REKLAMA
REKLAMA

Rusza kampania społeczna KochamKolej.pl promująca turystykę kolejową w Bieszczadach

ZAGÓRZ / PODKARPACIE. Rusza kampania społeczna KochamKolej.pl promująca turystykę kolejową w Bieszczadach. Patronat medialny nad akcją objęły portale eSanok.pl, Bieszczady24.pl, oraz P24.pl. Główne założenia kampanii zostały przedstawione w inauguracyjnym artykule pt. ,,Zarabiaj i promuj się dzięki turystyce kolejowej!” autorstwa Jerzego Zuby

pomysłodawcy i głównego koordynatora anonsowanej tu inicjatywy. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do lektury.

Szanowni Państwo!

Decyzja o uruchomieniu od 1 sierpnia br. weekendowych pociągów turystycznych w Bieszczady relacji: Jasło – Krosno – Zagórz – Komańcza stwarza wyśmienitą okazję do promocji lokalnych atrakcji turystycznych ulokowanych w sąsiedztwie bieszczadzkich, niezwykle malowniczo położonych szlaków kolejowych.

Początkiem każdej, kolejowej podróży jest zakup biletu, który w anonsowanej tu akcji miałby być jednocześnie: darmową wejściówką (na wystawę lub koncert), kuponem rabatowym (w restauracji, hotelu, galerii) a także… losem w loterii, towarzyszącej imprezie plenerowej planowanej na podsumowanie niespełna dwumiesięcznego (sierpień – wrzesień br.) okresu kursowania weekendowych pociągów turystycznych w Bieszczady.

Aby tytułowa zachęta stała się faktem przynoszącym obopólne korzyści wszystkim potencjalnym partnerom akcji niezbędne jest stworzenie wspólnego pakietu rabatów, zachęt i promocji premiującego fanów turystyki kolejowej, która na całym świecie należy do najbardziej lukratywnych segmentów biznesu turystycznego. W Europie najwięcej na turystyce kolejowej zarabia się w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Wymienione tu kraje posiadają największą liczbę członków w Europejskiej Federacji Muzeów i Pociągów Turystycznych (Fedecrail), z ponad 150 obiektami dziedzictwa kolejowego i muzeami, które łącznie przyciągają ok. 10 mln osób rocznie. Według szacunków Fedecrail każdego roku ok. 30 mln pasażerów podróżuje pociągami zrzeszonymi w federacji, w tym operującymi na głównych liniach. Obroty z tego tytułu wynoszą 277 mln euro, z tego 55 proc. pochodzi ze sprzedaży biletów, 17 proc. z usług gastronomicznych i 11 proc. z handlu w pociągach. Na podstawie danych z Wielkiej Brytanii federacja podała, że wkład turystyki kolejowej w gospodarkę narodową może wynieść nawet 1,9 mld euro!!! (dane podano na podstawie raportu Wiadomości Turystycznych z 30.08.2012 r.)

Skoro innym się udaje, to dlaczego nie pójść ich śladem w Polsce? Jeśli uważacie Państwo, że gra jest warta przysłowiowej świeczki, to dołączcie do kampanii społecznej KochamKolej.pl! Zapraszamy w szczególności: gestorów lokalnej bazy turystycznej i sportowo – rekreacyjnej, organizatorów wydarzeń kulturalnych, przewodników oraz biura turystyczne. Liczymy na zaangażowanie ze strony lokalnych samorządów. Cieszymy się, że w naszą akcję włączają się kolejne media. Licząc na owocne kontakty i współdziałanie mówimy do zobaczenia w Bieszczadach! Pierwszy pociąg  turystyczny do tej magicznej krainy wyrusza ze stacji Jasło już 1 sierpnia o godz. 07.00.

Z kolejarskim i turystycznym pozdrowieniem:
Jerzy Zuba – koordynator kampanii

jzuba

Stacja kolejowa w Zagórzu z lotu ptaka z widokiem na linię kolejową nr 107 w kierunku Komańczy

materiał nadesłany
foto: UMiG Zagórz

13-07-2015

Udostępnij ten artykuł znajomym:



Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Pokaż więcej komentarzy (0)