SANOK / PODKARPACIE. Trwa remont ulic: Lipińskiego, Kolejowej i Lwowskiej. Drogowcy poprawiają nawierzchnię jezdni oraz chodników. Nasi Czytelnicy z nadzieja pytają, czy tak szeroko zakrojone prace pozwolą również na wybudowanie ścieżki rowerowej.
– Funkcjonują one w każdym, normalnym mieście, dlaczego u nas miałoby ich nie być? – piszą do redakcji. Niestety, ta część inwestycji nie wchodzi w grę.
– Trwają remonty na wspomnianych ulicach. Zatem odświeżamy je, nie budujemy nowych obiektów – podkreśla Joanna Rarus, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Rzeszowie.
Przypomnijmy, że remont ulic: Lipińskiego, Kolejowej i Lwowskiej opiewa na kwotę blisko 5 mln złotych
Sfatygowane drogi w końcu doczekały się odświeżenia. Remont realizuje firma Strabag Sp. z o.o. Wspomniane trasy zostaną gruntownie odnowione na odcinkach: Lwowska, Kolejowa (od km 0+000 do km 0+775) oraz Lipińskiego (od km 0+775 do km 1+758).
Umowa na wykonanie tego zadania została podpisana w październiku ubiegłego roku. Zgodnie z planem wszelkie prace mają zostać wykonane do września 2018 r. Z kolei okres gwarancji wynosi 60 miesięcy.
Warto powiedzieć jakie roboty zostaną zrealizowane w ramach tego zadania. Są to: odtworzeniu trasy i punktów wysokościowych, roboty rozbiórkowe, ziemne (wykopy, nasypy), odwodnienia korpusu drogowego, wykonanie frezowania nawierzchni, podbudów, nawierzchni, prace wykończeniowe, oznakowanie dróg i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, a także wykonanie elementów ulic.
W tej gamie przedsięwzięć nie ma niestety nic o ścieżkach rowerowych. Coraz częściej pytają o nie nasi Czytelnicy
– Dlaczego nie ma ścieżki rowerowej, jak w każdym normalnym mieście? Kto o tym zadecydował?
Z prośbą o wyjaśnienie tej kwestii zwróciliśmy się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych Autostrad oddział w Rzeszowie
– Prace, które prowadzone są na ul. Lipińskiego w Sanoku finansowane są z bieżących środków budżetowych i polegają na remoncie. Oznacza to, że w ramach prowadzonych robót nie są wykonywane nowe inwestycje tylko remont nawierzchni ulicy w ciągu DK84, remont nawierzchni chodnika i remont kanalizacji deszczowej – wymienia Joanna Rarus.
– Każdy nowy element infrastruktury, który zostałby wykonany, wiązałby się ze zmianą finansowania z innego źródła, wydłużeniem procedury przygotowania i niewątpliwie podniesieniem kosztów. Nie ma także gwarancji, że na nowe zadanie inwestycyjne Oddział otrzymałby zapewnienie finansowania. Dlatego też tut. Oddział postanowił przeznaczyć dostępne środki finansowe na poprawę bezpieczeństwa pieszych jak i poprawę komfortu jazdy kierowców, realizując remont ul. Lipińskiego – precyzuje rzecznik.
Zatem rowerzyści będą musieli sobie radzić, korzystając z jezdni. Tymczasem wszyscy użytkownicy tych tras muszą uzbroić się w cierpliwość. W godzinach szczytu, na ul. Kolejowej, Lipińskiego i Lwowskiej mogą tworzyć się spore korki. Dodatkowo gdzieniegdzie, w zależności od potrzeb, drogowcy ustawiają właściwe oznaczenia i znaki, bądźmy rozważni i ostrożni!
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz