SANOK / PODKARPACIE. Budowa obwodnicy Sanoka trwa w najlepsze, wiążą się z tym utrudnienia na naszych drogach. Zwężenia, objazdy, czekanie na przejazd. Wszystko to wystawia na próbę nerwy i cierpliwość kierowców. „Trzyma” remont na ulicy Dworcowej w Sanoku. Prace trwają również na odcinku obwodnicy przy łączniku z ul. Lipińskiego. Efektem jest duży korek na trasie z Zagórza do centrum Sanoka. Jedna z nawigacji proponowała dzisiaj rano przejazd przez Lesko, jako najszybszą trasę! Remont ul. Dworcowej ma potrwać do końca czerwca.
Pogoda dopisuje, zatem prace przy budowie obwodnicy Sanoka postępują w szybkim tempie. Zanim doczekamy się efektów prac wycenionych na 140 ml zł, będziemy musieli radzić sobie z utrudnieniami.
W ostatnim czasie sporo mówi się o olbrzymich korkach na trasie Zagórz-Sanok. Faktycznie, przejazd tą trasą w godzinach szczytu może zająć nawet godzinę (!)
Dość powiedzieć, że dzisiaj rano, około godziny 9:30 jedna z najpopularniejszych nawigacji wskazywała przejazd przez Lesko, jako najszybszą trasę z Zagórza do centrum Sanoka. Trasę o długości 23,6 km mieliśmy przejechać w 26 minut. Z kolei drogę o długości 6,7 km, czyli najkrótszej łączącej obie miejscowości, aż w 32 minuty.
Co wiemy o remoncie ul. Dworcowej i kiedy możemy spodziewać się poprawy sytuacji?
– Pojawią się utrudnienia w ruchu w związku z rozpoczęciem remontu ul. Dworcowej w Sanoku. Na ul. Beksińskiego oraz Dworcowej jezdnia zostanie zawężona do jednego pasa. Na ulicy Dworcowej w związku z remontem chodnika ruch pieszych przekierowany będzie na zamknięty dla ruchu kołowego pas jezdni. Remont potrwa do czerwca 2019 r. – informował naszych Czytelników jeszcze w marcu Damian Delikat, zastępca dyrektora kontraktu MAX BÖGL Polska.
Warto przypomnieć, że remont nawierzchni ul. Dworcowej wpisuje się w zakres prac przeprowadzanych w ramach budowy obwodnicy Sanoka. Uzasadnieniem wykonania prac jest fakt, że po otworzeniu obwodnicy, droga ta będzie ciągiem DK 28 (po zmianie oznaczeń), w związku z tym remont poprawi jej stan techniczny.
Zakres remontu obejmuje m.in.:
– frezowanie nawierzchni bitumicznej
– rozbiórkę nawierzchni bitumicznych chodników, obrzeży wraz z rozebraniem ław betonowych oraz krawężników z rozbiórką ław betonowych
-elementy drogowe: wykonanie obrzeży wraz z ławą betonową z oporem a także krawężników wraz z ławą betonową z oporem
– nawierzchnia jezdni:
1. Oczyszczenie i skropienie podłoża emulsją asfaltową
2. Wykonanie nawierzchni betonu asfaltowego – warstwa profilująca
3. Oczyszczenie i skropienie nawierzchni emulsją asfaltową
4. Wykonanie nawierzchni z SMA – warstwa ścieralna
– nawierzchnia chodnika: wykonanie warstwy profilującej z kruszywa do 10cm a następnie nawierzchni chodnika z kostki betonowej na podsypce cementowo – piaskowej
– odwodnienie drogi – regulacja pionowa wpustów ulicznych
– odtworzenie oznakowania poziomego i pionowego.
Zarówno pieszych jak i kierowców prosi się o szczególną ostrożność, przestrzeganie oznakowania oraz wykonywanie poleceń osób kierujących ruchem!
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz