Od dzisiaj w Autosanie syndyk wręcza umowy o pracę. Na razie zatrudnia spawaczy

SANOK / PODKARPACIE. 491 pracowników Autosanu otrzymało już wypowiedzenia umów o pracę, ale od dzisiaj syndyk Ludwik Noworolski będzie zatrudniał tych członków załogi, dla których w 2014 będzie w Autosanie praca. Syndyk wręczanie umów rozpoczyna od spawaczy, którzy otrzymają umowy na czas nieokreślony.

Dorota Mękarska

Syndyk już dzisiaj nie może podać dokładnej informacji, ile ostatecznie osób znajdzie zatrudnienie w Autosanie. Uwarunkowane to jest od portfela zamówień na 2014 rok.

Mam świadomość, że niektórzy pracownicy nie powinni z zakładu odejść – podkreśla Ludwik Noworolski.

Wręczanie nowych umów będzie trwać do 25 listopada b.r.. Syndyk już wcześniej zapowiadał, że jest nadzieja, iż nowe warunki pracy zaproponuje większości pracowników.

Przyszedł list intencyjny z Jordanii

Choć Autosan jest w stanie upadłości kontynuowana jest w nim produkcja. 30 października b.r. Zakład Komunikacji Miejskiej w Ciechanowie odebrał zamówiony jeszcze przed 7 października b.r. autobus SANCITY 9LE. Równocześnie trwa walka o zamówienia na przyszły rok, i to na rynkach, na których Autosan jest dobrze znany, jak i całkowicie nowych.

Jest nadzieja, że Autosan nawiąże współpracę z klientem z Bliskiego Wschodu. Jest to klient z Ammanu w Jordanii. Negocjacje są jednak dopiero we wstępnej fazie.

Jak informuje Ludwik Noworolski rozmowy mogą skutkować wieloraką działalnością: produkcją autobusów na potrzeby tamtejszego rynku (jest mowa nawet o 200 sztukach), jak również dzierżawą zakładu.

- List intencyjny w tej sprawie jest już w posiadaniu Autosanu – dodaje syndyk.

Prawdopodobnie w najbliższym czasie zakończy się etap wstępnych ustaleń. Jednak do finału negocjacji jest jeszcze daleko. Dlatego też syndyk jest bardzo ostrożny w udzielaniu informacji dotyczących tej kwestii.

Autosan musi mieć autobus z silnikiem Euro 6

To nie jest jedyny kierunek prowadzonego przez nas rozpoznania – podkreśla Ludwik Noworolski.

Pod uwagę brany jest rynek krajowy, ale sanockiej spółce od nowego roku trudno będzie konkurować z innymi producentami, jeśli nie uzyska świadectwa homologacji autobusu, którego silnik spełniałby normy Euro 6. Zaczną one obowiązywać od 31 grudnia 2013 roku.

Co prawda we wrześniu br. na targach TRANSEXPO 2013 w Kielcach Autosan zaprezentował pierwszy egzemplarz z taką właśnie jednostką napędową. Był 9-metrowy autobus miejski z rodziny SANCITY 9 LE. Jak wówczas zapowiadano miał on niebawem uzyskać świadectwo homologacji, a biuro konstrukcyjne w Autosanie opracować dokumentację techniczną kolejnych autobusów, które wyposażane będą w silniki, spełniające normy Euro 6.

W międzyczasie doszło do złożenia wniosku o upadłość i ogłoszenia przez sąd upadłości sanockiej spółki.

Prace nad uzyskaniem świadectwa homologacji wciąż jednak trwają.

Jutro siadamy i analizujemy, jakie są koszty uzyskania świadectwa homologacji oraz zadania, które musi wykonać biuro konstrukcyjne, by opanować ten projekt – zapowiada syndyk.

|
Ergo Hestia

Napisz komentarz:

Jeśli chcesz, aby przy Twoim komentarzu pojawił się avatar, zarejestruj swój adres e-mail w gravatar.com.
"UWAGA! Komentarze niezgodne z regulaminem serwisu nie będą publikowane. Zachęcamy do kulturalnego wyrażania opinii na temat artykułów oraz unikania personalnych ataków słownych."