REKLAMA
PBS Dydnia
REKLAMA

TOMASZ PORĘBA: Polscy europosłowie głosują przeciwko strategicznym interesom naszego kraju (ZDJĘCIA)

PODKARPACIE. Z inicjatywy Tomasza Poręby w Komisji Transportu i Turystyki PE odbyło się wysłuchanie ws. szlaków komunikacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jak tłumaczy europoseł PiS, celem wysłuchania było pokazanie potrzeby podnoszenia ilości i jakości połączeń komunikacyjnych w tej części Europy.

Tomasz Poręba podkreśla, że jednym z fundamentów UE jest zrównoważony rozwój i dlatego Wspólnota powinna zatroszczyć się przede wszystkim o swoje najuboższe regiony. Europoseł PiS przekonuje, że istotnym bodźcem dla rozwoju tych obszarów byłaby poprawa infrastruktury i budowa szlaku Via Carpathia, który stanowiłby swoisty kręgosłup komunikacyjny Europy Środkowo-Wschodniej.

To być albo nie być szybkiego, dobrego rozwoju całej Europy Środkowo-Wschodniej. Nie ma żadnego powodu, żeby ta droga nie była wpisana do sieci głównej – powiedział Tomasz Poręba.

Europoseł PiS zaznaczył, że w sprawie Via Carpathia bardzo potrzebne jest zaangażowanie polskiego rządu.

Dzisiejsze wysłuchanie ma na celu pokazanie polskiemu rządowi, że ten projekt jest zgodny z unijną polityką spójności i ma szansę być zrealizowany w najbliższych latach, jeżeli będzie wola polskich władz – dodał europoseł PiS.

Tomasz Poręba podkreślił jednocześnie, że jest rozczarowany postawą europosłów Platformy Obywatelskiej, którzy wczoraj doprowadzili do zamknięcia petycji ws. Via Carpathia.

Pracuję w PE od lat i po raz pierwszy spotkałem się z sytuacją, że polscy europosłowie głosują przeciwko strategicznym interesom naszego kraju. Via Carpathia to być albo nie być Polski Wschodniej. Wczoraj rękami europosłów PO petycja w sprawie jej powstania została odrzucona – powiedział Poręba

Jednym z panelistów biorących udział w wysłuchaniu był marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.

Decyzje w sprawie środków zapadają w Brukseli, dlatego jesteśmy w odpowiednim miejscu, aby rozmawiać o przyszłości Via Carpathia. Pamiętajmy, że bez wsparcia rządu będzie trudno ten szlak zbudować. Dziś S19, która jest częścią Via Carpathia, jest budowana odcinkami. Chcemy, by była tworzona konsekwentnie, w całości – mówił Władysław Ortyl. – Ten projekt może służyć Podkarpaciu jako otwarcie rozwojowe naszego regionu na południe Europy. Szlak, który mam nadzieję powstanie, będzie miał znaczenie ponadregionalne – przebiega m.in. przez wschodnie tereny Polski, Węgier i Słowacji, a więc przez regiony najsłabiej rozwinięte. Dla tych regionów ta droga to nie tylko atut komunikacyjny, ale także szansa na rozwój gospodarczy. Jeśli KE mówi o zrównoważonym rozwoju i funduszu spójności, to trzeba tu o tym rozmawiać – dodał Władysław Ortyl.

Możliwość budowy szlaku Via Carpathia Tomasz Poręba i Władysław Ortyl poruszyli także podczas dzisiejszego spotkania z przewodniczącą Komisji Rozwoju Regionalnego PE Iskrą Mihajlovą.

02-12-2014-1

źródło: materiały nadesłane

03-12-2014

Udostępnij ten artykuł znajomym:



Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Pokaż więcej komentarzy (0)