REKLAMA
REKLAMA

Polscy przewoźnicy mogą cieszyć się z nowych regulacji UE. Sukces polskich europosłów

REGION, POLSKA / EUROPA. – Głosowanie na Komisji Transportu i sukces jaki udało nam się odnieść pokazuje, że kompromis (nawet w bardzo trudnych sprawach) jest możliwy do osiągnięcia. Wystarczą miesiące ciężkiej pracy, używanie dobrych argumentów, (w które zostałam wyposażona dzięki współpracy z przedstawicielami firm transportowych), rozmów i dyplomacji. To pozwoliło przekonać moich kolegów z różnych grup politycznych do zagłosowania za wyłączeniem operacji międzynarodowych i tranzytu spod zasad delegowania – powiedziała Elżbieta Łukacijewska, która jest sprawozdawcą-cieniem rozporządzenia o dostępie do rynku i zarazem najaktywniejszym polskim europosłem w Komisji Transportu.

Zastosowanie zasad delegowania do transportu międzynarodowego stworzyłoby olbrzymie obciążenia dla firm, a same zapisy byłyby nie do wyegzekwowania. Ponadto podważyłyby konkurencyjność firm transportowych i zaburzyły swobodny przepływ towarów. Cieszę się, że udało się wyeliminować idące w tym kierunku propozycje i zaprezentować zdroworozsądkowe podejście z korzyścią dla sektora. Mam nadzieję, że podczas dalszych negocjacji z państwami członkowskimi, rząd polski utrzyma to, co udało się tutaj wywalczyć – dodała.

W skład propozycji szczególnie istotnych dla Polski wchodzi także m.in. konieczność odbierania odpoczynku poza kabiną, poza sytuacją gdy kierowca zatrzyma się na certyfikowanym parkingu z odpowiednią infrastrukturą, doprecyzowanie zasad wykonywania kabotażu (2 dni w jednym kraju członkowskim i 7 dni ogólnie), szereg propozycji przyczyniających się do zwalczania firm-skrzynek pocztowych czy konieczność wprowadzenia inteligentnych tachografów we wszystkich pojazdach o DMC od 2,4t do 2024 r. propozycje przewidują też stopniową cyfryzację sektora, np. poprzez wprowadzenie możliwości korzystania z elektronicznych listów przewozowych.

18-06-04 TRAN votes-16

Od początku mówiłam, że należy przede wszystkim poprawić egzekwowalność zasad i je uprościć, co nie oznacza że Parlament powinien poddawać wszystkie przepisy nadmiernym restrykcjom. Kabotaż np. powstał po to, aby kierowcy w drodze powrotnej nie musieli wracać pustą ciężarówką i tym samym miał pozwolić na optymizację transportu międzynarodowego, dlatego wywalczyłam najkorzystniejszą propozycję z tych, które były na stole – powiedziała Elżbieta Łukacijewska. „Przyjęte propozycje są zdecydowanym sygnałem dla rządów państw członkowskich: chcemy sprawiedliwej konkurencji w ramach wolnego rynku” – podkreśliła.

Głosowanie kształtuje ogólne podejście Parlamentu Europejskiego przed rozmowami trójstronnymi z Komisją i Radą Unii, które mają się odbyć po wakacjach.

materiały nadesłane

06-06-2018

Udostępnij ten artykuł znajomym:



Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Pokaż więcej komentarzy (0)