Zagórz buduje Centrum Kultury w ruinach klasztoru. Będzie kawiarnia, sala konferencyjna, sklep z pamiątkami (FILM, ZDJĘCIA)

14-04-2018

ZAGÓRZ / PODKARPACIE. Ruiny dawnego budynku forysterium (niegdyś część klasztoru przed klauzurą, dostępna dla postronnych osób) na wzgórzu klasztornym w Zagórzu, jest planowany do zaadoptowania na Centrum Kultury. Na ten cel gmina pozyskała już dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego w wysokości ponad 5 mln zł. Całe zadanie ma kosztować około 8 mln złotych.

foto002

 

Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Komentarze niezarejestrowanych czytelników:

Ewa2018-04-13 08:35:27
0 0
Kto to wszystko utrzyma?
Mirek 2018-04-13 08:43:46
0 0
Żeby nie było tak jak w powiecie zamek rozbudowali to też zwiększyło koszty utrzymania a porodowke burse i szkołę zlikwidowali. Ile osób znajdzie pracę w nowym obiekcie kultury?
Proszę proszę 2018-04-13 08:45:06
0 0
A skąd gmina weźmie pozostałe 3mln
Marys2018-04-13 08:54:06
0 0
Dlaczego nie odduowac całego klasztoru.. sprowadzic spowrotem zakonników
Pytanie 2018-04-13 08:58:09
0 0
Pytanie do Pana Tomasza Święcha jak to się dzieje ze nie ma kasy na nowy budynek dla dzieci z SOSW a jest na ruiny klasztoru
punk_zagórski2018-04-13 09:22:08
0 0
Zdążycie przed wakacjami ?
monk2018-04-13 09:26:53
0 0
Przydalby sie i burdelik!
pralnia sumienia2018-04-13 09:49:04
0 0
A za pięć lat oddajcie mi ten obiekt za symboliczną złotówkę a ja w tym czasie założę fundację pożytku ..cznego
Miesznaniec2018-04-13 10:25:09
0 0
Przecież Pan Tomasz Święch nie jest radnym powiatowym a klasztor to inwestycja Gminy Zagórz. Radni powiatowi z Gminy Zagórz to Krawczyk starosta oraz radni Zuba i Strzyż i to oni odpowiadają za to co dzieje się w powiecie w szpitalu czy w szkołach czy w specjalnym ośrodku dla dzieci niepełnosprawnych
quartz2018-04-13 10:28:47
0 0
A moze by tak przy okazji w latryne zainwestowac, bo caly szlak do do ruin jest uslany minami
Ja2018-04-13 10:45:00
0 0
Na początku niech piwnice odkopią o nie zasypali i siedzą zadowoleni
hgv_driver2018-04-13 10:45:22
0 0
Sale konferencyjna? Restaurację ? Na takim zadupiu? A kto tam dojedzie i czym , jak droga wąska , częściowo nieutwardzona no i brak parkingu przy samym klasztorze! Kto bedzie zostawial auto na parkingu przy cmentarzu i dymal z buta kilometr żeby dojść na konferencje? Pomysłodawcy powinni sie porządnie puknąć w głowę , bo kto to bedzie utrzymywał? Zrobcie tam najpierw porzadna , szeroka droge , tak zeby autobus mógł tam dojechać , zróbcie parking przed klasztorem i wtedy dopiero myślcie nad zagospodarowywaniem tych ruin , a nie zabieracie sie do tego od du.py strony!
@hgv_driver2018-04-13 11:14:36
0 0
Na szczęście NIKT cię chamie z zapiecka o zdanie nie pyta . Pilnuj swojej d...py - wnet się w krzakach znajdziesz:)
Miaetek2018-04-13 11:57:58
0 0
Żądam żeby ten kto podjął decyzje o budowie tych kawiarni PORĘCZYŁ WŁASNYM MAJĄTKIEM za tą inwestycję. W razie gdy nie wypali (a to jest pewne że się sama nie utrzyma) zlicytować kolesia razem ze skarpetkami a jak nie starczy kasy z licytacji obciążyć jego rodzinę tak jak to ma miejsce w przypadku zwykłego obywatela gdy jest niewypłacalny. Jak wszy obsiedliście nasz naród i łupicie nas podatkami. Ludzie kiedy się obudzicie do cholery ? ! Zacznijcie się edukować ekonomicznie, PIENIĄDZE SIĘ NIE BIORĄ Z BANKOMATU. CODZIENNIE CHODZICIE DO PRACY I HARUJECIE NA FANABERIE POLITYKÓW.
GMINA ZAGÓRZ2018-04-13 12:46:47
0 0
Nie stać nas na szkołę w Zahutyniu, nie stać nas na male liczbowo klasy, nie stać nas na oświetlenie i szybko gasimy, nie stać na wiele rzeczy w Gminie Zagórz a stać na odbudowywanie ruin i ładowanie kasy w budowę i utrzymanie kolejnego obiektu?
s2018-04-13 12:54:08
0 0
