SANOK / PODKARPACIE. Ważą się losy sanockiej fabryki autobusów Autosan. Choć w mijającym roku, udało się zrealizować kilka ważnych zadań, pozwalających utrzymywać zakład przy życiu i stworzyć jak najlepsze perspektywy na kolejne miesiące, to jak deklaruje syndyk Ludwik Noworolski: – Sprzedaż Autosanu jest pilną koniecznością.
Jednym z kluczowych zadań w 2014 roku, było umożliwienie uczestniczenia Autosanu w przetargach na sprzedaż autobusów w 2015 roku.
– Mamy przygotowane prototypy czterech autobusów w homologacjach Euro 6. Będziemy mogli uczestniczyć w przetargach w 2015 roku. Uważam, że są warunki, aby wystąpić do Sędziego Komisarza o zezwolenie na kontynuację działalności w kolejnym roku i utrzymanie co najmniej aktualnego zatrudnienia – mówi Ludwik Noworolski, syndyk masy upadłościowej Autosanu.
Ten sam Sędzia Komisarz zadecydował, że w grudniu zostanie ogłoszony trzeci przetarg na sprzedaż fabryki. Tym razem, cena za cały zakład wyniesie 48 mln zł.
– Ze swej strony uważam, że sprzedaż Autosanu jest pilną koniecznością. AUTOSAN S. A. wymaga dokapitalizowania i inwestycji, w tym podjęcia realizacji nowych produktów, które w postępowaniu upadłościowym są ograniczone. Niemniej warunki sprzedaży ustala Sędzia Komisarz i w obecnym stanie prawnym sprzedaż odbywa się w drodze przetargu – wyjaśnia syndyk.
Zapewnić środki na bieżącą działalność pozwoli sprzedaż hali nr 8. Wyprodukowanie jednego autobusu kosztuje około 400 – 450 tys. zł. Pieniądze pozwalają na zakup komponentów. W większości dostawcy wymagają przedpłaty. Dlatego też, konieczne jest finansowanie procesu produkcyjnego nawet przez cztery miesiące (realizacja: trzy miesiące, odroczony termin płatności za autobus: miesiąc).
– Sprzedaż hali jest w ostatniej fazie. Jest to niezbędne z racji konieczności pozyskania środków na kontynuację produkcji – wyjaśnia Ludwik Noworolski.
Tymczasem, Autosan zakończył kolejne zlecenie. Wyremontowanych zostało 12 autobusów, dla jednej z wiodących firm przewozowych.
– „Nowe życie” otrzymało 5 szt. autobusów H10-10, 4 szt. H9-21, 1szt. A1010T oraz 2 szt. A0909L. Pojazdy uległy gruntownej odbudowie. Otrzymały nowe nadwozia – wymienione zostały szkielety, poszycia i podłogi, wyposażono je w zregenerowane zespoły napędowo – jezdne. Regeneracji poddana została też większość foteli pasażerskich. Wszystkie autobusy pomalowano zgodnie z kolorystyką przyjętą przez Zamawiającego – dowiadujemy się w sanockiej fabryce.
Fabryka cały czas poszukuje nowych pracowników na stanowiska: elektryk samochodowy, konstruktor ds. elektrotechniki, spawacz z uprawnieniami w metodzie 131 (MIG) i 141 (TIG), mechatronik, kontroler jakości, operator OSN.
Autosan ma zamówienia na I kwartał 2015 roku. Są to autobusy, produkcja koncesjonowania i usługi, zapewniające pełną stabilność w I kwartale.
źródło: Red., Autosan
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Przewodnicząca zakładowej „Solidarności”: Wypłaty w Autosanie opóźnione o blisko trzy miesiące
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz