TOMASZ PORĘBA: Polscy europosłowie głosują przeciwko strategicznym interesom naszego kraju (ZDJĘCIA)

PODKARPACIE. Z inicjatywy Tomasza Poręby w Komisji Transportu i Turystyki PE odbyło się wysłuchanie ws. szlaków komunikacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jak tłumaczy europoseł PiS, celem wysłuchania było pokazanie potrzeby podnoszenia ilości i jakości połączeń komunikacyjnych w tej części Europy.

Tomasz Poręba podkreśla, że jednym z fundamentów UE jest zrównoważony rozwój i dlatego Wspólnota powinna zatroszczyć się przede wszystkim o swoje najuboższe regiony. Europoseł PiS przekonuje, że istotnym bodźcem dla rozwoju tych obszarów byłaby poprawa infrastruktury i budowa szlaku Via Carpathia, który stanowiłby swoisty kręgosłup komunikacyjny Europy Środkowo-Wschodniej.

- To być albo nie być szybkiego, dobrego rozwoju całej Europy Środkowo-Wschodniej. Nie ma żadnego powodu, żeby ta droga nie była wpisana do sieci głównej - powiedział Tomasz Poręba.

Europoseł PiS zaznaczył, że w sprawie Via Carpathia bardzo potrzebne jest zaangażowanie polskiego rządu.

Dzisiejsze wysłuchanie ma na celu pokazanie polskiemu rządowi, że ten projekt jest zgodny z unijną polityką spójności i ma szansę być zrealizowany w najbliższych latach, jeżeli będzie wola polskich władz – dodał europoseł PiS.

Tomasz Poręba podkreślił jednocześnie, że jest rozczarowany postawą europosłów Platformy Obywatelskiej, którzy wczoraj doprowadzili do zamknięcia petycji ws. Via Carpathia.

Pracuję w PE od lat i po raz pierwszy spotkałem się z sytuacją, że polscy europosłowie głosują przeciwko strategicznym interesom naszego kraju. Via Carpathia to być albo nie być Polski Wschodniej. Wczoraj rękami europosłów PO petycja w sprawie jej powstania została odrzucona – powiedział Poręba

Jednym z panelistów biorących udział w wysłuchaniu był marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.

- Decyzje w sprawie środków zapadają w Brukseli, dlatego jesteśmy w odpowiednim miejscu, aby rozmawiać o przyszłości Via Carpathia. Pamiętajmy, że bez wsparcia rządu będzie trudno ten szlak zbudować. Dziś S19, która jest częścią Via Carpathia, jest budowana odcinkami. Chcemy, by była tworzona konsekwentnie, w całości – mówił Władysław Ortyl. – Ten projekt może służyć Podkarpaciu jako otwarcie rozwojowe naszego regionu na południe Europy. Szlak, który mam nadzieję powstanie, będzie miał znaczenie ponadregionalne – przebiega m.in. przez wschodnie tereny Polski, Węgier i Słowacji, a więc przez regiony najsłabiej rozwinięte. Dla tych regionów ta droga to nie tylko atut komunikacyjny, ale także szansa na rozwój gospodarczy. Jeśli KE mówi o zrównoważonym rozwoju i funduszu spójności, to trzeba tu o tym rozmawiać – dodał Władysław Ortyl.

Możliwość budowy szlaku Via Carpathia Tomasz Poręba i Władysław Ortyl poruszyli także podczas dzisiejszego spotkania z przewodniczącą Komisji Rozwoju Regionalnego PE Iskrą Mihajlovą.

02-12-2014-1

Picture 1 of 4

źródło: materiały nadesłane

|
reklama

Napisz komentarz:

Jeśli chcesz, aby przy Twoim komentarzu pojawił się avatar, zarejestruj swój adres e-mail w gravatar.com.
"UWAGA! Komentarze niezgodne z regulaminem serwisu nie będą publikowane. Zachęcamy do kulturalnego wyrażania opinii na temat artykułów oraz unikania personalnych ataków słownych."