REKLAMA
REKLAMA

AKTUALIZACJA KOLEJ: Jeden przejazd i cztery kamery. Troska o bezpieczeństwo czy absurd? (ZDJĘCIA)

SANOK / PODKARPACIE. Do redakcji trafiły zdjęcia przedstawiające jeden z przejazdów kolejowych w Sanoku. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie to, że „obserwuje” go cztery kamery. Nasz czytelnik pyta czy to troska o bezpieczeństwo czy może absurd?

Internautę najbardziej interesuje monitoring na skrzyżowaniu trakcji kolejowej z ulicą Wesołą, która jest przedłużeniem ulicy Kołłątaja na trasie linii 108. W tym przypadku przez przejazd kolejowy prowadzi droga jednokierunkowa, zaś sam przejazd monitorowany jest przez cztery kamery, dwie po prawej i dwie po lewej jego stronie.

Ta sytuacja jest o tyle interesująca, że kilkadziesiat metrów dalej funkcjonuje jeden z największych i z najbardziej niebezpiecznych przejazdów kolejowych w Sanoku. Mianowicie skrzyżowanie z trakcją kolejową, którym jest przedłużenie ulicy Kolejowej w Lipińskiego. W tym przypadku nie zamontowano tam ani jednej kamery.

Czytelnik zadaje pytanie od czego uzależniona jest ilość zamontowanych kamer oraz kto o tym decyduje i na jakiej podstawie.

Z prośbą o wyjaśnienie tej kwestii zwróciliśmy się do Zakładu Linii Kolejowych w Rzeszowie. Oficjalna odpowiedź w tej sprawie otrzymaliśmy dopiero w połowie lipca.

Sposoby i warunki zabezpieczania przejazdów kolejowo-drogowych reguluje rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju. To rozporządzenie rozróżnia przejazdy obsługiwane z miejsca i obsługiwane z odległości,  w zależności od tego, czy miejsce obsługi jest oddalone
od przejazdu, czy nie  i od widoczności – odpowiada Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z centrali w Warszawie.

W przesłanych informacjach wyjaśniono również przyczynę sytuacji na przejazdach kolejowych w Sanoku, odpowiadając na pytanie czytelnika.

Przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ulicy Wesołej w Sanoku jest przejazdem kategorii  A, zamykanym z odległości. Ze względu na słabą widoczność z miejsca obsługi, doposażony został w urządzenia systemu telewizji użytkowej (TVU). Standardowo taki przejazd wyposaża się w 4 kamery, w tym dwie służące do podglądu i dwie do rejestracji zdarzeń na skrzyżowaniu, niezależnie czy droga jest jednokierunkowa czy dwukierunkowa. Przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Lipińskiego, jest przejazdem kat. A, zamykanym z miejsca, gdzie  widoczność  obsługi jest bardzo dobra. Dla przejazdów obsługiwanych  z miejsca, nie ma potrzeby montowania urządzeń TVU. Wskazane przez czytelnika przejazdy spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa – podsumowuje Dorota Szalacha.

11-07-2016

Udostępnij ten artykuł znajomym:



Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Pokaż więcej komentarzy (0)