Gimnazjaliści sanockiej „dwójki” wzięli udział w rajdzie integracyjnym „Biała Góra 2014” (ZDJĘCIA)
SANOK / PODKARPACIE. Dnia 30.10.2014 r. odbył się rajd integracyjny „Biała Góra 2014”, w którym udział wzięły klasy pierwsze Gimnazjum nr 2 w Sanoku.
Uczniowie wraz z wychowawcami pod opieką pracowników Straży Miejskiej i przewodnika beskidzkiego Jana Adamczyka wyruszyli spod szkoły kierując się w stronę willi Domańskich. Zapoznali się z historią tego miejsca oraz historią rodziny doktora Domańskiego, który w okresie międzywojennym wykorzystywał bogactwo wód mineralnych w okolicach Sanoka i budował sanatoria dla rolników. Następnie młodzież przeszła ulicą Mickiewicza nad rzekę San, gdzie zostały omówione walory przyrodnicze i geologiczne wodnego koryta rzeki. Po dotarciu do studzienki znajdującej się na Białej Górze, rozpoczęły się zmagania w różnorodnych konkurencjach sportowych.
Klasy rywalizowały między sobą, wszystkim dopisywały świetne humory. Następnie trasa rajdu zaprowadziła młodzież ulicą Gajową nad Skansenem, aż do Kapliczki Domańskich. Idąc można było podziwiać buczynę karpacką, która o tej porze mieniła się wszystkimi kolorami jesieni. Przewodnik opowiedział uczestnikom o historii powstania Kapliczki Domańskich. W Sosenkach czekał na wszystkich poczęstunek, przygotowany przez Firmę Camp Biała Góra. Następnie wszyscy śpiewali piosenki turystyczne, a na gitarach przygrywali uczniowie z klas trzecich : Hubert Rybka, Filip Ziarko, Aleksander Longawa i Martyna Wojtuszewska. Dodatkową opieką uczniów klas pierwszych otoczyły uczennice Kamila Szczepanik i Patrycja Błażejowska.
Organizacją rajdu zajęli się opiekunowie Szkolnego Koła Ekologicznego pani Aneta Pelc i pani Maria Trzeciak.
Nad bezpieczeństwem uczniów czuwali wychowawcy: Magdalena Marczak, Zenona Kaleniecka, Agata Ostrowska oraz Daniel Sękowski.
Tegoroczny Rajd Integracyjny klas pierwszych był jak zwykle wspaniałą okazją do poznania i wymiany doświadczeń wśród uczniów.
źródło: Urząd Miasta w Sanoku
07-11-2014
Udostępnij ten artykuł znajomym:
Udostępnij
Napisz komentarz przez Facebook