Uczniowe Ekonomika w czołówce szkół w Polsce promujących działania ekologiczne
SANOK. Miło nam poinformować, że sanocki „ekonomik” znowu uplasował się w krajowej czołówce szkolnych zespołów promujących działania ekologiczne. W tym roku zespół „Green bomb” złożony z uczniów Zespołu Szkół nr 1
pod opieką nauczycielki geografii Małgorzaty Chomiszczak zajął II miejsce w czwartej edycji ogólnopolskiego konkursu edukacyjnego „Drugie życie elektrośmieci”.
W rywalizacji wzięło udział 210 zespołów z całej Polski, w tym ze szkół ponadgimnazjalnych 61. Głównym celem konkursu – organizowanego przez Europejską Platformę Recyklingu S.A. (ERP Polska) przy udziale finansowym ERP Batteries Poland Sp. z o.o. oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – jest promocja prawidłowego postępowania z zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym oraz bateriami.
Konkurs składał się z dwóch etapów ocenianych odrębnie, a punkty uzyskane w drugim etapie liczono podwójnie. W etapie pierwszym uczniowie musieli zrealizować pięć zadań, w tym wypromować działania zespołu w szkole, zbadać lokalny rynek ZSEE i zużytych baterii oraz opracować plan działania dotyczący promocji zbiórki zużytego sprzętu i baterii. Drugi etap to realizacja trzech działań, czyli przeprowadzenie kampanii promocyjnej oraz zbiórka zużytego sprzętu i baterii. Zespół współpracował z wieloma instytucjami na terenie miasta: Urzędem Miasta, Starostwem Powiatowym, Sanockim Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej, Samorządowym Przedszkolem Publicznym nr 1, Szkołą Podstawową nr 2 oraz lokalnymi mediami. Efekty działań jurorzy konkursu ocenili na 280,34 punktów na 300 możliwych do zdobycia.
W dniu 6 czerwca w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbędzie się uroczysta finałowa gala połączona z wręczeniem nagród.
Dyrekcja szkoły i zespół raz jeszcze składają podziękowanie wszystkim osobom i instytucjom, które pomogły w osiągnięciu tak wspaniałego wyniku konkursowego.
30-05-2012
Udostępnij ten artykuł znajomym:
Udostępnij
Napisz komentarz przez Facebook
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz