Jak wypozycjonować lokalny biznes w internecie?
Zakładasz nowy biznes w Sanoku? Planujesz otworzyć knajpkę, kwiaciarnię lub serwis samochodowy w swojej okolicy? Powiadom o tym nowych klientów, również w internecie! Dowiedz się, na czym polega promocja lokalnego biznesu w Google. Poznaj aspekty, na których warto się skupić, by wizytówka firmy w internecie przyciągała klientów z pobliskich miast lub podróżujących w okolice Twojej działalności.
Jak dać się znaleźć klientom w internecie?
Nawet mniejsze biznesy, prowadzone lokalnie, coraz chętniej reklamują swoje usługi lub produkty w sieci. Wizytówka firmy w internecie przyciąga dodatkowych klientów oraz stanowi źródło informacji, dla tych, którzy już nasz biznes znają. Godziny otwarcia, dokładna lokalizacja, aktualna oferta – użytkownicy chętnie sprawdzają te informacje przed wizytą w danym miejscu. Najczęściej wykorzystują więc wyszukiwarkę Google. A jak donosi raport Brightedge aż 72% wyszukujących lokalnie odwiedza znalezioną firmę czy sklep. Warto więc wzmocnić swoje szanse na zdobycie klientów w internecie i pozycjonować swój biznes lokalnie. Oto kilka wskazówek:
Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?
Posiadasz prostą stronę internetową lub mały sklepik online, który odpowiada Twojemu lokalnemu biznesowi? Chcesz więc aby klienci szukający usług lub produktów, które oferujesz, łatwo Cię odnaleźli i mogli się z Tobą skontaktować lub Cię odwiedzić? Zbadaj zatem w jaki sposób wyszukują danych usług czy produktów w Google: co dokładnie wpisują, jakie frazy pojawiają się najczęściej? A także jakie frazy wpisują, kiedy szukają innego miejsca, jednak, dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu strony biznesu w Sanoku, mogą natrafić na Ciebie!
Jak sprawdzić co wpisuj klient w wyszukiwarkę?
Choć znasz swój biznes i możesz śmiało powiedzieć, że wiesz jakie frazy wpisują użytkownicy szukających usług lub produktów, które oferujesz, to jednak możesz nie przewidzieć wszystkich kombinacji oraz haseł jakie stworzą potencjalni klienci w wyszukiwarkę Google. Dlatego warto skonsultować je z prostymi narzędziami jakim są Google Analytics oraz Google Keyword Planner. Narzędzia te są darmowe i oferują mnóstwo zaawansowanych możliwości, jednak można je również wykorzystać w prostszy sposób, choćby na potrzeby wyszukiwania różnych kombinacji fraz, na jakie pojawia się Twoja strona oraz jakie wpisuje użytkownik w wyszukiwarkę. Co wiemy na ten moment o wyszukiwaniach klientów? Prawdopodobnie szukając usług lub produktów w Twojej lokalizacji będą wpisywać frazy lokalne.
Czym wyróżniają się frazy lokalne?
Wyszukiwania lokalne to nic innego, jak frazy zawierające nazwy produktów lub usług oraz nazwę miasta, dzielnicy czy obszaru, w którym danej usługi czy produktu szukamy. Frazy te cechują się stosunkowo małą konkurencyjnością i również wyższą efektywnością – mają wysokie współczynniki kliknięć oraz w efekcie, przynoszą lepsze wyniki sprzedażowe, niż bardziej ogólne frazy. Użytkownicy wpisujący konkretne zapytanie z użyciem frazy lokalnej wykazują większą gotowość do podjęcia działania, np. do dokonania zakupu czy umówienia się na wizytę. Potencjalni klienci szukając produktów czy usług w danej lokalizacji będą kierować się również informacjami zawartymi na Twojej stronie. Dlatego tak ważne jest, by uzupełnić na niej wszelkie możliwe informacje, istotne z punktu widzenia klienta oraz podkreślić miejsce świadczenia usług czy oferowania produktów.
