REKLAMA
REKLAMA

Na co poza prezencją auta wpływa regeneracja felg?

Na polskich drogach opony i felgi zużywają się stosunkowo szybko. Ma na to wpływ jakość nawierzchni, która w wielu miejscach pozostawia nadal wiele do życzenia. Wyeksploatowane obręcze kół można zastąpić nowymi lub zdecydować się na prostowanie felg wraz z ich kompleksową regeneracją. Jest to znacznie tańsze rozwiązanie. Poprawia wygląd zewnętrzny auta, lecz ma także wpływ na inne czynniki. Jakie?

Komplet nowych obręczy kół sporo kosztuje

Cena kompletu nowych felg aluminiowych do przeciętnego auta jeżdżącego po polskich drogach może sięgać 1500 – 2000 zł. To dużo. Należy do tego doliczyć koszt ich montażu, a często również i kompletu opon o rozmiarze pasującym do wymarzonego kompletu obręczy. Gdy ktoś już więc decyduje się na tego rodzaju inwestycję to normalne jest, że chciałby, by wybrane felgi upiększały jego pojazd przez lata.

Symbolem jakości polskich dróg jest popularność prostowania felg

Polskie drogi przez lata urosły do rangi symbolu. Nie budzą jednak niestety pozytywnych skojarzeń. Jeszcze kilka lat temu w jednym z największych polskich miast w kałuży krył się prostokątny fragment betonu, udający krawężnik, który siał spustoszenie wśród miejscowych właścicieli aut. Rozrywał opony i wyginał obręcze. Podobno został usunięty. Lepiej jednak tego nie sprawdzać. Polskie drogi potrafią zaskoczyć jeszcze „ciekawszymi” niespodziankami, choć trzeba przyznać, że z biegiem czasu jest coraz lepiej.

Bliski kontakt z ubytkami nawierzchni, które słusznie są określane mianem dziur, prowadzi często do uszkodzeń oraz wygięć obręczy kół. Prowadzi to w rezultacie do szybszego zużycia opony, co jest niekorzystne chociażby z ekonomicznego punktu widzenia. Receptą na tego typu sytuacje jest prostowanie felg. Oferuje je większość warsztatów zajmujących się kompleksową regeneracją felg. Najbliższy, a zarazem cieszący się najlepszymi opiniami wśród klientów, można najłatwiej odnaleźć korzystając z branżowych wyszukiwarek motoryzacyjnych, takich jak Autobooking.

felgi

Ustawienia fabryczne, czy wygląd całkiem nowy?

Prostowanie felg zmniejsza zużycie opon i wpływa na prawidłowe zachowanie auta, zwłaszcza przy dużych prędkościach. Decydując się jednak na skorzystanie z tej usługi można pokusić się o kompleksową regenerację felg, a nawet o zmianę ich koloru. Właściciele aut najczęściej decydują się na zastąpienie srebrnych obręczy czarnymi. To dobry wybór. Czarne felgi prezentują się efektowanie niemal na każdym modelu, nadając mu dynamiki w warstwie zewnętrznej. Warto dodać, że odnowione obręcze kół często mogą zostać uznane przez postronne osoby za faktycznie nowe. O to zresztą chodzi. Efekty pracy profesjonalnych zakładów oferujących regenerację felg aluminiowych bywają naprawdę zaskakujące. W pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Na czym faktycznie polega regeneracja felg?

Koszt regeneracji felg aluminiowych różni się w zależności od ich wielkości oraz stopnia uszkodzeń wymagających naprawy. Bywa, że obręcze są pęknięte i trzeba je spawać. Zdarza się, że niemożliwe jest nawet prostowanie felgi, gdyż poziom jej uszkodzeń jest zbyt duży, a dalsze użytkowanie grozi poważnymi uszkodzeniami opony. Z racji tego proces regeneracji felg dzieli się na kilka zasadniczych etapów:

  • analiza uszkodzeń i oszacowanie zakresu naprawy;
  • prostowanie felg oraz toczenie rantów;
  • czyszczenie z użyciem metody piaskowania;
  • malowanie najczęściej metodą proszkową.

Obręcze poddane tego rodzaju obróbce odzyskują fabryczny, a często też zyskują całkiem nowy wygląd. Koszt całej operacji może sięgnąć kilkuset złotych, a efekty powinny być z całą pewnością tego warte. Zwłaszcza, że regeneracja felg poza oczywistymi walorami estetycznymi pozwala na długofalowe oszczędności w postaci chociażby znacznie mniejszego zużycia założonych na nich opon niż przedtem. Koszt porządnego kompletu opon może zaś dorównywać cenie zestawu nowych felg, z tą różnicą, że nie można ich poddać regeneracji.

Regeneracja felg to sposób na ich dodatkowe zabezpieczenie

Odnowione obręcze są odpowiednio zabezpieczone przed potencjalnymi uszkodzeniami. Pozwalają na to technologie używane w procesie regeneracji felg. Finałem malowania proszkowego jest wypalanie pokrytego farbą elementu w piecu. W przypadku obręczy ma to wpływ na ich późniejszą wytrzymałość na przykre niespodzianki ze strony uszkodzonej nawierzchni. Jak widać w procesie regeneracji felg nie chodzi tylko o poprawę ich wyglądu, a także o istotne sprawy, które mogą mieć wpływ na faktyczną jakość prowadzenia samochodu. Ta zaś powinna być możliwie jak najwyższa.

Artykuł sponsorowany

16-12-2016

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij


Napisz komentarz przez Facebook