REKLAMA
REKLAMA

ZAGÓRZ. Remont. Kierowcy tracą cierpliwość. „Nie można zrobić przerwy w godzinach szczytu?” (ZDJĘCIA)

ZAGÓRZ / PODKARPACIE. Z naszą redakcją skontaktował się kierowca, który każdego dnia dwukrotnie pokonuje trasę Sanok-Zagórz, w tym remontowany aktualnie odcinek o długości ponad 4 km. Zwraca uwagę na zniecierpliwienie i zmęczenie uczestników ruchu w związku z pracami, które raz po raz wymagają zamykania pasów, a co za tym idzie włączenia ruchu wahadłowego. – Czas przejazdu pomiędzy Sanokiem a Zagórzem w godzinach szczytu to 30 minut. Pracownicy spóźniają się do zakładów zlokalizowanych w Zasławiu, spóźniają się również po południu, kiedy odbierają dzieci. Tymczasem na placu budowy niekiedy niewiele się dzieje. Czy nie można zrobić przerwy w godzinach szczytu, aby pracownicy mogli dojechać i przyjechać z pracy? – prosi o interwencję autor zgłoszenia.

Remont drogi relacji Sanok-Zagórz ruszył w 2022 roku. Zadanie, na które zabezpieczono początkowo ponad 22 miliony złotych, pozwoli gruntownie przebudować drogę krajową nr 84 pomiędzy „dolinką zahutyńską” a skrzyżowaniem przy moście nad Osławą w Zagórzu. Ten fragment drogi jest rozbudowywany, wzmacniana jest nawierzchnia, a także budowane chodniki i ścieżki rowerowe oraz montowane nowe oświetlenie. Na modernizację odcinka czekano wiele lat. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, z kolei wykonawcą Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa.

Od momentu rozpoczęcia inwestycji kierowcy musieli uzbroić się w cierpliwość i liczyć się z utrudnieniami. Każdego dnia, poprzez media społecznościowe (grupa i czat Pomoc112) uczestnicy ruchu przekazują sobie informacje na temat aktualnego czasu oczekiwania w obu kierunkach jazdy. Niektórzy, najwyraźniej zaczynają jednak tracić zimną krew. Przedłużające się prace dają się we znaki zmotoryzowanym.

Niekiedy trzeba się zatrzymywać kilka razy, aby pokonać ten dystans. Czas przejazdu pomiędzy Sanokiem a Zagórzem w godzinach szczytu to 30 minut. Pracownicy spóźniają się do zakładów zlokalizowanych w Zasławiu, spóźniają się również po południu, kiedy odbierają dzieci – relacjonuje nastroje kierowców autor prośby o interwencję.

Najbardziej irytują mnie sytuacje, w których stoimy nieruchomo w korku, a na placu budowy nie widać zakrojonych na wielką skalę robót – dodaje Internauta.

Czy nie można zrobić przerwy w godzinach szczytu, aby pracownicy mogli dojechać i przyjechać z pracy? – pyta kierowca.

Realizację inwestycji ogłoszono we wrześniu 2022 roku, a termin zakończenia określono na kwiecień 2024 roku. Utrzymać pierwotnego terminu się nie udało. Z informacji, do których dotarliśmy wynika, że prace mają zostać dokończone we wrześniu br.

Do GDDKiA w Rzeszowie przesłaliśmy szczegółowe pytania w tej sprawie. Gdy otrzymamy odpowiedź, opublikujemy ją na naszym portalu.

grafika poglądowa

Przypomnijmy, że niebawem ruszy również budowa II odcinka obwodnicy Sanoka.

15 maja br. podpisana została umowa na realizację inwestycji. Obwodnica powstanie w ciągu drogi krajowej nr 28. To pierwsze zadanie z Programu budowy 100 obwodnic (PB100) na Podkarpaciu, które weszło w etap realizacji. Inwestycja realizowana jest w systemie Projektuj i buduj. Aktualnie wykonawca jest na etapie projektowania. Obwodnica Sanoka DK28, długość 3 km, wykonawca: Budimex, wartość: 152,3 mln zł.

Ruszy budowa II części obwodnicy Sanoka! Inwestycja za 150 mln złotych (VIDEO)

grafika poglądowa


Zakres prac

Odcinek drogi krajowej nr 84 między Sanokiem a Zagórzem ma długość 4,28 km. Prowadzone roboty budowlane polegają na rozbudowie tego odcinka drogi, wzmocnieniu konstrukcji nawierzchni do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś, ale także przebudowie skrzyżowań, budowie chodników i ścieżek rowerowych oraz nowego oświetlenia.

