Przedszkolaki w szkolnej ławie. IV edycja Przedszkolady!

SANOK. Czwarta edycja „PrzedSzkolady” czyli Szkolnych Zmagań Sześciolatków zgromadziła 2 marca w murach Szkoły Podstawowej nr 2 im. Św. Kingi 92 dzieci z Przedszkola Samorządowego nr 1 i  Ochronki im. Bł. Edmunda Bojanowskiego.

Zamierzeniem imprezy, adresowanej głównie do przyszłorocznych pierwszoklasistów, było wprowadzenie dzieci w życie szkoły, pokazanie jej atrakcyjnych stron, oswojenie ze szkolną rzeczywistością. Podobnie jak w poprzednich latach, również i teraz, nauczyciele z „Kingi” przygotowali dla maluchów bogatą i atrakcyjną ofertę zajęć, konkursów i zabaw edukacyjnych.

Dzieci, podzielone na kilkunastoosobowe grupy, pod opieką swoich wychowawczyń, wspomaganych przez uczennice klas V i VI, z przedszkolaków przeobrażały się w uczniów: były widzami w teatrze, brały udział w zawodach sportowych, odkrywały tajemnice świata przyrody,  zaprzyjaźniały się z komputerem, przekonały się, że każdy z nich to SuperKid, podróżowały w czasie, udały się z wizytą do Gazetkowa,  i stawały się twórcami niezwykłych budowli.


PRZEDSTAWIENIETEATRALNE „ŚNIEŻKA”
– przygotowanie – młodsza grupa (kl. 4a i 4d) członków koła teatralnego SP 2 pod kierunkiem mgr Doroty Myćki. Baśń opowiada o losach królewny Śnieżki, którą zła macocha najpierw kazała zabić, a następnie zaczarowała za pomocą zatrutego jabłka .Pogrążoną w głębokim śnie królewnę pocałunkiem ratuje królewicz. Śnieżką opiekują się też krasnoludki: Pracuś, Leniwek, Śmieszek, Łezka, Maluszek, Tłuścioszek i Śpioszek. Jak większość baśni, i ta kończy się szczęśliwie.

„OLIMPIADA PRZEDSZKOLAKA” – prowadzenie – mgr Aleksander Wileczek, Wojciech Mermer i mgr Bartosz Biel
Nauczyciele wychowania fizycznego przygotowali dla maluchów sportowe wyścigi rzędów. Dzieci z zapałem i dopingując się głośno nawzajem, pokonywały wyznaczony dystans, wykonując różne zadania zręcznościowo– szybkościowe.

„WESOŁA MATEMATYKA” – prowadzenie – mgr Joanna Giermańska (nauczycielka matematyki).
Podczas zajęć przedszkolaki  miały okazję sprawdzić umiejętności rachunkowe, biorąc udział w grach matematycznych. Rozwijały też swoją wyobraźnię i spostrzegawczość, tworząc z figur geometrycznych pracę plastyczną.

„ZABAWY Z KOMPUTEREM”- prowadzenie – mgr Andrzej Pakosz (nauczyciel techniki i informatyki).
Przedszkolaki, poprzez zabawę, miały możliwość doskonalenia umiejętności posługiwania się myszką oraz klawiaturą oraz zapoznania się z pracą w przeglądarce internetowej, która umożliwia korzystanie z Internetu.

„PRZYGODA Z PRZYRODĄ” – prowadzenie mgr Katarzyna Klimaszewska (nauczycielka przyrody). Dzieci, na podstawie przeprowadzonych doświadczeń oraz zabaw, poznawały za pomocą zmysłów różne zjawiska zachodzące w przyrodzie ożywionej i nieożywionej. Prawdziwą atrakcją była obserwacja preparatów przez mikroskop.

