REKLAMA
REKLAMA

Jak wypozycjonować lokalny biznes w internecie?

Zakładasz nowy biznes w Sanoku? Planujesz otworzyć knajpkę, kwiaciarnię lub serwis samochodowy w swojej okolicy? Powiadom o tym nowych klientów, również w internecie! Dowiedz się, na czym polega promocja lokalnego biznesu w Google. Poznaj aspekty, na których warto się skupić, by wizytówka firmy w internecie przyciągała klientów z pobliskich miast lub podróżujących w okolice Twojej działalności.

Jak dać się znaleźć klientom w internecie?

Nawet mniejsze biznesy, prowadzone lokalnie, coraz chętniej reklamują swoje usługi lub produkty w sieci. Wizytówka firmy w internecie przyciąga dodatkowych klientów oraz stanowi źródło informacji, dla tych, którzy już nasz biznes znają. Godziny otwarcia, dokładna lokalizacja, aktualna oferta – użytkownicy chętnie sprawdzają te informacje przed wizytą w danym miejscu. Najczęściej wykorzystują więc wyszukiwarkę Google. A jak donosi raport Brightedge aż 72% wyszukujących lokalnie odwiedza znalezioną firmę czy sklep. Warto więc wzmocnić swoje szanse na zdobycie klientów w internecie i pozycjonować swój biznes lokalnie. Oto kilka wskazówek:

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Posiadasz prostą stronę internetową lub mały sklepik online, który odpowiada Twojemu lokalnemu biznesowi? Chcesz więc aby klienci szukający usług lub produktów, które oferujesz, łatwo Cię odnaleźli i mogli się z Tobą skontaktować lub Cię odwiedzić? Zbadaj zatem w jaki sposób wyszukują danych usług czy produktów w Google: co dokładnie wpisują, jakie frazy pojawiają się najczęściej? A także jakie frazy wpisują, kiedy szukają innego miejsca, jednak, dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu strony biznesu w Sanoku, mogą natrafić na Ciebie!

Jak sprawdzić co wpisuj klient w wyszukiwarkę?

Choć znasz swój biznes i możesz śmiało powiedzieć, że wiesz jakie frazy wpisują użytkownicy szukających usług lub produktów, które oferujesz, to jednak możesz nie przewidzieć wszystkich kombinacji oraz haseł jakie stworzą potencjalni klienci w wyszukiwarkę Google. Dlatego warto skonsultować je z prostymi narzędziami jakim są Google Analytics oraz Google Keyword Planner. Narzędzia te są darmowe i oferują mnóstwo zaawansowanych możliwości, jednak można je również wykorzystać w prostszy sposób, choćby na potrzeby wyszukiwania różnych kombinacji fraz, na jakie pojawia się Twoja strona oraz jakie wpisuje użytkownik w wyszukiwarkę. Co wiemy na ten moment o wyszukiwaniach klientów? Prawdopodobnie szukając usług lub produktów w Twojej lokalizacji będą wpisywać frazy lokalne.

Czym wyróżniają się frazy lokalne?

Wyszukiwania lokalne to nic innego, jak frazy zawierające nazwy produktów lub usług oraz nazwę miasta, dzielnicy czy obszaru, w którym danej usługi czy produktu szukamy. Frazy te cechują się stosunkowo małą konkurencyjnością i również wyższą efektywnością – mają wysokie współczynniki kliknięć oraz w efekcie, przynoszą lepsze wyniki sprzedażowe, niż bardziej ogólne frazy. Użytkownicy wpisujący konkretne zapytanie z użyciem frazy lokalnej wykazują większą gotowość do podjęcia działania, np. do dokonania zakupu czy umówienia się na wizytę. Potencjalni klienci szukając produktów czy usług w danej lokalizacji będą kierować się również informacjami zawartymi na Twojej stronie. Dlatego tak ważne jest, by uzupełnić na niej wszelkie możliwe informacje, istotne z punktu widzenia klienta oraz podkreślić miejsce świadczenia usług czy oferowania produktów.

Czy frazy lokalne wystarczą, by wypozycjonować stronę?

Na pozycję strony w wynikach wyszukiwania składa się bardzo wiele czynników. Umieszczenie fraz lokalnych w opisach produktów czy usług nie będzie jednak wystarczające, by odpowiednio wypozycjonować biznes w sieci. Szczególnie, jeśli w naszej okolicy mamy konkurencję, która również walczy o pozycję w Top1. Każdy przypadek jest inny, dlatego ważne, by już od początku stworzyć indywidualną strategię pozycjonowania strony z określeniem celów działań SEO. Odpowiedni audyt strony pozwoli na wyeliminowanie błędów i sprawdzenie jej konstrukcji, treści oraz jakości kodu i szybkości działania strony na różnych urządzeniach. Sprawne funkcjonowanie strony, to bowiem klucz do sukcesu i wysokich pozycji w TOPach!

Unikalne opisy produktów i usług

Dzięki unikalnym treściom: opisom produktów, ofert, historii firmy czy dodatkowych informacji dla klienta, możemy zyskać przychylność nie tylko samych użytkowników, ale i robotów sieciowych. Każdy opis powinien zawierać słowa kluczowe (specyficzne dla danego produktu / usługi) oraz przyjazną strukturę: być podzielony na akapity i zawierać pogrubienia oraz wypunktowania, by podkreślić lub wyróżnić szczególnie ważne części w opisie.

Optymalizacja obrazów i zdjęć

Wybierając zdjęcia na stronę zwróć uwagę na ich rozmiar. Zbyt duże grafiki mogą znacznie obciążać stronę powodując jej wolniejsze ładowanie się, a co za tym idzie, niższą ocenę strony przez roboty sieciowe, a w konsekwencji, niższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Niemniej jednak, zdjęcia urozmaicają treści na stronie i zwiększają atrakcyjność oferty. Warto zatem dodać je np. w zakładce portfolio, produkty czy usługi na stronie. W jaki sposób zrobić to dobrze? Przede wszystkim należy zadbać o dodanie atrybutów “alt” oraz “title”, czyli odpowiednio: alternatywny opis obrazka oraz tytuł obrazka. Atrybuty te powinny określać rzeczywistą treść obrazków i pomóc robotom sieciowym zrozumieć, co dokładnie się na nich znajduje. Dobrze opisane zdjęcie może korzystnie wpływać również na graficzne pozycjonowanie strony i skutkować umieszczeniem zdjęcia w Google Grafika.

Adres firmy

W pozycjonowaniu lokalnym dużą rolę odgrywa zakładka kontakt czy lokalizacja firmy, w której zamieścimy podstawowe dane o firmie, jak telefon czy godziny otwarcia. Warto dodać również dokładny adres oraz wskazówki dotarcia, zarówno przez wzgląd na potencjalnych klientów szukających naszych usług, jak i kwestię pozycjonowania strony. Lokalizacja ma obecnie ogromne znaczenie dla wyników zapytania. Google promuje firmy lokalne, w związku z tym nawet wpisując frazy ogólne często pierwsze pojawiają się firmy znajdujące się w bliskim sąsiedztwie użytkownika.

W pozycjonowaniu lokalnym wszystkie dobre praktyki dotyczące pozycjonowania stron ogólnie, mają znaczenie. Zastosowanie się do zasad lub skorzystanie z porad ekspertów odnośnie optymalizacji strony, na pewno pozwoli stronie uzyskać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Warto jednak, wziąć pod uwagę specyficzne wymagania dla promowania biznesów oferujących swoje usługi czy produkty regionalnie, by zająć wyższe pozycje na frazy lokalne.

Artykuł sponsorowany
materiały nadesłane

20-08-2021

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook