ZAGÓRZ: O połączeniach kolejowych z Komańczy do Jasła, planie zagospodarowania przestrzennego oraz zmianach w budżecie na najbliższej sesji

16-10-2017

ZAGÓRZ / PODKARPACIE. Na najbliższy poniedziałek zaplanowano sesję Rady Miejskiej w Zagórzu. Radni pochylą się między innymi nad uchwałami dotyczącymi planu zagospodarowania przestrzennego w mieście, udziałem w projekcie wznowienia połączeń kolejowych na trasie Komańcza-Jasło czy zmian w budżecie. Z kolei w najbliższy czwartek będą obradować komisje: finansowa i społeczno-socjalna.

Obrady zaplanowano na poniedziałek 16 października na godzinę 12.00.

Poniżej proponowany porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Powołanie sekretarza sesji.
3. Sprawozdanie Przewodniczących Komisji stałych z posiedzeń odbytych w okresie międzysesyjnym.
4. Rozpatrzenie projektów uchwał:
1) w sprawie uchwalenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego miasta Zagórza “CENTRUM” – etap I /DRUK Nr 1/,
2) w sprawie oceny aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Zagórz /DRUK Nr 2/,
3) w sprawie oceny aktualności miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego /DRUK Nr 3/,
4) w sprawie określenia formy, wysokości i trybu przyznawania pomocy dla repatrianta i członków najbliższej rodziny repatrianta, osiedlających się na terenie Gminy Zagórz /DRUK Nr 4/,
5) w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz górnej stawki opłaty za opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych /DRUK Nr 5/,
6) w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego Zakładu Usług Technicznych Spółka z o .o. z siedzibą w Zagórzu /DRUK Nr 6/,
7) w sprawie udziału Gminy Zagórz w projekcie wznowienia połączeń kolejowych na trasie Komańcza-Jasło /DRUK Nr 7/,
8) w sprawie lokalizacji i nadania nazwy przystanku kolejowego „Zagórz Przemysłowy” umiejscowionego w km 113.300/400 /DRUK Nr 8/,
9) w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Zagórz na 2017 rok /DRUK Nr 9/,
10) w sprawie wprowadzenia zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Zagórz na lata 2017-2025 /DRUK Nr 10/.
5. Interpelacje, wolne wnioski i zapytania.
6. Zamknięcie sesji.

PORCELANOWY ZAKĄTEK IZMIR

Komentarzy: 17 do “ZAGÓRZ: O połączeniach kolejowych z Komańczy do Jasła, planie zagospodarowania przestrzennego oraz zmianach w budżecie na najbliższej sesji”

  1. Wiedzieć trzeba pisze:

    Tyle wiem ,że będą rozmawiać(Radzić) na te tematy. Nie za darmo.

  2. manik pisze:

    A jaki był problem by nadal jeździł pociąg dalekobieżny z Gdyni przez Stróże,Jasło do Zagórza?
    Linia kolejowa jest remontowana między Rzeszowem a Jasłem czy się mylę?

    • ktoś pisze:

      PICowi nie opłaca się dawać Pesozłoma na dalszą jazdę więc dali tylko do Jasła bo tam dotarła elektryfikacja.

    • KOLEJARZ pisze:

      Tak dokładnie linia między Jasłem a Rzeszowem jest zamknięta z powodu remontu torowiska między Strzyżowem a Rzeszowem.
      Krosno lobbowało za łącznicą kolejową omijająca Jasło. Z Krosna/Jedlicza prosto do Rzeszowa. To skróciło by czas podróży do Rzeszowa o co najmniej 35-40 min. Jasło sprzeciwiało się temu choć z Jasła była niewystarczająca frekwencja na utrzymanie linii. Zapotrzebowanie z Krosna jest bardzo duże widać to po przepełnionych busach Krosno-Rzeszów jeżdżących co 30 min w ciągu dnia… Dla Zagórza to szybszy dojazd do stolicy województwa. Wszyscy powinni się włączyć w lobbowanie tej łącznicy.

  3. Zagórzanin pisze:

    Ciekawe czy przewodniczący Różycki na tej sesji będzie odbierał głos zebranym ?,

  4. Anonim pisze:

    Rozmawiajcie poważnie. Zwolennicy Kocham kolej mowią wyraźnie tu i tam, że w gospodarce są liberałami, tzn. kolej zarabia na siebie, to istnieje; nie zarabia – nie istnieje.

    To jak to jest – kolej na tym odcinku nie zarobi na siebie nawet w 30%, a ma być. Kto za to zapłaci?

  5. Krzyś pisze:

    A co w sprawie kompostowni ,przecież temat jest otwarty.

  6. karol pisze:

    Tu chodzi tylko o pracę dla kilkudziesięciu osób [czyt.kolejarzy], a koszty są milionowe!!!

  7. Do Karola pisze:

    Nie pisz bzdur o milionach bo na linii 107 (Zagórz – Łupków) 3 pary pociągów codziennie kosztowałoby dokładnie 1,4 miliona (jeden milion czterysta tysięcy zł)ROCZNIE!

  8. Stop darmozjadą pisze:

    Kazdy kolejarz w Zagórzu to darmozjad ja jako pracownik obozòw pracy zaslaw nie życzę sobie zeby z moich ciężko zarobionego zysku rożnych podatkòw ( kolej w Zagòrzu nie przenosi i nie bedzie przynosić zysku ) dodawać darmozjadòw niech uczciwie ida zarabiać tak jak większość społeczeństwa a jak nie to ludzie pracy zmienią ta władzę

  9. Anonim pisze:

    Tiry na tory to i w Polsce będzie kolej!!!

Napisz komentarz:

Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.