Autosan na TRANSEXPO

KIELCE. Sanocka fabryka autobusów Autosan S.A. w dniach 10 – 12 października br. gościła na Międzynarodowych Targach Transportu Zbiorowego TRANSEXPO, które odbyły się w Kielcach.

Zarówno nowa oferta firmy, jak i przygotowana na tę okazję wystawa retro cieszyły się dużym zainteresowaniem.

Targi TRANSEXPO to największa impreza tej branży w Europie Środkowo – Wschodniej. To miejsce, gdzie czołowe polskie firmy prezentują m.in. swoje autobusy przeznaczone do transportu miejskiego, podmiejskiego i międzymiastowego, autokary turystyczne, pojazdy specjalne. Wśród wystawców nie zabrakło oczywiście Autosanu, który w tym roku obchodzi jubileusz 180 – lecia swojej działalności. Dało się to zauważyć w ekspozycji, jaką na targi przygotowała sanocka fabryka. Oprócz zaprezentowanych najnowszych modeli produktów fabryki AUTOSAN: niskowejściowego miejskiego Sancity 9LE, międzymiastowego Lidera 9 eco oraz turystycznego Gemini, obecne na targach kierownictwo firmy przedstawiło również zabytkowe, odrestaurowane modele autobusów, pokazując rozwój fabryki od ubiegłego wieku. Furorę zrobiły stojące przed głównym wejściem do hali targowej historyczne pojazdy: San-y H01 do komunikacji miejskiej i do komunikacji międzymiastowej, obydwa z 1959 r. oraz H9-15 z 1977. Z zainteresowaniem oglądano również ekspozycję miniatur sanockich autobusów różnych typów, zarówno historycznych jak i współczesnych, a także ich czarno-białe zdjęcia doskonale prezentujące się w tle ekspozycji.

Burmistrz Sanoka i Prezes Zarządu Autosan na tle autobusu – oferty Autosanu

Przedstawicielom Spółki Autosan towarzyszyła delegacja Sanockiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej oraz Burmistrz Miasta Sanoka dr Wojciech Blecharczyk, który jest promotorem rodzimej marki.
- Miasto robi wszystko, aby wspomóc sanocką fabrykę, bo to nie tylko 180 lat tradycji i wdzięczność za współbudowanie Sanoka przez zakład, ale także miejsca pracy dla naszych mieszkańców – mówi dr Wojciech Blecharczyk, Burmistrz Sanoka.

Jak zapewnia Prezes Zarządu Autosan S.A. dr Franciszek Gaik, targi to nie tylko dobre miejsce do zaprezentowania swoich autobusów, ale także do rozmów z klientami firmy, na temat ich oczekiwań w zakresie oferowanych pojazdów. Konkurencja na polskim rynku autobusów, szczególnie miejskich jest ogromna i wymusza stałe udoskonalanie wyrobów, dopracowywanie ich designu. Targi stały się także okazją do przeprowadzenia szeregu rozmów biznesowych, np. z przedstawicielami MPK w Warszawie. W bieżącym roku Autosan sprzeda ok. 120 pojazdów i planuje utrzymać ten wskaźnik w przyszłym roku.

Makiety wszystkich autobusów wyprodukowanych przez Autosan

Przygotowana przez Autosan wystawa

Agnieszka Frączek
Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta w Sanoku

|
Ergo Hestia

Napisz komentarz:

Jeśli chcesz, aby przy Twoim komentarzu pojawił się avatar, zarejestruj swój adres e-mail w gravatar.com.
"UWAGA! Komentarze niezgodne z regulaminem serwisu nie będą publikowane. Zachęcamy do kulturalnego wyrażania opinii na temat artykułów oraz unikania personalnych ataków słownych."