SANOK / PODKARPACIE. Wiemy, że jest 9 wykonawców gotowych zbudować obwodnicę Sanoka. Wszyscy są w stanie to zrobić w 33 miesiące, dając 10 letnią gwarancję. Inwestor GDDKiA za jedno z głównych kryteriów podaję cenę za wykonane zadanie. Czy to właśnie cena okaże się kluczowa?
Różnica pomiędzy najwyższa a najniższą ofertą wyniosła ponad 90 mln zł!
– Złożone oferty są obecnie bardzo szczegółowo sprawdzane. Zarówno pod kątem merytorycznym jak i formalno-prawnym. Cena jest jednym z głównych kryteriów w wyborze ostatecznego wykonawcy. Jednym z głównych, ale nie jedynym. Oceniamy także zdolność wykonawców do należytego zrealizowania zamówienia. Jego rzetelności, kwalifikacje i doświadczenie – tłumaczy Joanna Rarus, rzecznik prasowy rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kilka dni temu otwarcia obwodnicy doczekał się Brzozów
Zleceniodawca zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia ponad 173 mln zł. Oferty o których wspominaliśmy, kwota w przypadku tej najwyższej sięga 230 mln zł. Na przeciwległym biegunie oferta opiewająca na niespełna 140 mln zł. Skąd takie rozbieżności? Nasza rozmówczyni nie podejmuje się oceny. Wskazując jednak, że podajemy przypadki skrajne. Pozostałe oferty są bardzo zbliżone lub bliskie kwocie zadeklarowanej do realizacji zadania przez GDDKiA.
Obwodnica Sanoka realizowana będzie w systemie projektuj-buduj. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej DK28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz – Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z DK84. Obwodnica będzie drogą klasy GP o długości ok. 7 km. Kiedy zostanie wyłoniony wykonawca?
– Trudno powiedzieć dokładnie kiedy zostanie wyłoniony wykonawca. Mamy swój wewnętrzny harmonogram, nie jest on jednak bardzo wiążący. Prosimy oferentów o uzupełnianie dokumentacji. Otrzymane dane musimy ponownie zweryfikować. Trudno więc trzymać się sztywnych terminów. Podkreślam jednak, że to normalne przy realizacji podobnych zadań. Mogę więc jedynie powiedzieć, ze wszystko idzie zgodnie z planem – mówi J. Rarus.
Zgodnie z rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych zakończenie budowy zaplanowano w 2020 r.
Mapa: GDDKiA oddział w Rzeszowie
Proponowane oferty prezentujemy według przypisanego numeru oferty (podane ceny to ceny brutto).
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo robót Mostowych „Mosty-Łódź” S.A., Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o. o., Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych Sp. z o. o. – oferowana cena 229 mln 990 tys. zł.
2. Mostostal Warszawa S.A. – oferowana cena 171 mln 793 tys. 859 zł 57 gr.
3. Konsorcjum: MOTA – ENGIL Central Europe S.A., Inżynieria Rzeszów S.A. – oferowana cena 180 mln 920 tys. 773 zł 80 gr.
4. Konsorcjum: Przedsiębiorstwom Inżynieryjne IMB-Podbeskiedzie Sp. z o. o., Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe „GODROM” Sp. z o. o., Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o. o. – oferowana cena 158 mln 580 tys. 495 zł 70 gr.
5. Konsorcjum spółek: Max Bogl Polska Sp. z o. o., Max Bogl Stiftung&Co.KG – oferowana cena 139 mln 909 tys. 727 zł 58 gr.
6. BUDIMEX S.A. – oferowana cena 163 mln 633 tys. 808 zł 91 gr
7. Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o. o., Aldesa Construcciones S.A. – oferowana cena 203 mln 837 tys. 966 zł 54 gr.
8. Konsorcjum firm: EUROVIA POLSKA S.A., WARBUD S.A. – oferowana cena 177 mln 777 tys. 581 zł 37 gr.
9. STRABAG Sp. z o. o., STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o. o. – oferowana cena 171 mln 125 tys. 597 zł 04 gr.
red.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Obwodnica Brzozowa otwarta! Odkorkowane centrum i uratowane zabytki (FILM, ZDJĘCIA)
Razem z Brzozow24.pl przejedź obwodnicą miasta (FILM)
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz