REKLAMA
REKLAMA

Elektryczny autobus Autometu jeździ ulicami Sanoka! (FOTO)

SANOK / PODKARPACIE. Sanocki MKS testuje jeden z najnowszych produktów firmy Automet, autobus MiniCity Electric. To pojazd w 100% napędzany energią elektryczną. – Cichy, bezemisyjny, idealny dla nowoczesnych miast dbających o środowisko i jakość powietrza. Przewozi do 23 osób – informuje producent.

Pojazd, którego możemy zobaczyć na ulicach naszego miasta jest trzecim wyprodukowanym egzemplarzem z tej serii.

Automet MiniCity Electric, zadebiutował w 2017 r. na targach Busworld w Kortrijk. Prace nad tym autobusem rozpoczęły się ponad dwa lata wcześniej i były odpowiedzią na potrzebę rynku i zapytania klientów. Pojazd zbudowano z elementów podwozia Mercedes-Benz Sprinter, a konstrukcja nadwozia została w całości opracowana i wykonana przez Automet, co dało firmie możliwość lepszego zagospodarowania i dopasowania jego wnętrza do wymagań poszczególnych klientów. Do produkcji nadwozia użyto profili ze stali nierdzewnej 1.4003, natomiast poszycie ścian bocznych i dachu wykonano z blachy aluminiowej i laminatów, które są klejone do konstrukcji nadwozia. Autobus może przewozić 22 pasażerów w tym 9-13 siedzących i 11-9 stojących, w zależności od opcji wyposażenia. Jednostką napędową tego autobus jest silnik elektryczny o mocy 80 kW i baterie litowo-jonowe o pojemności od 78 kWh, co pozwoli na uzyskanie zasięgu przejazdu w granicach 170 km.

Konstrukcja pojazdu wywodzi się z autobusów konstruowanych na bazie Mercedesa Sprintera, choć w przypadku pojazdu elektrycznego producent dokonał zasadniczych, daleko idących zmian konstrukcyjnych co spowodowało konieczność rezygnacji z gwiazdy mercedesa, która wciąż zdobi część spalinowych autobusów AUTOMET.

foto: nadesłane

Najważniejszą zaletą autobusów miejskich wyprodukowanych przez Automet jest niskopodłogowa przestrzeń w przedniej części obu pojazdów. Przed drugą osią mamy stopnie, które umożliwiają wejście na tylną platformę. Wejście przez odkładane drzwi dwuskrzydłowe na przestrzeń niskiej podłogi obejmuje także odkładaną manualnie rampę wjazdową umożliwiającą wprowadzanie wózków inwalidzkich i dziecięcych. Dzięki temu pasażerowie z łatwością mogą wejść na pokład pojazdu, zwłaszcza osoby starsze i niepełnosprawne, i od razu zająć miejsce dostępne z poziomu niskiej podłogi.

Autobus elektryczny klasy MINI, przeznaczony do przewozu małych potoków pasażerskich w miastach dbających o ekologię oraz w strefach bezemisyjnego transportu. Autobusy w zależności od wymagań klienta mogą być wyposażone w klimatyzację, tablice elektroniczne, kasowniki, monitoring itp.

źródło: Automet / red.
foto: Automet (4)

16-12-2020

Udostępnij ten artykuł znajomym:




Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

| Zaloguj się
Pokaż więcej komentarzy (0)