REKLAMA
REKLAMA

W SANOCKIM „MECHANIKU” PRAKTYCZNIE NAJLEPSZE ZAWODY

Praktyki, staże, kursy i szkolenia w kraju i za granicą to od kilku lat codzienność w Zespole Szkół Nr 2 w Sanoku. Wszystko to jest możliwe dzięki realizowanym przez szkołę projektom unijnym. Erasmus+, POWER VET, POVER SE, RPO- siedemnaście projektów w ciągu siedmiu lat!

www.dreamsart.pl

Podczas tegorocznych ferii 20 uczniów „Mechanika” z klas Technikum i Branżowej Szkoły I Stopnia wyjechało do Drezna, by w praktyce nauczyć się jak sprawnie korzystać z programu do tworzenia dokumentacji technicznej, wspomagającego projektowanie części maszyn, elektroniki, a nawet tzw. smart-domów przyszłości. Jest to już czwarty wyjazd, w ramach projektu POWERVET 2018-1-PL01-KA102-048004 Praktyki w Hiszpanii, Niemczech i Włoszech szansą dla uczniów ZS2 w Sanoku”, a siódma edycja kursu w Dreźnie, który umożliwia uczniom odbycie praktycznego kursu obsługi programu AutoCad/Cam. Jest to program, który stanowi podstawowe narzędzie dla każdego technika sporządzającego dokumentację techniczną. Sprawne posługiwanie się takimi programami jest umiejętnością niezbędną uczniom wszystkich kierunków w „Mechaniku”. Technik teleinformatyk, technik pojazdów samochodowych, technik mechanik, technik ochrony środowiska, mechanik pojazdów samochodowych, elektromechanik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek CNC korzysta m.in. z programów AutoCad/Cam, projektowania 2D, 3D oraz INVENTOR, ACAD, HSM, EDGECAM, AUTODESK FLOW DESIGN w swojej pracy. Uczniowie MECHANIKA uczą się ich na zajęciach lekcyjnych, a potwierdzeniem ich wysokich umiejętności są międzynarodowe certyfikaty zdobywane na zagranicznych kursach i stażach.

Organizacją szkolenia i opieką nad młodzieżą zajęła się firma WBS TRAINING AG.

– Każdy z uczestników kursu miał możliwość pracować przy profesjonalnym stanowisku komputerowym z najnowocześniejszym oprogramowaniem, takim, z jakiego korzystają specjaliści tworzący projekty i nowatorskie modele. Początkowo kursanci z MECHANIKA poznawali tajniki modelowania 2D, 3D, polecenia rysowania i edycji rysunków, skalowania, itp. Kolejnym etapem było tworzenie przekrojów, złożeń, animacji, a w końcowym etapie stworzenie w pełni działającego modelu po uruchomieniu opcji symulatora – opisuje naukę pani Alicja Dereń, nauczycielka przedmiotów zawodowych teleinformatycznych i opiekunka młodzieży podczas wyjazdu.

– Integralną częścią każdego wyjazdu w ramach programu Erasmus+ jest też program kulturoznawczy realizowany w formie wycieczek w czasie wolnym od nauki. Kilka tygodni poprzedzających wyjazd uczniowie odbywają intensywny kurs języka, zwyczajów i obyczajów kraju organizującego pobyt młodzieży. Nasi uczniowie zachwycili się Szklaną Manufakturą Volkswagena, zobaczyli Reichstag, Bramę Brandenburską, Wieżę Telewizyjną, pozostałości słynnego Muru Berlińskiego, zwiedzili Muzeum Wojskowo-Historyczne Bundeswehry oraz oczywiście skosztowali lokalnych dań – relacjonuje pobyt pan Piotr Wójcik, nauczyciel języka niemieckiego, który po raz czwarty opiekował się uczniami podczas pobytu w Dreźnie.

Wszyscy uczestnicy kursu na zakończenie otrzymali dokumenty EUROPASS, czyli certyfikaty potwierdzające nabyte umiejętności. Są to dokumenty potwierdzające wiedzę i kwalifikację nabyte w innych krajach europejskich, bardzo cenione przez potencjalnych pracodawców.

– Dodatkowe zawodowe doświadczenie, międzynarodowe certyfikaty i kwalifikacje nabyte podczas praktyk, to niewątpliwe atuty młodych ludzi zaczynających swą przygodę na współczesnym rynku pracy. Szkoła bazując na partnerach i projektach unijnych zapewnia możliwość wszechstronnego rozwoju zarówno uczniom, jak i kadrze nauczycielskiej. Dodatkowym wsparciem służą okoliczne firmy, które objęły swym patronatem niemal wszystkie zawody i kierunki nauczane w szkole. Firmy takie jak DO-MET, ADR POLSKA S.A, EAE Elektronik, Sanok Rubber Company S.A, oferują nie tylko wsparcie dydaktyczne, wyposażenie pracowni, sprzęt lecz również płatne staże i praktyki dla uczniów Zespołu. Nie tylko uczniowie branżowej szkoły, ale także technikum mają możliwość odbywania podczas nauki w szkole płatnych staży już od pierwszej klasy – zaznacza wicedyrektor i koordynator projektów Bożena Chabros- Jaklik.

– Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu nie tylko lokalnego rynku pracy, ale również odpowiadając tendencjom ogólnopolskim i europejskim, po przeanalizowaniu listy najbardziej poszukiwanych zawodów od nowego roku szkolnego 2020/21 planujemy otworzyć nowy kierunek: technik spawalnictwa pod patronatem ADR POLSKA S.A oraz MONT-INOX dodaje dyrektor ZS 2 Jowita Nazarkiewicz. – Szkoła od lat stara się wprowadzać i promować kierunki i zawody, które zapewnią absolwentom realne szanse zatrudnienia i będą odpowiedzią na potrzeby zmieniającego się świata.

materiały nadesłane
tekst sponsorowany

07-02-2020

Udostępnij ten artykuł znajomym: