REKLAMA
REKLAMA

Sanoccy posłowie SDiM debatowali w Sejmie (ZDJĘCIA)

SANOK. 1 czerwca 2012 r. grupa sześciu posłów z Sanoka: Żaneta Żołnierczyk i Dominika Sokalska z ZS nr 1 (Ekonomik), Karina Szmyd i Maciej Fabian z II LO,  Sylwia Czopor i Adam Bartkowski z Gimnazjum nr 2, uczestniczyli w XVIII sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży.

Wszyscy posłowie SDiM zostali wyłonieni w drodze konkursu. Uczniowie, ubiegający się o mandat posła, mieli za zadanie przeprowadzić szkolną debatę na temat demokracji w szkole i samorządności. Na podstawie oceny zgłoszonych projektów, zakwalifikowanych zostało 460 uczniów z gimnazjów i szkół średnich. Podziału mandatów dokonano proporcjonalnie do liczby uczniów w województwach. Województwo podkarpackie reprezentowało 30 posłów.

Podczas obrad młodzież wysłuchała wystąpień m.in. Marszałek Sejmu Ewy Kopacz, Minister Edukacji Narodowej Krystyny Szumilas oraz Rzecznika Praw Dziecka Marka Michalaka , a w kuluarach rozmawiali m.in. z posłami Adamem Hofmanem, Leszkiem Milerem, Andrzejem Personem, Ludwikiem Dornem, Jerzym Wenderlichem, Markiem Kuchcińskim.

Po przemówieniach młodzież przystąpiła do pracy: zabierali glos na mównicy sejmowej, zgłaszali poprawki  do projektu uchwały, głosowali, a kiedy marszałek SDiM po raz kolejny wymawiała słowa: „Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki, proszę podnieść rękę i nacisnąć przycisk. – Dziękuję.,  Kto jest przeciw? – Dziękuję., Kto się wstrzymał? – Dziękuję.” młodzi posłowie i posłanki mogli się poczuć,  jak ich dorośli koledzy.

Projekt uchwały, po burzliwych dyskusjach, został przyjęty i trafił na ręce pani  minister Edukacji Narodowej. Po zakończeniu posiedzenia młodzi parlamentarzyści przypomnieli sobie o zbliżających się mistrzostwach  Europy w piłce nożnej i wykonali na sali plenarnej „meksykańską falę”, kończąc tym radosnym akcentem swoja przygodę z Sejmem Dzieci i Młodzieży, a czy z parlamentem definitywnie, pokaże przyszłość.

06-06-2012

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij


Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)