PODKARPACIE. Zakupy to nieodłączna część naszej codzienności. Codzienności, którą na początku roku storpedowała pandemia koronawirusa. Podobnie jak w innych dziedzinach życia, również w ramach odwiedzania centrów handlowych, musieliśmy się przystosować do nowej rzeczywistości. W ekspresowym tempie środki ostrożności wprowadzały galerie i mieszczące się w nich sklepy. Czy są one wystarczające? Czy podczas zakupów w centrum handlowym czujemy się bezpiecznie? W ostatnim czasie przepytano w tej kwestii klientów.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
W 2020 roku jak nigdy wcześniej na każdym kroku zwracamy uwagę na nasze bezpieczeństwo. Dzieje się tak również podczas robienia zakupów w galeriach handlowych. Te, w ostatnich miesiącach przeszły prawdziwą metamorfozę.
Wprowadzono szereg środków ochronnych, które mają sprawić, że zakupy będą bezpieczne. Dla przykładu VIVO! Krosno informuje swoich klientów o tym, że na terenie obiektu zainstalowano 8 stacji z płynem do dezynfekcji rąk, a dodatkowo dozowniki znajdują się również przy wejściach do każdego sklepu. W większości sklepów i punktach usługowych zamontowano przeszklenia oddzielające obsługę od klientów, a pracownicy zostali wyposażeni w środki ochrony osobistej, takie jak maseczki i przyłbice. Ponadto została wprowadzona procedura zintensyfikowanego dezynfekowania najbardziej narażonych na kontakt powierzchni takich jak: klamki, terminale płatnicze, wózki zakupowe czy krzesła i stoły w strefie restauracyjnej. Sklepy odzieżowe przeprowadzają także dezynfekcję przymierzalni i odzieży.
Nie zapomniano o skutecznej komunikacji informacyjnej na terenie obiektu. Za pomocą systemu nagłaśniającego regularnie emitowane są komunikaty dla klientów dotyczące obowiązującego reżimu sanitarnego. Na pasażu pojawiły się praktyczne informacje i wskazówki, jak uchronić się przed zakażeniem. W toaletach natomiast zainstalowano instrukcje dotyczące prawidłowego mycia i dezynfekcji rąk. Na uwagę zasługuje również fakt, że w VIVO! Krosno dostępny jest maseczkomat, w którym można zakupić maseczki ochronne. Środki ochrony osobistej (maseczki, przyłbice) pojawiły się również w ofercie handlowej wielu sklepów.
Co na to klienci?
Badania dotyczące nastrojów konsumenckich i opinii klientów na temat bezpieczeństwa w centrach handlowych wykonano już w maju po tym, jak zostały one ponownie otwarte. Jak się okazało, po restarcie klienci chętnie odwiedzali galerie. Serwis propertynews.pl przytaczał wyniki badania „Powrót do zakupów po epidemii: Tracking postaw Polaków”, zrealizowanego w dniach 11-15 maja br. 81% respondentów czuło się podczas robienia zakupów bezpiecznie.
Kilka miesięcy później (w październiku*), klientów przepytano również w VIVO! Krosno. Z zebranych odpowiedzi wynika, że aż 91% ankietowanych, patrząc na zakres wprowadzonych środków bezpieczeństwa, czuje się bezpiecznie przebywając na terenie obiektu i robiąc zakupy. Ponad 94% klientów potwierdza, że wyposażenie lokali handlowych w płyny dezynfekujące, przeszklenia, maseczki i przyłbice dla personelu jest odpowiednie i wystarczające. Aż 97% ankietowanych uważa także, że komunikaty dotyczące reżimu sanitarnego i zasad ochrony, znajdujące się na terenie centrum handlowego, są przejrzyste i klarowne.
*Badanie przeprowadzono na grupie 250 osób
foto: nadesłane
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz