REKLAMA
REKLAMA

Remont drogi Sanok-Zagórz. Znamy datę zakończenia robót (ZDJĘCIA)

ZAGÓRZ / PODKARPACIE. Wracamy do interwencji związanej z gruntownym remontem drogi Sanok-Zagórz. Otrzymaliśmy odpowiedź z GDDKiA dotyczącą planowanego terminu zakończenia prac przy inwestycji.

Remont drogi relacji Sanok-Zagórz ruszył w 2022 roku. Zadanie, na które zabezpieczono początkowo ponad 22 miliony złotych, pozwoli gruntownie przebudować drogę krajową nr 84 pomiędzy „dolinką zahutyńską” a skrzyżowaniem przy moście nad Osławą w Zagórzu. Ten fragment drogi jest rozbudowywany, wzmacniana jest nawierzchnia, a także budowane chodniki i ścieżki rowerowe oraz montowane nowe oświetlenie. Na modernizację odcinka czekano wiele lat. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, z kolei wykonawcą Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa.

Od momentu rozpoczęcia inwestycji kierowcy musieli uzbroić się w cierpliwość i liczyć się z utrudnieniami. Każdego dnia, poprzez media społecznościowe (grupa i czat Pomoc112) uczestnicy ruchu przekazują sobie informacje na temat aktualnego czasu oczekiwania w obu kierunkach jazdy. Niektórzy, najwyraźniej zaczynają jednak tracić zimną krew. Przedłużające się prace dają się we znaki zmotoryzowanym.

Niekiedy trzeba się zatrzymywać kilka razy, aby pokonać ten dystans. Czas przejazdu pomiędzy Sanokiem a Zagórzem w godzinach szczytu to 30 minut. Pracownicy spóźniają się do zakładów zlokalizowanych w Zasławiu, spóźniają się również po południu, kiedy odbierają dzieci – relacjonuje nastroje kierowców autor prośby o interwencję.

Interwencję opisywaliśmy tutaj:

ZAGÓRZ. Remont. Kierowcy tracą cierpliwość. „Nie można zrobić przerwy w godzinach szczytu?” (ZDJĘCIA)

grafika poglądowa

Do GDDKiA w Rzeszowie przesłaliśmy szczegółowe pytania w tej sprawie.

W odpowiedzi czytamy, że aktualnie na zadaniu Sanok-Zagórz trwają przygotowania do robót bitumicznych. Prowadzone jest także plantowanie terenu.

Joanna Rarus, rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Rzeszowie

Szacujemy, że prace zakończą się we wrześniu br. – mówi nam Joanna Rarus, rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Rzeszowie.

Wiadomo również, że niebawem ruszy budowa II odcinka obwodnicy Sanoka.

Trwa szeroko rozumiane projektowanie. Ten etap inwestycji potrwa 10 miesięcy. Kolejnym etapem będzie złożenie przez Wykonawcę wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej tzw. ZRID – zaznacza Joanna Rarus.


Zakres prac przy inwestycji drogowej Sanok-Zagórz

Odcinek drogi krajowej nr 84 między Sanokiem a Zagórzem ma długość 4,28 km. Prowadzone roboty budowlane polegają na rozbudowie tego odcinka drogi, wzmocnieniu konstrukcji nawierzchni do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś, ale także przebudowie skrzyżowań, budowie chodników i ścieżek rowerowych oraz nowego oświetlenia.

Wykonawca miał za zadanie w pierwszej kolejności zaprojektować, a teraz wykonać następujące roboty:

  • rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 84,
  • wzmocnienie nawierzchni jezdni DK84 do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś,
  • budowę/przebudowę infrastruktury dla pieszych w postaci chodników, ścieżek rowerowych, wydzielonych przejść dla pieszych oraz wysp dzielących (azylów) w rejonie skrzyżowania,
  • przebudowę skrzyżowania DK84 z drogą gminną w km 4+323,
  • budowę pasa do lewoskrętu do szkoły w km 6+795,
  • przebudowę skrzyżowania DK84 z DW892 w km 7+245,
  • przebudowę istniejących wlotów dróg gminnych, powiatowych w ciągu projektowanego odcinka,
  • budowę i przebudowę zatok autobusowych,
  • przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych w rejonie inwestycji,
  • przebudowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, rowy kryte, kanalizację deszczową i inne,
  • oczyszczenie i udrożnienie istniejących rowów przydrożnych dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego, ewentualną korektę skarp i przeciwskarp rowów, bądź w razie konieczności umocnienie skarp (lub
  • wprowadzenie murków oporowych) w związku z koniecznością lokalizacji elementów przekroju w pasie drogowym,
  • przebudowę istniejących przepustów pod koroną drogi,
  • umocnienie wlotów i wylotów przepustów, umocnienie wylotów z kanalizacji deszczowej
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych – w razie konieczności,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • w razie konieczności wycinkę kolidującej zieleni wraz z nasadzeniami zastępczymi,
  • opracowanie i wprowadzenie nowej organizacji ruchu.