Czy frazy lokalne wystarczą, by wypozycjonować stronę?
Na pozycję strony w wynikach wyszukiwania składa się bardzo wiele czynników. Umieszczenie fraz lokalnych w opisach produktów czy usług nie będzie jednak wystarczające, by odpowiednio wypozycjonować biznes w sieci. Szczególnie, jeśli w naszej okolicy mamy konkurencję, która również walczy o pozycję w Top1. Każdy przypadek jest inny, dlatego ważne, by już od początku stworzyć indywidualną strategię pozycjonowania strony z określeniem celów działań SEO. Odpowiedni audyt strony pozwoli na wyeliminowanie błędów i sprawdzenie jej konstrukcji, treści oraz jakości kodu i szybkości działania strony na różnych urządzeniach. Sprawne funkcjonowanie strony, to bowiem klucz do sukcesu i wysokich pozycji w TOPach!
Unikalne opisy produktów i usług
Dzięki unikalnym treściom: opisom produktów, ofert, historii firmy czy dodatkowych informacji dla klienta, możemy zyskać przychylność nie tylko samych użytkowników, ale i robotów sieciowych. Każdy opis powinien zawierać słowa kluczowe (specyficzne dla danego produktu / usługi) oraz przyjazną strukturę: być podzielony na akapity i zawierać pogrubienia oraz wypunktowania, by podkreślić lub wyróżnić szczególnie ważne części w opisie.
Optymalizacja obrazów i zdjęć
Wybierając zdjęcia na stronę zwróć uwagę na ich rozmiar. Zbyt duże grafiki mogą znacznie obciążać stronę powodując jej wolniejsze ładowanie się, a co za tym idzie, niższą ocenę strony przez roboty sieciowe, a w konsekwencji, niższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Niemniej jednak, zdjęcia urozmaicają treści na stronie i zwiększają atrakcyjność oferty. Warto zatem dodać je np. w zakładce portfolio, produkty czy usługi na stronie. W jaki sposób zrobić to dobrze? Przede wszystkim należy zadbać o dodanie atrybutów “alt” oraz “title”, czyli odpowiednio: alternatywny opis obrazka oraz tytuł obrazka. Atrybuty te powinny określać rzeczywistą treść obrazków i pomóc robotom sieciowym zrozumieć, co dokładnie się na nich znajduje. Dobrze opisane zdjęcie może korzystnie wpływać również na graficzne pozycjonowanie strony i skutkować umieszczeniem zdjęcia w Google Grafika.
Adres firmy
W pozycjonowaniu lokalnym dużą rolę odgrywa zakładka kontakt czy lokalizacja firmy, w której zamieścimy podstawowe dane o firmie, jak telefon czy godziny otwarcia. Warto dodać również dokładny adres oraz wskazówki dotarcia, zarówno przez wzgląd na potencjalnych klientów szukających naszych usług, jak i kwestię pozycjonowania strony. Lokalizacja ma obecnie ogromne znaczenie dla wyników zapytania. Google promuje firmy lokalne, w związku z tym nawet wpisując frazy ogólne często pierwsze pojawiają się firmy znajdujące się w bliskim sąsiedztwie użytkownika.
W pozycjonowaniu lokalnym wszystkie dobre praktyki dotyczące pozycjonowania stron ogólnie, mają znaczenie. Zastosowanie się do zasad lub skorzystanie z porad ekspertów odnośnie optymalizacji strony, na pewno pozwoli stronie uzyskać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Warto jednak, wziąć pod uwagę specyficzne wymagania dla promowania biznesów oferujących swoje usługi czy produkty regionalnie, by zająć wyższe pozycje na frazy lokalne.
Artykuł sponsorowany
materiały nadesłane
Udostępnij ten artykuł znajomym:
UdostępnijNapisz komentarz przez Facebook
Tagi: lokalny biznes, pozycjonowanie, strona www, www, wypozycjonowany