Bravo! Popieram.
punk_zagórski2018-04-13 13:27:14
0 0
Restauracja ? Uuuuu to brzmij poważnie. Na pewno będzie to coś na miarę sphinx-a albo Express Marche, normalnie tłumy mieszkańców porzucą domowe gotowanie i ruszą na obiady za minimum 60 zeta, bo tylko sam sezon letni i turystyka to za mało na utrzymanie tego typu obiektu, który musi zysk przynosić cały rok-bo na zimę się nie zamknie. Z resztą turyści mając do wyboru tańsze lokale w okolicy-na pewno pójdą tam. Sala konferencyjna ? O, proszę, kto będzie w nich prowadził konferencje, wykłady, prelekcje, itp ? Ci pseudo-przedsiębiorcy z zagórskich firm ? Prelekcja pt. "Jak jeszcze bardziej oszukać pracownika-część praktyczna-omijanie przepisów".
andrzej2018-04-13 13:39:48
0 0
Pytanie do przedstawicieli Gminy: Czy są stosowne pozwolenia na lokalizacje wierzy widokowej na ruinach, czy gmina jest w posiadaniu badań wytrzymałościowych, czy ta budowla nie zagraża bezpieczeństwu ludzi. Czy chcemy utrzymać ruiny, czy odbudowujemy klasztor i otoczenie Czy stać nas na takie fanaberie, kiedy w tym czasie szpital w Sanoku ma duże problemy
Obserwator2018-04-13 13:48:03
0 0
Doberze ze ktoś się w końcu za to wziął - żal było patrzeć jak wszystko niszczało przez lata BRAWO ZAGORZ TAK TRZYMAC
@Miaetek i punk zagorski2018-04-13 14:07:10
0 0
Panowie macie absolutna racje , z ekonomicznego punktu widzenia to ma to szanse tylko w sezonie letnim, zas przez reszte roku bedzie stalo zamkniete i zagorzanie beda doplacac do tego watpliwego biznesu ze swoich podatkow. To jest nic innego jak fanaberia obecnej ekipy. Owszem , ruiny wymagaja remontu czy konserwacji , ale zeby jakies sale konferencyjne czy restauracje tam robic ? Poroniony pomysł i tyle .
Kuba2018-04-13 14:23:51
0 0
@ Andrzej !!! W sprawie sanockiego szpitala pytania zadawaj radnym powiatowym w szczególności staroście Krawczykowi i radnemu Biskupowi . Sparawa klasztoru to wyłącznie temat gminy Zagórz .
Zastępca Miaetka2018-04-13 14:31:28
0 0
Dodam jeszcze że SKANDALEM jest sytuacja gdy państwo konkuruje z własnym obywatelem. Wiadomo że obywatel przegra. Wygląda to tak. Obywatel który sam chciałby otworzyć taką knajpę w takim miejscu, ryzykując swoim majątkiem NIE MA NAJMNIEJSZYCH SZANS NA TAKĄ INWESTYCJĘ. Natomiast - państwo (urzędasy gminne) stawiają knajpę, knajpa jest OCZYWIŚCIE utrzymywana z podatków rabowanych z kieszeni obywatela. Wszystko się kręci. Motłoch się cieszy że ma "oryginalną knajpę" Motłoch idzie w ramach podziękowania powtórnie zagłosować na takich urzędasów. Wygrywa głupota motłochu. Dziękuję za uwagę.
@zastepca miaetka i reszta oświeconych cymbałów 2018-04-13 14:48:21
0 0
Głupota motlochu w pełnej krasie - chciałyby knury rządzić - hahaha
Andrzej2018-04-13 15:43:05
0 0
Do Kuby - masz i nie masz racji - pieniądze na klasztor pochodzą z budżetu państwa i równie dobrze można by je przeznaczyć na szpital. A jak już uporządkujemy podstawowe sprawy bierzmy się za budowę pomników odbudowę klasztorów et cetera.
Kuba2018-04-13 15:55:15
0 0
@ Andrzej ! Nie masz racji bo pieniądze na klasztor są z Unii Europejskiej czyli z projektów unijnych a pieniadze na szpitale są z budżetu państwa ale o nie należy sie starać a wymienieni przeze mnie panowie sie nie starali . Pozdrawiam i musze powiedzieć , że można kulturalnie prowadzić dialog pomimo różnic.
Miaetek2018-04-13 21:52:15
0 0
@Kuba ty ( ... tu wpisać obelgę ... ) a skąd niby pieniądze ma unia ? Niektóre dzieci wierzą że prezenty przynosi św Mikołaj. Niektórzy dorośli wierzą że pieniądze się biorą z bankomatu.
@Miaetek2018-04-14 08:11:03
0 0
a ty w co wierzysz pomiocie???
sator2018-04-14 14:10:57
0 0
zaprawdę powiadam wam nie pytajcie ile osób tam znajdzie pracę tylko przez kogo namaszczeni zostaną tam zatrudnieni NEPOTYZM to jest ZARAZA tego świata
