REKLAMA
REKLAMA

OBWODNICA SANOKA: Zmiana projektanta nie burzy harmonogramu (ZDJĘCIA, FILM)

SANOK / PODKARPACIE. Zmienił się projektant, który pracował przy tworzeniu obwodnicy Sanoka. Jak informuje wykonawca, firma MAX BÖGL Polska sp. z o. o., nadal wszystko idzie zgodnie z harmonogramem. Według planu pierwsza łopata pod budowę będzie wbita wiosną 2017 roku.

Początkiem lutego podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Sanoka. Jej wartość to prawie 140 mln zł brutto. Konsorcjum spółek: Max Bögl Polska Sp. z o. o. i Max Bögl Stiftung &Co. KG zadeklarowało ukończenie prac w ciągu 33 miesięcy. Co ważne z tego czasu wyłączone są okresy zimowe między 15 grudnia a 15 marca. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2019 roku.

Wizualizacja wynikowa obwodnicy Sanoka; źródło: kanał YouTube.com Ewa Bobula

W międzyczasie doszło do zmiany projektanta. Dlaczego?

Rzeczywiście musieliśmy zaangażować innego projektanta przy tworzeniu inwestycji obwodnicy Sanoka. Zmiana nastąpiła z uwagi na stan zdrowia poprzedniego pracownika – wyjaśnia Jacek Zwiech, dyrektor kontraktu wykonawcy.

Prace kontynuuje ta sama firma, mamy ciągłość projektu i wszystko idzie zgodnie z harmonogramem – uspokaja Jan Żakowski, inżynier kontraktu z biura MGGP odział w Sanoku. – Zmiany nie leżą w naszej gestii. My tylko przeprowadzamy kontrole kwalifikacji danych wykonawców – dodaje.

Jak informuje wiceburmistrz Edward Olejko do końca listopada będą przeprowadzone podziały geodezyjne.

W grudniu wystąpimy o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, zaś na wiosnę, wedle planu, zostaną wbite pod budowę pierwsze łopaty – precyzuje Jan Żakowski. – Oczywiście trzeba brać również pod uwagę nieprzewidziane sytuacje, jak chociażby złe warunki atmosferyczne czy wiosenne powodzie. Jesteśmy zależni od tych czynników i nie mamy na nie wpływu, natomiast mogą one rzutować na postęp prac – kwituje.

mapa

Inwestycja obejmuje budowę obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28, na trasie Zator-Medyka wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. Początek obwodnicy to skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską. Jej koniec będzie włączony do istniejącej drogi Krajowej nr 84 na ul. Lipińskiego. Łączna długość nowej trasy to 6,7 km.

foto: GDDKiA; prace prowadzone pod koniec sierpnia 2016 r.

23-09-2016

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij


Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)