Edukacja ekologiczna w nauczaniu początkowym

SANOK. W dniu 18 marca 2011r. na Sali Herbowej Urzędu Miasta Sanoka, odbyły się warsztaty poruszające tematykę edukacji ekologicznej w klasach I-III szkoły podstawowej.

Wykłady przeprowadzone przez Burmistrza Miasta Sanoka – Wojciecha Blecharczyka, prezesa Zarządu Okręgu Bieszczadzkiego Ligi Ochrony Przyrody – Marka Marynowicza oraz pracownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Zarządzania Kryzysowego - Piotra Kutiaka dotyczyły efektywnego prowadzenia zajęć dotyczących ochrony środowiska i kształtowania proekologicznej postawy wśród dzieci.
- Realizowane przez Urząd Miasta Sanoka szkolenia nauczycieli informujące o najnowszych programach i projektach pozwalają na wykorzystanie przekazanej wiedzy i pomocy dydaktycznych w realizacji podstawy programowej – mówił Piotr Kutiak.

Uczestnicy otrzymali podczas zajęć grę edukacyjną „Młody Ekolog” wydaną przez Wydawnictwo Mulitico w ramach dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W skład pakietu edukacyjnego „Młody Ekolog” wchodzą cztery plansze do gry, cztery zestawy kart,  płyta CD i przewodnik metodyczny. Cztery plansze i zestawy kart odnoszą się do następujących bloków tematycznych: „Obszary Natura 2000″, „Oszczędzamy wodę”, „Segregujemy odpady”, „Oszczędzany energię”.

Zawarte na płycie 120 zagadnień z wymienionych tematów, ciekawe nagrania, doświadczenia oraz komentarze, gdzie głosu użyczyła Krystyna Czubówna stanowią doskonały środek do przeprowadzenia ciekawej lekcji.  W szkoleniu uczestniczyło kilkudziesięciu nauczycieli szkół podstawowych z Sanoka oraz powiatu sanockiego, którzy z zainteresowaniem i entuzjazmem przyjęli zaproszenie, deklarując chęć uczestnictwa w kolejnych tego typu przedsięwzięciach.

|
Ergo Hestia

Napisz komentarz:

Jeśli chcesz, aby przy Twoim komentarzu pojawił się avatar, zarejestruj swój adres e-mail w gravatar.com.
"UWAGA! Komentarze niezgodne z regulaminem serwisu nie będą publikowane. Zachęcamy do kulturalnego wyrażania opinii na temat artykułów oraz unikania personalnych ataków słownych."