Miaetek2018-04-14 15:25:33
0 0
@Sator, zrozum że NIE MA ZNACZENIA kto tam zostanie zatrudniony. Znaczenie ma to że kto by tam nie pracował to będzie pobierał pensje która musi być zrabowana wcześniej TOBIE w postaci podatków.
Chłop z Wielkiego Pola 2018-04-14 20:23:29
0 0
Sama qltura! Muzea, centra i inne...wiadomo już kto będzie dyrektorem i za ile? Niedaleko jest dom pomocy społecznej - może tam by się pieniądze przydały dla starych schorowanych ludzi. Ludzie pomyślcie zanim w tak głupi sposób rozpier#olicie kolejne nie wasze miliony. Po co to komu? Komu chcecie zaimponować? Zbudujcie lepiej most - wiadomo gdzie - ludzie będą Was szanować, dajcie ludziom w tym "japońskim" kołchozie gwarancję zatrudnienia i należne wynagrodzenie (nie mylić z najniższą krajową). Może pan Krawczyk lub dohtor Siembab na stanowisko dyrechtora tej qltury? Może warto - Sanok ma ich już dość!!!
Anonim2018-04-14 22:17:28
0 0
Mocne słowa cisną się na usta, ale trzeba się powstrzymać. 8 mln zł na tak bzdurną inwestycję, która nigdy nie przyniesie zysku. Wiem, wiem, kultura "wysoka" nigdy nie przynosi zysków. Są ważniejsze inwestycje w gminie. Inwestycje w młodzież i ich kształcenie. W której szkole w gminie jest pracownia z prawdziwego zdarzenia do prowadzenia zajęć z chemii czy fizyki, biologii i geografii, dlaczego nauczyciele opłacają udział młodzieży w konkursach, itp. I tak można pytać od lat wielu, ale jak grochem o ścianę. Bo tacy są radni bezradni od oświaty w gminie Zagórz od lat już kilkunastu.
Anonim2018-04-14 22:22:27
0 0
Ciąg dalszy. Wielu powie, bo takie są programy unijne. Nieprawda. Programy są takie, na jakie zgadzają się władze Polski, a przede wszystkim władze Podkarpacia. Niektóre programy są głupie. Podatnik płaci, władza się cieszy (w tym w Zagórzu), że można w głupi sposób wydać tak ogromne pieniądze.
STASIEK2018-04-15 09:02:34
0 0
do @ hgv driver- CHAMEM to jesteś ty,i to ostatnim !!! DNO !!!
pokers2018-04-15 11:42:07
0 0
No to super, to jest rzeczywiście świetna informacja. Dziękujemy organizatorom pomysłu.
j-232018-04-15 11:43:12
0 0
no i trafiło urocze miejsce, piękne miejsce... na szlakach pojawiają się drewniane schody itd. ręce opadają
El@2018-04-15 19:31:44
0 0
@hgv_driver nigdy szerokiej drogi tam nie będzie! To przecież jest droga krzyżowa!!!
do el@2018-04-16 05:53:21
0 0
Błysnęłas głupota - gratulacje debilko z zadooopia :):):)
qwerty2018-04-16 08:27:45
0 0
Mi się podoba. Tylko żeby ceny były normalne
czytelnik2018-04-16 10:08:42
0 0
Szanowni redaktorzy - w tekście do poprawy: (...) KLAUZULĄ (a nie KLAUZURĄ)
bal na titanicu2018-04-16 10:14:55
0 0
Ludzie pracują a jednak nie stać ich na zaspokojenie podstawowych potrzeb ,rodzą się w nędzy ,żyją w nędzy ich dzieci i z tej nędzy nie mogą wyjść.Osoby biedniejsze pracują dłużej i ciężej niż osoby bogate ,Widać to na ich twarzach ale nie widać to na ich kontach.W Polsce w takich warunkach żyją miliony ludzi.Według raportu NBP z 2015 roku 20% najbiedniejszych polskich gospodarstw domowych nie ma niczego poza długiem. Zwykliśmy myśleć o bezrobociu jako o problemie społecznym ,tymczasem problemem jest praca ,za którą nie da się normalnie żyć. Więcej kultury nam trzeba ,z pewnością .............
czytelnik2018-04-16 10:19:21
0 0
przepraszam redaktorów - mój błąd :9
te bal na Titanicu2018-04-16 11:29:26
0 0
Tos nas zabawił swoją głupota! Na całym świecie, nawet wśród najbogatszych nacji są ludzie biedni. Zamiast idiotycznych wywodów - zrób coś by to zmienić !
@te2018-04-16 14:51:54
0 0
To nie do ciebie było kierowane,ciebie to nie dotyczy,to dla rozumnych.
do @te2018-04-16 17:46:04
0 0
Hahaha - bezgłowie błysnęło „rozumem”. Prima Aprilis 16 dni za nami - spadaj kmiocie:)