Rusza kampania społeczna KochamKolej.pl promująca turystykę kolejową w Bieszczadach

13-07-2015

ZAGÓRZ / PODKARPACIE. Rusza kampania społeczna KochamKolej.pl promująca turystykę kolejową w Bieszczadach. Patronat medialny nad akcją objęły portale eSanok.pl, Bieszczady24.pl, oraz P24.pl. Główne założenia kampanii zostały przedstawione w inauguracyjnym artykule pt. ,,Zarabiaj i promuj się dzięki turystyce kolejowej!” autorstwa Jerzego Zuby

pomysłodawcy i głównego koordynatora anonsowanej tu inicjatywy. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do lektury.

Szanowni Państwo!

Decyzja o uruchomieniu od 1 sierpnia br. weekendowych pociągów turystycznych w Bieszczady relacji: Jasło – Krosno – Zagórz – Komańcza stwarza wyśmienitą okazję do promocji lokalnych atrakcji turystycznych ulokowanych w sąsiedztwie bieszczadzkich, niezwykle malowniczo położonych szlaków kolejowych.

Początkiem każdej, kolejowej podróży jest zakup biletu, który w anonsowanej tu akcji miałby być jednocześnie: darmową wejściówką (na wystawę lub koncert), kuponem rabatowym (w restauracji, hotelu, galerii) a także… losem w loterii, towarzyszącej imprezie plenerowej planowanej na podsumowanie niespełna dwumiesięcznego (sierpień – wrzesień br.) okresu kursowania weekendowych pociągów turystycznych w Bieszczady.

Aby tytułowa zachęta stała się faktem przynoszącym obopólne korzyści wszystkim potencjalnym partnerom akcji niezbędne jest stworzenie wspólnego pakietu rabatów, zachęt i promocji premiującego fanów turystyki kolejowej, która na całym świecie należy do najbardziej lukratywnych segmentów biznesu turystycznego. W Europie najwięcej na turystyce kolejowej zarabia się w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Wymienione tu kraje posiadają największą liczbę członków w Europejskiej Federacji Muzeów i Pociągów Turystycznych (Fedecrail), z ponad 150 obiektami dziedzictwa kolejowego i muzeami, które łącznie przyciągają ok. 10 mln osób rocznie. Według szacunków Fedecrail każdego roku ok. 30 mln pasażerów podróżuje pociągami zrzeszonymi w federacji, w tym operującymi na głównych liniach. Obroty z tego tytułu wynoszą 277 mln euro, z tego 55 proc. pochodzi ze sprzedaży biletów, 17 proc. z usług gastronomicznych i 11 proc. z handlu w pociągach. Na podstawie danych z Wielkiej Brytanii federacja podała, że wkład turystyki kolejowej w gospodarkę narodową może wynieść nawet 1,9 mld euro!!! (dane podano na podstawie raportu Wiadomości Turystycznych z 30.08.2012 r.)

Skoro innym się udaje, to dlaczego nie pójść ich śladem w Polsce? Jeśli uważacie Państwo, że gra jest warta przysłowiowej świeczki, to dołączcie do kampanii społecznej KochamKolej.pl! Zapraszamy w szczególności: gestorów lokalnej bazy turystycznej i sportowo – rekreacyjnej, organizatorów wydarzeń kulturalnych, przewodników oraz biura turystyczne. Liczymy na zaangażowanie ze strony lokalnych samorządów. Cieszymy się, że w naszą akcję włączają się kolejne media. Licząc na owocne kontakty i współdziałanie mówimy do zobaczenia w Bieszczadach! Pierwszy pociąg  turystyczny do tej magicznej krainy wyrusza ze stacji Jasło już 1 sierpnia o godz. 07.00.

Z kolejarskim i turystycznym pozdrowieniem:
Jerzy Zuba – koordynator kampanii

jzuba

Stacja kolejowa w Zagórzu z lotu ptaka z widokiem na linię kolejową nr 107 w kierunku Komańczy

materiał nadesłany
foto: UMiG Zagórz

Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.