Cel inwestycji

Droga krajowa numer 84 stanowi jedyny, bezpośredni szlak komunikacyjny z zachodu województwa podkarpackiego do przejścia granicznego w Krościenku. Ze względu na zwiększające się natężenie ruchu oraz znaczną degradację eksploatowanej drogi, wymagała ona rozbudowy. Dotychczasowa szerokość pasa drogowego wahała się w granicach 20-50 m, a szerokość jezdni wynosiła 7 m. Dodatkowo, gęsta zabudowa oraz zlokalizowanie obiektów użyteczności publicznej przy drodze krajowej generują znaczny ruch pieszych poruszających się po jezdni oraz poboczu. Wszystkie te elementy powodują konieczność wprowadzenia segregacji ruchu oraz przebudowę istniejącej infrastruktury.

Remont DK84 Sanok-Zagórz przyczyni się do zwiększenia komfortu i poprawy bezpieczeństwa podróżowania dla tysięcy kierowców, którzy każdego dnia korzystają z tej drogi. To także ważna trasa dla ruchu turystycznego. Chcąc rozwijać i wzbogacać ofertę dla turystów, niezbędne jest inwestowanie w poprawę infrastruktury drogowej.

źródło: Red., Serwis Rzeczypospolitej Polskiej


Przypomnijmy, że niebawem ruszy również budowa II odcinka obwodnicy Sanoka.

15 maja br. podpisana została umowa na realizację inwestycji. Obwodnica powstanie w ciągu drogi krajowej nr 28. To pierwsze zadanie z Programu budowy 100 obwodnic (PB100) na Podkarpaciu, które weszło w etap realizacji. Inwestycja realizowana jest w systemie Projektuj i buduj. Aktualnie wykonawca jest na etapie projektowania. Obwodnica Sanoka DK28, długość 3 km, wykonawca: Budimex, wartość: 152,3 mln zł.

Ruszy budowa II części obwodnicy Sanoka! Inwestycja za 150 mln złotych (VIDEO)

grafika poglądowa


Informacje o aktualnej sytuacji na drogach Sanoka, powiatu sanockiego i całego regionu w grupie POMOC112

DOŁĄCZ DO GRUPY – KLIKNIJ

12-07-2024

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Komentarze wyróżnione:
(zarejestrowanych czytelników)

XXX2024-07-12 12:59:44
0 0
UWAGA: długość 4,28 km a remont ruszył w 2022 :) Tu jest Polska i taka GDDKiA to stan umysłu.
Odpowiedz
KIEROWCA2024-07-15 12:24:31
0 0
Widzę ze skrzyżowanie na Zahutyń zostało poszerzone - ciekawe tylko czy projektant czy ci co zatwierdzali projekt przyznali się do błędu że skrzyżowanie zostało źle zaprojektowane.. I CIEJKAWE KTO TERAZ ZAPLACIŁ ZA PRZERÓBKE????
Odpowiedz
KIEROWCA2024-07-15 12:34:28
0 0
Dodam jeszcze ze to niewielkie poszerzenie zjazdu na Zahutyń to dalej niewiele - bo miało być lepiej po przebudowie a jest gorzej - Przejście dla pieszych jest za blisko skrzyżowania, brak pasów do skrętu w lewo z wioski czy brak pasa włączającego do ruchu w kierunku Zagorza....Brak pasa zjazdowego na wioskę tak jak choćby jest na stacje BP powoduje ze cały sznur samochodów musi hamować prawie do zera jak ktoś skręca. Kto zatwierdza takie projekty gdzie po przebudowie cofamy się wstecz zamiast rozwijać. A za chwile okaże się ze jedynym lekarstwem na błędy urzędników jest szczucie policji na mieszkańców ograniczanie prędkości z90 i 70 km/h na 50 albo i 30... i stawianie kolejnych radarów
Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy (0)
Pokaż więcej komentarzy (0)