SANOK / KRAKÓW. W dniu dzisiejszym przekazano do eksploatacji 15 niskopodłogowych midibusów Sancity 9LE wyprodukowanych przez Autosan dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie. Dla sanockiej fabryki to pierwszy tak poważny sukces na rynku autobusowym od czasu zakupu spółki przez Polską Grupę Zbrojeniową.
Dorota Mękarska
Po wygraniu przez Autosan przetargu, w którym sanocka fabryka pokonała Solarisa, umowa z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym SA w Krakowie została podpisana w dniu 5 lipca 2016 roku. Zgodnie z nią Autosan miał 6 miesięcy na realizację zamówienia. Wywiązał się z umowy w terminie.
Wartość kontraktu to 14,9 mln zł brutto.
– Autosan jest jednym z najstarszych kontrahentów krakowskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Nasza współpraca trwa już ponad 50 lat – podkreśla Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK S.A. w Krakowie.
– W 1950 roku dotarły do Krakowa pierwsze autobusy San H01, które jeździły po mieście w latach 60. W 1966 roku sprowadziliśmy minibusy H6, które do 2009 roku były eksploatowane. Kolejne zamówienia zrealizowaliśmy w 2009 i 2011 roku.
Nowe niskopodłogowe pojazdy są wyposażone w silniki spełniające najwyższą europejską normę ochrony środowiska Euro6. Posiadają klimatyzację, automaty biletowe, kamery, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz rampy. Pojazdy mogą przewozić 63 osoby.
– Tak jak od każdego producenta, tak od Autosanu oczekujemy dobrego produktu. Zaraz po przekazaniu autobusów do eksploatacji wyjadą one na trasy i będą wozić pasażerów – dodaje rzecznik prasowy.
Zakup 15 autobusów midi to element dużego projektu, dzięki któremu do Krakowa trafi docelowo 107 nowych autobusów. Krakowski przewoźnik otrzymał dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 na łączną kwotę ponad 115,7 mln zł.
Oprócz autobusów typu midi zakupionych w ramach projektu MPK nabywa 77 autobusów przegubowych. Ich dostawcą jest Solaris. Odebrał też 12 autobusów hybrydowych i 5 elektrycznych produkcji Solarisa. Docelowo po Krakowie ma jeździć 20 autobusów z napędem elektrycznym.
Tegoroczne zakupy, jak i nabytki z 2016 roku obliczane są na 200 autobusów, a cały tabor przedsiębiorstwa liczy 530 pojazdów. Już niebawem 80% autobusów będzie spełniać normy co najmniej Euro5.
Autobus SANCITY 9LE – tego typu pojazdy trafiły do Krakowa. foto: Autosan
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz