REKLAMA
REKLAMA

Zmiany w Urzędzie Miasta. Były dwa wydziały, jest cztery. Doradca zastąpił rzecznika

SANOK / PODKARPACIE. Od 2 lutego obowiązuje w Urzędzie Miasta Sanoka nowy Regulamin Organizacyjny. Najważniejsze zmiany związane są z podziałami dokonanymi w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Zarządzania Kryzysowego oraz Edukacji, Kultury Fizycznej i Promocji

– czytamy w najnowszym wydaniu Tygodnika Sanockiego.

Cztery wydziały i dwa biura
Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Zarządzania Kryzysowego był największym w Urzędzie. Posiadał aż 20 etatów, trzeba jednak przyznać, że odpowiadał za wiele zadań. Po zmianach powstały dwa wydziały (Wydział Gospodarki Komunalnej i Lokalowej – 8 etatów, z naczelnikiem Jackiem Gomułką na czele oraz Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami, którym dowodzi Aneta Kończak-Kucharz.

Ze starego wydziały wydzielono ponadto Biuro Zarządzania Kryzysowego i Obronności, podległe sekretarzowi miasta (1,5 etatu).

Jak czytamy dalej w Tygodniku wydział komunalny oprócz dotychczasowych zadań takich jak, gospodarka lokalami użytkowymi oraz mieszkaniowymi, utrzymanie porządku i czystości, bieżące remonty dróg i parkingi, przybyły nowe zadania, jak choćby organizacja i nadzór nad publicznym transportem zbiorowym, czym dotychczas zajmowało się SPGK.

Do zmian doszło także w Wydziale Edukacji, Kultury Fizycznej i Promocji (11 etatów). Wyodrębniono Wydział Kultury i Promocji – naczelnik Wojciech Pajestka (4 etaty, w tym jeden z Wydziału Rozwoju, w którym zredukowano zatrudnienie) oraz Wydział Edukacji i Kultury Fizycznej – naczelnik Irena Penar (8 etatów).

Do życia powołano Biuro Zamówień Publicznych (2 etaty), które będzie zajmować się wszystkimi zamówieniami publicznymi w Urzędzie powyżej 30 tys. euro.

um

Rzecznik zwolniona, doradca zatrudniony
Do znaczącej zmiany z punktu widzenia dziennikarzy doszło na płaszczyźnie kontaktów z mediami. 30 listopada zlikwidowano stanowisko rzecznika prasowego Urzędu Miasta, którym od 2011 roku była Agnieszka Frączek. Utworzono natomiast stanowisko doradcy burmistrza ds. polityki społecznej, kultury i sportu. Funkcję te sprawuje Rafał Jasiński. Możliwość zatrudnienia doradcy daje ustawa o pracownikach samorządowych, w myśl której w samorządach do 100 tys. mieszańców można utworzyć nawet pięć stanowisk doradców i asystentów.

W sumie w 2015 roku na emeryturę odejdzie 12 pracowników. W ich miejsce nie planuje się dodatkowych zatrudnień. Choć będą one z pewnością konieczne, choćby w wydziale edukacji, który opuści 3 osoby. Zmiany mają przynieść oszczędności około 380 tys zł w skali roku. Znacząco będą one zauważone dopiero w przyszłym roku. Trzeba bowiem pamiętać, że pracownikom samorządowym przysługuje 6-miesięczna odprawa.

Jak podkreśla na łamach Tygodnika Sanockiego Waldemar Och, sekretarz miasta:
– Przeprowadzone zmiany mają usprawnić funkcjonowanie urzędu, „odchudzić” go i zracjonalizować podział zadań zarówno pomiędzy wydziałami jak i pracownikami. Jakie ostatecznie przyniesie oszczędności finansowe, zważywszy, że zdań w samorządzie przybywa i ktoś będzie musiał je wykonywać, pokaże czas – stwierdza sekretarz miasta.

19-02-2015

Udostępnij ten artykuł znajomym:



Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

| Zaloguj się
Pokaż więcej komentarzy (0)