada Dzielnicy jest na „nie”

Jednak prześledzenie korespondencji w tej sprawie pokazuje, że są to słowa nie poparte żadnymi dowodami. 24 sierpnia wiceburmistrz Edward Olejko zwrócił się do Rady Dzielnicy Dąbrówka z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie likwidacji przejazdu kolejowego na ul. Mokrej. Końcem miesiąca jej przewodniczący Sławomir Skorek odpowiedział magistratowi. Rada Dzielnicy Dąbrówka zdecydowania sprzeciwiła się likwidacji przejazdu, argumentując, że obecne natężenie ruchu kolejowego na linii 108 w żaden sposób nie uzasadnia tego kroku, a ponadto likwidacja w istotny sposób utrudni komunikację pomiędzy poszczególnymi ulicami tej dzielnicy. W opinii rady podjęcie decyzji o likwidacji przejazdu nie będzie mieć zasadniczego wpływu na bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Wiceburmistrz negatywnie opiniuje, ale kolej zrobi jak uważa

W oparciu o tę opinię Edward Olejko 2 września b.r. wystosował odpowiedź do Volue Egeneering sp. z o.o., w której negatywnie zaopiniował przedstawioną propozycję likwidacji przejazdu. Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła, ale raczej nie należy spodziewać się pozytywnego dla mieszkańców ul. Piastowskiej rozstrzygnięcia, bo przejazdami kolejowymi, tak jak torami zarządza PLK.

Likwidacja wyżej wymienionego przejazdu kolejowo-drogowego w Sanoku, nastąpi dopiero po wybudowaniu i oddaniu do użytkowania skrzyżowania dwupoziomowego oraz obwodnicy Sanoka – zapowiada rzeczniczka PKP PLK S.A.

Na osłodę dla mieszkańców Dąbrówki możemy dodać, że po przebudowie ul. Krakowskiej i wybudowaniu obwodnicy w dzielnicy zmieni się organizacja ruchu, która usprawni przemieszczanie się pomiędzy ulicami.

Źródło: P24.PL

23-09-2016

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij


Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)