Wykonawca miał za zadanie w pierwszej kolejności zaprojektować, a teraz wykonać następujące roboty:

  • rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 84,
  • wzmocnienie nawierzchni jezdni DK84 do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś,
  • budowę/przebudowę infrastruktury dla pieszych w postaci chodników, ścieżek rowerowych, wydzielonych przejść dla pieszych oraz wysp dzielących (azylów) w rejonie skrzyżowania,
  • przebudowę skrzyżowania DK84 z drogą gminną w km 4+323,
  • budowę pasa do lewoskrętu do szkoły w km 6+795,
  • przebudowę skrzyżowania DK84 z DW892 w km 7+245,
  • przebudowę istniejących wlotów dróg gminnych, powiatowych w ciągu projektowanego odcinka,
  • budowę i przebudowę zatok autobusowych,
  • przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych w rejonie inwestycji,
  • przebudowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, rowy kryte, kanalizację deszczową i inne,
  • oczyszczenie i udrożnienie istniejących rowów przydrożnych dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego, ewentualną korektę skarp i przeciwskarp rowów, bądź w razie konieczności umocnienie skarp (lub
  • wprowadzenie murków oporowych) w związku z koniecznością lokalizacji elementów przekroju w pasie drogowym,
  • przebudowę istniejących przepustów pod koroną drogi,
  • umocnienie wlotów i wylotów przepustów, umocnienie wylotów z kanalizacji deszczowej
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych – w razie konieczności,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • w razie konieczności wycinkę kolidującej zieleni wraz z nasadzeniami zastępczymi,
  • opracowanie i wprowadzenie nowej organizacji ruchu.

Cel inwestycji

Droga krajowa numer 84 stanowi jedyny, bezpośredni szlak komunikacyjny z zachodu województwa podkarpackiego do przejścia granicznego w Krościenku. Ze względu na zwiększające się natężenie ruchu oraz znaczną degradację eksploatowanej drogi, wymagała ona rozbudowy. Dotychczasowa szerokość pasa drogowego wahała się w granicach 20-50 m, a szerokość jezdni wynosiła 7 m. Dodatkowo, gęsta zabudowa oraz zlokalizowanie obiektów użyteczności publicznej przy drodze krajowej generują znaczny ruch pieszych poruszających się po jezdni oraz poboczu. Wszystkie te elementy powodują konieczność wprowadzenia segregacji ruchu oraz przebudowę istniejącej infrastruktury.

Remont DK84 Sanok-Zagórz przyczyni się do zwiększenia komfortu i poprawy bezpieczeństwa podróżowania dla tysięcy kierowców, którzy każdego dnia korzystają z tej drogi. To także ważna trasa dla ruchu turystycznego. Chcąc rozwijać i wzbogacać ofertę dla turystów, niezbędne jest inwestowanie w poprawę infrastruktury drogowej.

źródło: Red., Serwis Rzeczypospolitej Polskiej


Informacje o aktualnej sytuacji na drogach Sanoka, powiatu sanockiego i całego regionu w grupie POMOC112

DOŁĄCZ DO GRUPY – KLIKNIJ

10-07-2024

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Komentarze wyróżnione:
(zarejestrowanych czytelników)

Wstyd i hańba !2024-07-10 16:53:33
3 0
Firma GDDKiA to typowa gnuśna powolna roboczo godzinowa załoga z Rzeszowa podobna do sanockiej. Taka opinia jest nie od dzisiaj. Po za tym partactwo.
Odpowiedz
NA PODWYŻKI DLA tych \"urzędników\"2024-07-10 17:05:39
0 0
TYNK leci ze ścian to zagrodzili chodnik i ludzie wchodzą na jezdnie...ceny podnoszą ale coś zrobić to jest masakra ciekawy czy pierwsze spadnie komuś coś na łeb czy auto kogoś jebnie BRAWO URZĘDASY BRAWO.
Odpowiedz
Bagno2024-07-10 21:53:27
2 0
Skończą przed 2030? W Chinach takie coś to góra miesiąc bo tam priorytetem jest zadanie. U nas priorytet to 100 podwykonawców, 100 inspektorów i co drugi to jakiś szwagier tego pierwszego. Nigdzie na w Europie nie ma takiego syfu jak u nas. Kolesiostwo, leserka i byle jakość. Polska to własnie ta inwestycja, Polska to nie Mazury, Tatry czy Bieszczady, Polska to ten remont i tak jest wszędzie.
Odpowiedz
Dziury w nowej drodze po remoncie2024-07-10 22:49:31
1 0
Dziury w nowej drodze po remoncie widać już teraz ( za zjadem na doline pod górke) a co bedzie za kilka lat. Widać ze partacze to robią i Tyle W TYM TEMACIE !!!!!
Odpowiedz
fajnie się wydaje nieswoje2024-07-11 07:31:33
1 0
PO CO w ogóle ten remont się tam odbywa? Będzie zwiększona przepustowość dla samochodów? NIE !!! Chodniki były? BYŁY !!! Ekrany akustyczne można było postawić bez remontowania całej drogi. Ta inwestycja to nieporozumienie i wywalenie ogromnych pieniędzy w błoto, trzeba było budować, ale OBWODNICĘ ZAGÓRZA, która omija to skrzyżowanie.
Odpowiedz
ba2024-07-12 00:16:52
0 0
koledzy kolegów zarobili na państwowych zleceniach i po to się to odbywa. Realizują też zielony ład klepnięty poprzez niezawetowanie go przez Morawieckiego czyli ograniczanie i uprzykrzanie kierowcom jazdy za pomocą nowych przeszkód na drodze i ograniczeń od prędkości począwszy do upierdliwych robót drogowych.
Pokaż więcej komentarzy (0)
Pokaż więcej komentarzy (0)