„MŁODY KONSTRUKTOR” – prowadzenie – mgr Agnieszka Polańska (nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej).
Zadaniem dzieci było stworzenie budowli z kolorowych, piankowych brył (np. mostu, zamku księżniczki, chatki z piernika), a następnie wypróbowanie, czy konstrukcje są trwałe i funkcjonalne. Konstruktorzy losowali swoje zadania, przekłuwając kolorowe baloniki z ukrytymi w nich poleceniami.

„MAŁY ARTYSTA”- prowadzenie – mgr Anna Żółkiewicz (nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej).
Zajęcia zostały poprzedzone prezentacją multimedialną, dzięki której dzieci poznały odpowiedzi na następujące pytania: Co to jest żaba? Jak się odżywia? Skąd się biorą żaby? Jakie żaby można spotkać w Polsce? Ponadto zobaczyły fotografie kilku gatunków żab z całego świata.
Ponieważ żaby mogą być dziwne, np. brzydkie i bardzo ładne oraz zabawne, dzieci wykonały z kolorowego kartonu wesołą, bajkową żabkę. Przy okazji porozmawiały o ekologii, powtórzyły nazwy kolorów i barw podstawowych.

„WIZYTA W GAZETKOWIE” – prowadzenie – mgr Joanna Twardak (nauczycielka języka polskiego).
Uczestnicy zajęć stworzyli własne pisemko, które skomponowali – metodą naklejania gotowych elementów – z wierszy, zagadek, kolorowanek i łamigłówek. Tematem przewodnim gazetki był kończący się karnawał, toteż pojawił się w niej również wzór maski karnawałowej oraz przepis na  – proste w wykonaniu – czekoladowe dżdżownice czyli biszkopty z czekoladą. Zajęcia miały na celu zachęcenie do aktywności twórczej a także do sięgania po prasę dziecięcą.

„PODRÓŻE W CZASIE” – prowadzenie – mgr Teresa Fuksa (nauczycielka historii).
Zajęcia, prowadzone w szkolnej Izbie Regionalnej, przybliżyły dzieciom świat przedmiotów codziennego użytku z dawnych lat, codziennych czynności wykonywanych w domach i zapomnianych rzemiosł. Przedszkolaki oglądały swoich starszych kolegów, demonstrujących np. czynność kiszenia kapusty, ręcznego prania w balii czy prasowania żelazkiem na węgiel. Przede wszystkim jednak, ku uciesze maluchów mogły własnoręcznie „ubijać masło”, poszatkować kapustę, czy też ogolić swojego kolegę prawdziwą (zabezpieczoną odpowiednio) brzytwą.

„MAGIC TIME” – prowadzenie – mgr Agnieszka Kopiec i mgr Edyta Michalak  (nauczycielki języka angielskiego).
Przedszkolaki poznawały i przyswajały sobie angielskie słowa. Zajęcia prowadzone były z pomocą tablicy interaktywnej, która bardzo uatrakcyjniła spotkanie z językiem angielskim.
W przerwie między zajęciami mali goście zostali zaproszeni na drugie śniadanie, składające się z drożdżówki i soku.

Na zakończenie każdy z uczestników PrzedSzkolady otrzymał  pamiątkowy medal, drobne słodkości oraz wydanie specjalne gazetki szkolnej „Nasza Dwójka”– Przedszkolaki w „Dwójce”. Imprezę zorganizował zespół do spraw promocji szkoły wspomagany przez innych chętnych nauczycieli. Sprawną organizację zajęć wspomagali uczniowie klas: 5a, 5b, 6a, 6b, 6c.

Joanna Twardak


|
Ergo Hestia

Napisz komentarz:

Jeśli chcesz, aby przy Twoim komentarzu pojawił się avatar, zarejestruj swój adres e-mail w gravatar.com.
"UWAGA! Komentarze niezgodne z regulaminem serwisu nie będą publikowane. Zachęcamy do kulturalnego wyrażania opinii na temat artykułów oraz unikania personalnych ataków słownych."