SANOK. Urząd Miasta Sanoka od połowy czerwca testuje System Komunikacji Niewerbalnej. Odbywa się to w ramach polityki likwidacji barier dla osób niepełnosprawnych, w tym w komunikowaniu się z osobami z ubytkiem słuchu.
– Testowany przez nas system to możliwość swobodnego komunikowania się z osobami niesłyszącymi lub niedosłyszącymi, podniesienie standardów obsługi klienta, ale także zminimalizowanie kosztów związanych z zatrudnieniem wykwalifikowanego tłumacza języka migowego – objaśnia Waldemar Och, Sekretarz Miasta Sanoka.
System, który zainstalowany jest obecnie w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta w Sanoku, składa się z telefonu wyposażonego w monitor i kamerę.
Pozwala to na bezpośrednie komunikowanie się on line z tłumaczem języka migowego, który odczytując „miganie” klienta, zarejestrowane przez kamerę, przekazuje telefonicznie sprawę klienta pracownikowi BOK.
Informacje na temat możliwości obsługi klienta niesłyszącego zostały rozmieszczone zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz Urzędu.
System jest certyfikowany przez Polski Związek Głuchych, zaś kwalifikacje tłumacza certyfikowane są przez Centrum Edukacyjne Języka Migowego przy PZG.
Urząd Miasta przez miesiąc przeprowadza testy bezpłatnie, jeśli system się sprawdzi, zamierza, indywidualnie lub w porozumieniu ze Starostwem Powiatowym w Sanoku, zainstalować go na stałe.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz