POWIAT SANOCKI / PODKARPACIE. 33 pracowników administracyjnych placówek oświatowych powiatu sanockiego, od 1 października tego roku zastąpi maksymalnie 16 pracowników powstałego Powiatowego Centrum Obsługi Jednostek Organizacyjnych Powiatu Sanockiego.
Tylko etatowe oszczędności mają wynieść ponad 900 tys. zł rocznie.
W szkołach pozostanie dyrektor oraz sekretarka. Reforma w żaden sposób nie dotyka pracowników technicznych (sprzątaczek, woźnych). Nowy twór ma zatrudniać dyrektora, główną księgową oraz kierownika ds. organizacyjnych.
Oszczędności będą widoczne w przyszłym roku, podczas prac nad budżetem powiatru na nowy rok. Trzeba bowiem pamiętać, że po stronie kosztów reformy należy uwzględnić wypłacenie odpraw.
Blisko milion złotych etatowych oszczędności to jedno. kolejne to na przykład wspólne zakupy. Począwszy od materiałów biurowych, po płatności za telefon czy internet. Kupując więcej, można wynegocjować bardziej atrakcyjną cenę. I jeszcze jeden argument przedstawiany przez pomysłodawców utworzenia centrum. dyrektorzy poszczególnych placówek więcej czasu będą mogli poświęcić na zadania edukacyjne, a mniej na te administracyjne. Co ma mieć wpływ na bardziej efektowny, ale przede wszystkim efektywny sposób kształcenia.
Zapraszamy do wysłuchania dyskusji na temat Powiatowego Centrum Obsługi Jednostek Organizacyjnych Powiatu Sanockiego poruszonej podczas sesji Rady Powiatu Sanockiego (25 bm.). w głosowaniu nad uchwałą o utworzeniu centrum 11 radnych opowiedziało się na „tak”, 3 głosowało „przeciw”, 7 „wstrzymało się” od głosu.
red.
foto nagłówek: archiwum Esanok.pl
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz