Enter Your Future – stażyści z Japonii, Turcji i Gruzji w ZSCKR w Nowosielcach (ZDJĘCIA)

GMINA ZARSZYN. W dniach 19-24 marca 2012r uczniowie ZSCKR w Nowosielcach wzięli udział w projekcie Enter Your Future realizowanego przez stowarzyszenie AIESEC z Rzeszowa. Pomysłodawcą i koordynatorem całego przedsięwzięcia na terenie szkoły była pani Paulina Pankowska, lektor j. angielskiego zajęć popołudniowych w ZSCKR.

Uczniowie uczestniczyli w zajęciach dziennych i popołudniowych prowadzonych przez stażystów: Narumi Hama z Japonii, Nini Latsabidze z Gruzji oraz Gurkana Pakaya z Turcji.

Do godziny 14 odbywały  się obowiązkowe lekcje języka angielskiego zgodne z harmonogramem pracy, podczas których uczniowie mogli poznać historie, geografie, kuchnie czy religie innych krajów. Po południu uczestnikami zajęć byli uczniowie zainteresowani dalszym kształceniem językowym, chętni do zgłębiania wiedzy na temat innych krajów.

Zajęcia popołudniowe nastawione były przede wszystkim na przełamywanie bariery językowej, jaka często powstaje podczas nauki języka obcego. Poprzez wspólne gry, zabawy, warsztaty, prezentacje multimedialne uczniowie poznawali dzieje danego państwa i mogli przekazywać informacje na temat naszej kultury.

Stażyści mieszkali w przyszkolnym internacie, dzięki temu wielu uczniów szkoły miało możliwość spróbowania własnych sił w komunikacji międzynarodowej w zupełnie nieformalnych i codziennych sytuacjach.
Uczniowie nabrali dystansu do samych siebie, nawiązali  nowe znajomości, a przede wszystkim uświadomili sobie, jak wiele potrafią i ile pracy jeszcze przed nimi.

Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele czekają na kolejne spotkania w międzynarodowym  gronie. Już niedługo w ramach międzynarodowej będziemy gościć przedstawicieli szkół francuskich.

Renata Czajnik

|
Ergo Hestia

Napisz komentarz:

Jeśli chcesz, aby przy Twoim komentarzu pojawił się avatar, zarejestruj swój adres e-mail w gravatar.com.
"UWAGA! Komentarze niezgodne z regulaminem serwisu nie będą publikowane. Zachęcamy do kulturalnego wyrażania opinii na temat artykułów oraz unikania personalnych ataków słownych."