BIESZCZADY / PODKARPACIE. PKP Intercity informuje o kolejnych inwestycjach realizowanych na trasie Stróże – Krościenko. Jak zapewniają Polskie Koleje Linowe, dojazd w Bieszczady ma być szybszy i bardziej komfortowy. Czy doczekamy spełnienia obietnic? Na ten moment sporo odcinków zostało już wyremontowanych, a kolejne są przewidziane do remontu i modernizacji.
– Rozpoczęliśmy realizację kolejnego zadania na podkarpackim odcinku trasy nr 108 Stróże – Krościenko między Jasłem a Bieczem. Na prace, zapewniające bezpieczne i sprawne podróże, przeznaczyliśmy 20 mln zł netto ze środków własnych Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SA – informuje Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Ruszyły roboty na odcinku linii nr 108 Stróże – Jasło, które poprawią stan toru oraz obiektów inżynieryjnych, a także zwiększą bezpieczeństwo. To kolejne prace na początkowym fragmencie linii Stróże – Krościenko, którą można dojechać w Bieszczady. Od 23 września do 8 listopada wyremontowany zostanie tor między Jasłem a Bieczem. Specjalna maszyna PUN do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej zdemontuje stare szyny, a w ich miejsce ułoży nowe elementy infrastruktury kolejowej. Zakres robót obejmuje również remont 8 przepustów oraz 2 mostów stalowych w miejscowości Siedliska Sławęcińskie i Przysieki. Remont poprawi stan techniczny odcinka linii, zwiększy jego przepustowość i zapewni bezpieczny ruch pociągów.
Sukcesywnie wykonywane są prace, zapewniające dobre podróże na linii nr 108 Stróże – Krościenko. Dla zachowania przejezdności i bezpieczeństwa, robotami objęto także przygraniczny odcinek trasy. W bieżącym roku, za blisko 2,9 mln zł netto zrealizowaliśmy remont 10 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mosty (Uherce Mineralne, Stefkowa, Brzegi Dolne), 4 wiadukty stalowe (Olszanica, Ustianowa Dolna) oraz przepust (Glinne) i ścianę oporową (Ustrzyki Dolne). W roku ubiegłym prace za około 8 mln zł objęły 18 obiektów inż. (5 mostów i 13 przepustów), m.in. w Uhercach Mineralnych, Olszanicy, Krościenku.
– W 2022 r. podjęliśmy działania niezbędne do bezpiecznego przejazdu pociągów pasażerskich na nieeksploatowanym od dwunastu lat odcinku Uherce – Ustrzyki Dolne – Krościenko. Dzięki temu zapewniono możliwość przewozów do przejścia kolejowego z Ukrainą – dodaje Dorota Szlachta.
W związku z pracami na trasie Stróże – Jasło są zmiany w organizacji ruchu, które obowiązują do 8 listopada br. W tym czasie, za dwie pary pociągów Kolei Małopolskich relacji Nowy Sącz – Jasło i Kraków – Jasło wprowadzona jest zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Biecz – Jasło. Za jedną parę pociągów Polregio relacji Rzeszów Główny – Gorlice zastępcza komunikacja autobusowa obowiązuje na odcinku Jasło – Gorlice. Natomiast pociągi PKP Intercity Wetlina i Bieszczady kursują zmienioną trasą z Tarnowa przez Rzeszów Zachodni do Jasła (linią nr 106 Rzeszów – Jasło). Dodatkowo zapewniono zastępczą komunikację na odcinku Tarnów – Jasło.
materiał nadesłany
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz