REKLAMA
REKLAMA

PODKARPACIE. Jadąc ciężarówką uszkodził rogatkę. Gigantyczny mandat!

PODKARPACIE. Nałożeniem mandatu karnego w wysokości 2200 złotych zakończyła się kolizja, do której doszło na przejeździe kolejowym w miejscowości Knapy w gminie Baranów Sandomierski. Jak ustalili policjanci, 38-letni kierowca ciężarówki nie zatrzymał się na znaku „STOP” i… wjechał na czerwonym świetle w rogatkę, którą uszkodził. Policjanci apelują o zachowanie rozsądku podczas jazdy i przestrzeganie przepisów ruchu drogowego!

Lekceważenie znaku „STOP”, próby przejechania pod zamykającymi się zaporami, czy wjeżdżanie lub wchodzenie na przejazd, kiedy sygnalizator wskazuje czerwone światło to główne przyczyny wypadków na przejazdach kolejowych z udziałem kierujących, ale też pieszych i rowerzystów.

Wczoraj po godzinie 19, policjanci ruchu drogowego zostali wezwani na miejsce kolizji drogowej. Doszło do niej na przejeździe kolejowym w miejscowości Knapy w gminie Baranów Sandomierski. Jak ustalili funkcjonariusze, 38-letni mężczyzna kierujący pojazdem marki Scania z naczepą nie zatrzymał się na znaku „STOP”, wjechał za sygnalizator świetlny kolejowy, w momencie kiedy nadawał on sygnał czerwony i uszkodził rogatkę. Kierowca nie odniósł obrażeń. Był trzeźwy.

38-letni mężczyzna za spowodowanie kolizji drogowej został ukarany mandatem karnym w wysokości 2.200 zł i punktami karnymi.

Przypominamy!

Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.
Kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd.

Kierującemu pojazdem zabrania się:

– objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
– wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
– wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
– omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

W razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym, kierujący jest obowiązany niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.

źródło: KMP Tarnobrzeg

zdjęcie poglądowe

26-01-2022

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij


Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)