Ruszył remont drogi Sanok-Zagórz. Ponad 20 milionów złotych (ZDJĘCIA)
SANOK / ZAGÓRZ / PODKARPACIE. Ruszył remont odcinka drogi krajowej nr 84 pomiędzy Sanokiem a Zagórzem. Zadanie, na które zabezpieczono ponad 20 milionów złotych, pozwoli gruntownie przebudować drogę pomiędzy „dolinką zahutyńską” a skrzyżowaniem przy moście nad Osławą w Zagórzu.
Zadanie, o którym mówiło się od kilku lat (o podpisaniu umowy przez GDDKiA pisaliśmy na początku 2020 roku), teraz doczekało się etapu realizacji.
22,3 mln złotych pozwoli rozbudować odcinek drogi krajowej nr 84, wzmocnić nawierzchnię, a także wybudować chodniki i ścieżki rowerowe oraz zamontować nowe oświetlenie.
– Kolejny projekt drogowy na terenie powiatu sanockiego sfinansowany ze środków rządowych doczeka się realizacji. Remont drogi Sanok-Zagórz zwiększy komfort i bezpieczeństwo podróżowania dla tysięcy kierowców, którzy każdego dnia, właśnie tą trasą jeżdżą choćby do pracy, a później wracają do swoich domów. To także ważna droga z perspektywy sezonu turystycznego. Jeśli chcemy się rozwijać i wzbogacać ofertę dla turystów, musimy inwestować w infrastrukturę drogową. I taki właśnie scenariusz konsekwentnie realizujemy – mówi nam Piotr Uruski, poseł Ziemi Sanockiej.
– Bardzo się cieszymy, że remont się rozpoczął. Był on bardzo potrzebny. Dużym atutem realizacji tego zadania jest fakt, że wyremontowana zostanie nie tylko nawierzchnia, ale powstaną również chodniki i ścieżki rowerowe – mówi naszemu reporterowi burmistrz Zagórza Ernest Nowak. – Oczywiście szkoda, że zakres inwestycji został skrócony o odcinek pomiędzy doliną przy potoku Brodek a rondem przy ul. Łany, ale czekamy na ostateczne ustalenia dotyczące realizacji II części obwodnicy Sanoka, w ramach której ma odbyć się modernizacja wspomnianego fragmentu drogi krajowej – dodaje Ernest Nowak.
– Droga krajowa numer 84 stanowi jedyny, bezpośredni szlak komunikacyjny z zachodu województwa podkarpackiego do przejścia granicznego w Krościenku. Ze względu na zwiększające się natężenie ruchu oraz znaczną degradację eksploatowanej drogi, wymaga ona rozbudowy. Obecnie szerokość pasa drogowego waha się w granicach 20-50 m, a szerokość jezdni wynosi 7 m. Dodatkowo, gęsta zabudowa oraz zlokalizowanie obiektów użyteczności publicznej przy drodze krajowej generują znaczny ruch pieszych poruszających się po jezdni oraz poboczu, co wymaga wprowadzenia segregacji ruchu oraz przebudowy istniejącej infrastruktury – uzupełnia Joanna Rarus, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.
Drogowcy namalowali tymczasowe pasy. Zniknęły bariery energochłonne. Ruch odbywa się teraz na zwężonym fragmencie drogi. Trzeba zachować ostrożność
Zakres inwestycji realizowanej przez GDDKiA przewiduje:
- rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 84,
- wzmocnienie nawierzchni jezdni DK84,
- budowę/przebudowę infrastruktury dla pieszych w postaci chodników, ścieżek rowerowych, wydzielonych przejść dla pieszych oraz wysp dzielących (azylów) w rejonie skrzyżowań,
- przebudowę skrzyżowania DK84 z drogą gminną w km 4+323,
- budowę pasa do lewoskrętu do szkoły w km 6+795,
- przebudowę skrzyżowania DK84 z DW892 w km 7+245,
- przebudowę istniejących wlotów dróg gminnych, powiatowych w ciągu projektowanego odcinka,
- budowę i przebudowę zatok autobusowych,
- przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych w rejonie inwestycji,
- przebudowę systemu odwodnienia drogi: rowy drogowe, rowy kryte,
- przebudowę istniejących przepustów pod koroną drogi,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych – w razie konieczności,
- budowę oświetlenia drogowego,
- w razie konieczności wycinkę kolidującej zieleni,
- opracowanie i wprowadzenie nowej organizacji ruchu.
Zakończenie remontu zaplanowano na kwiecień 2024 roku.
podpisanie umowy na realizację zadania, archiwum eSanok.pl (nadesłane)
Trwają również rozmowy na temat odcinka pomiędzy rondem przy ul. Łany a „dolinką zahutyńską”, gdzie ma powstać nowe rondo. Jak wspomniał burmistrz Nowak, inwestycja ma zostać zrealizowana w ramach budowy II etapu obwodnicy Sanoka.
Zarówno poseł Piotr Uruski jak i burmistrz Ernest Nowak prowadzą rozmowy na temat ustalenia korzystnego dla mieszkańców wariantu trasy.
– Byłem na spotkaniu z mieszkańcami w tej sprawie. Znam ich oczekiwania. Prowadzimy rozmowy z GDDKiA, podczas których przedstawiam oczekiwania osób żywo zainteresowanych przebiegiem drugiej części obwodnicy – zaznacza Piotr Uruski.
foto: archiwum prywatne
foto nagłówek: grafika poglądowa
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz