REKLAMA
REKLAMA

Chciała kupić buty przez internet. Po wpłacie, kontakt ze sprzedawcą się urwał

BRZOZÓW / PODKARPACIE. Zakupy przez internet nie zawsze kończą się otrzymaniem zamówionego towaru. Niestety przekonała się o tym kolejna z mieszkanek naszego powiatu. Policja przypomina o tego rodzaju zagrożeniach i apeluje o ostrożność.

Niestety pomimo wielu apeli i ostrzeżeń nadal zdarzają się przypadki oszustw podczas robienia zakupów internetowych. W poniedziałek do brzozowskiej komendy zgłosiła się kolejna oszukana osoba. Kobieta zainteresowała się ofertą sprzedaży butów na jednym z portali społecznościach. Poprzez komunikator nawiązała kontakt ze sprzedającą i ustaliła dane do przelewu i kwotę. Niestety po dokonaniu płatności kontakt ze sprzedającym ucichł, a telefon jest nieosiągalny. Po fakcie na portalu społecznościowym pokrzywdzona znalazła informacje o tym, że osoba, która „sprzedała” jej towar – oszukuje ludzi, nie wywiązując się z umowy.

Nieuczciwi sprzedawcy najczęściej działają w ten sam sposób. Najpierw kuszą potencjalnych kupujących atrakcyjną ceną sprzedawanego towaru i żądają zapłaty, by móc wysłać towar. Po otrzymaniu pieniędzy, kontakt z nimi się urywa, a zamówiony towar nie dociera do kupującego.

Pamiętajmy o tym, że przestępcy wykorzystują anonimowość internetu i coraz częściej żerują na braku ostrożności ze strony kupujących. Handel w sieci internetowej rozwija się bardzo szybko. Najczęściej to z niego korzystamy z uwagi na dobre oferty i atrakcyjne ceny. Jednak w tej całej euforii nie zapomnijmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Zawsze sprawdzajmy sprzedawcę i opinie wystawione o nim. Uczciwy handlarz nie będzie miał nic przeciwko płatności pobraniowej. Dlatego nawet, gdybyśmy mieli trochę więcej za towar zapłacić, to przynajmniej mamy gwarancję, że on do nas dotrze.

źródło: KPP Brzozów

foto: pixabay.com / zdjęcie poglądowe

04-10-2018

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij


Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)