REKLAMA
REKLAMA

AKTUALIZACJA / HOKEJ: Niższy budżet na kolejny sezon hokejowy? Klub chce, aby grupy młodzieżowe finansowało miasto (FILM, KOMUNIKAT)

AKTUALIZACJA / HOKEJ: Niższy budżet na kolejny sezon hokejowy? Klub chce, aby grupy młodzieżowe finansowało miasto (FILM, KOMUNIKAT)

SANOK / PODKARPACIE. Zakończyło się ważne dla przyszłości sanockiego hokeja posiedzenie rady nadzorczej Ciarko PBS Bank KH Sanok. Omówiono najważniejsze kwestie związane z finansowaniem klubu na kolejną edycję rozgrywek o mistrzostwo Polski. Sporo czasu poświęcono również wizji kształtowania hokeja w Sanoku na kolejne lata.

Komunikat ws. Posiedzenia Rady Nadzorczej Spółki hokejowej Ciarko PBS Bank KH Sanok

Szanowni Państwo

Działając imieniem Ciarko PBSBank KH Sanok Sp. z o.o., informujemy, że  w trakcie posiedzenia rady nadzorczej Spółki z udziałem członków zarządu, dokonano podsumowania pięcioletniego okresu działalności spółki – podkreślamy, że w tym czasie drużyna seniorska dwukrotnie zdobyła tytuł Mistrza Polski i dwa razy Puchar Polski. Drużyna seniorska dwukrotnie była również liderem rozgrywek po rundzie zasadniczej. Na arenie międzynarodowej Spółka wygrała turniej drugiej rundy Pucharu Kontynentalnego w rumuńskim Brasovie. Oprócz sukcesów drużyny seniorskiej, Spółka może się pochwalić sukcesami drużyn juniorskich, w tym dwoma tytułami Mistrza Polski. Pod względem sportowym okres ten należy ocenić bardzo pozytywnie.  Ostatni sezon mimo niemałych nakładów finansowych nie należał jednak do udanych. Omówiono przyczyny takiego stanu rzeczy, stwierdzając w podsumowaniu, że władze klubu zapewniły drużynie seniorskiej wszystko co było konieczne do osiągnięcia kolejnego sukcesu. Być może decyzje personalne zarówno co do sztabu szkoleniowego jak i poszczególnych zawodników zadecydowały o tym drużyna nie stanowiła monolitu zdeterminowanego, aby osiągnąć sukces. Oceniając ostatni sezon trzeba podkreślić, że większość zawodników uczyniła wszystko, aby uzyskać jak najlepszy rezultat, niemniej w zestawieniu z innymi zespołami i ich potencjałem sportowym, ich zaangażowanie i wola walki nie dała spodziewanego przez nich samych efektu.

Sponsorzy po zakończonym sezonie muszą dokonać oceny efektów marketingowych i wizerunkowych, a także ocenić swoje możliwości finansowe w obszarze nakładów na marketing i reklamę. Stosowne wnioski zostaną przedłożone właściwym organom decyzyjnym głównych sponsorów, aby określili oni swoją gotowość do kontynuowania sponsoringu i wysokości możliwego zaangażowania finansowego w kolejnym sezonie. Informujemy, że konieczność podsumowań efektów marketingowych za okres pięcioletni wynika z faktu, że pierwotnie udział dwóch głównych sponsorów tj. firmy Ciarko oraz Podkarpackiego Banku Spółdzielczego zakładał pięcioletni okres zaangażowania w projekt hokejowy, w czasie którego główni sponsorzy oczekiwali, iż zostanie przez wszystkie zainteresowane strony wypracowane docelowe rozwiązanie finansowania tej dyscypliny. Elementem zaangażowania dwóch głównych sponsorów było właśnie powołanie w roku 2011 spółki Ciarko PBS Bank KH Sanok Sp. z o.o.

W tym celu zostało zwołane kolejne posiedzenie Rady Nadzorczej na dzień 14 maja 2015 roku, na którym zapadną decyzje dotyczące tych zagadnień. Elementem tych decyzji będzie również zmiana formuły rozgrywek ligowych w sezonie 2015/2016, które mają być w pełni zawodowe – a to oznacza, iż udział w tych rozgrywkach będą mogły brać udział wyłącznie kluby sportowe działające w formie sportowych spółek akcyjnych. Będzie to zapewne również związane z określonymi wymogami finansowymi, jakie zostaną postawione przed klubami, które zechcą zgłosić swój akces do tych rozgrywek.

Podczas posiedzenia zarząd przedstawił dwie koncepcje budowy drużyny oraz związanych z tym koniecznych nakładów finansowych. Jedna z tych koncepcji zakłada oparcie drużyny prawie wyłącznie na obecnych wychowankach klubu. Minimalne przychody netto jakie są konieczne, aby pokryć koszty tak dobranej drużyny seniorskiej muszą oscylować na poziomie 2,5 mln zł netto. Do tych kwot dochodzą również koszty na pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem grup młodzieżowych, które Zarząd Spółki obliczył na kwotę około 0,5 mln zł. Taka kwota nakładów na sekcje dziecięce i juniorskie dałaby możliwość stabilizacji pracy trenerom grup młodzieżowych oraz pozwoliłaby na pokrywanie również części wydatków, które ponosząc rodzice wychowanków klubu. Rada Nadzorcza oraz Zarząd Spółki uznają zgodnie, że należy wspólnie pracować nad poprawą sytuacji tego obszaru działalności Klubu, aby los trenującej młodzieży i trenerów nie zależał od sponsorów i ich nakładów na tą dyscyplinę.

Rada Nadzorcza uznała, że należy przedstawić stosowne informacje pozostałym wspólnikom, w tym władzom Miasta Sanoka, aby mieli oni świadomość jakie koszty generuje działalność spółki hokejowej, i jaką część tych kosztów stanowi szkolenie dzieci i młodzieży. Władzie Spółki nie ukrywają, iż liczą na to, że władze Miasta Sanoka mimo trudnej sytuacji budżetowej, będą w stanie wesprzeć klub w pokrywaniu kosztów szkolenia dzieci i młodzieży, w tym również w ramach projektu klas sportowych.

Obecni na posiedzeniu przedstawiciele głównych sponsorów wraz z obecnym w końcowej części posiedzenia Zastępcą Burmistrza Miasta Sanoka Panem Piotrem Uruskim, wyrazili zapatrywanie, aby stosowne decyzje dotyczące działalności w kolejnych latach podjąć po zapoznaniu się ze stosownymi informacjami oraz po określeniu się przez wszystkie zainteresowane strony co do ich możliwości finansowych.

1

źródło: Red., materiały nadesłane

15-04-2015

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)