Powrót do przeszłości. W MEDIATECE powstała Strefa Komputerów i Gier Retro (ZDJĘCIA)
SANOK / PODKARPACIE. W ubiegłą środę, 3 kwietnia w MEDIATECE oficjalnie otwarto Strefę Komputerów i Gier Retro. To kolejny projekt obok Strefy Odkrywania Wyobraźni i Aktywności oraz Majsterni, który wzbogacił ofertę MEDIATEKI. Teraz odwiedzający mogą przenieść się w przeszłość, ale to nie wszystko
W nowej strefie możemy zagrać w kultowe gry z lat 70-tych, popularnego niegdyś Tetrisa, Prince of Persia, Mario Bross lub zagrać na automacie Arcade w Pheonix’a. To wyjątkowe miejsce, w którym osoby pamietające popularne gry z przeszłości oraz młodzież mogą spędzić wspólnie czas.
W MEDIATECE znajduje się specjalna strefa – Strefa Komputerów i Gier Retro, która powstała dzięki zaangażowaniu i pasji Lesława Leśniaka, obecnego kierownika MEDIATEKI. To właśnie on zorganizował po raz pierwszy w 2013 roku wyjątkową wystawę „Noc Komputerów”, która spotkała się ze sporym zainteresowaniem wśród odwiedzających. Wystawa miała na celu ocalić od zapomnienia stare maszyny, pokazać ich możliwości, a przy okazji przywołać wspomnienia z tamtych lat. Widzowie mieli okazję zobaczyć, jak rodziła się cyfrowa rozrywka, ewoluowała i wchodziła do naszych domów. Wystawa przypomniała starszym, a uświadomiła młodszym, że lata 70-te to początek elektronicznej rozrywki. Największe rewolucja dokonała się jednak dopiero w latach 80-tych, to właśnie wtedy w naszym kraju pojawiły się pierwsze domowe komputery – dostęp do nich mieli tylko nieliczni. Przygoda Lesława Leśniaka rozpoczęła się od komputera ZX 81, który miał „aż” 1Kb pamięci. W 2019 roku odbyła się druga wystawa „Noc Komputerów. Reaktywacja”. Teraz możemy przenieść się w przeszłość odwiedzając MEDIATEKĘ.
W budynku po byłym Gimnazjum nr 3 przy ul. Lipińskiego 63 działa również Strefa Odkrywania Wyobraźni i Aktywności oraz Majsternia. SOWA to przestrzeń złożona z kilkunastu stanowisk badawczych. Można przy nich samodzielnie odkrywać zjawiska przyrodnicze, stworzyć własny film animowany, sprawdzić symetrię swojej twarzy, dowiedzieć się, jak działa pamięć ultrakrótkotrwała i czym różni się od krótkotrwałej. Można też posłuchać muzyki nie uchem, a łokciem, narysować „lustrzany” obraz i zmierzyć się z siłą grawitacji. SOWA pomaga dzieciom i dorosłym poczuć radość z doświadczania i zdobywania wiedzy przez swobodne eksperymentowanie. Tak zaprojektowane środowisko uczenia się, to laboratorium dostępne dla wszystkich, które skłania do współpracy, rozbudza ciekawość, kreatywność i poczucie sprawczości.
Majsternia to miejsce dla tych, którzy lubią główkować. Tu nie ma instrukcji ani podpowiedzi. Są wyzwania i zestawy akcesoriów, ułatwiających mierzenie się z nimi. Można samodzielnie zbudować most, wieże, katapultę czy obiekty latające.
Materiały nadesłane
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz