REKLAMA
Praca Auto Serwis
REKLAMA

SANOK: Autobus na gaz testowany był w MKS. Próba prototypu z Autosanu wypadła bardzo dobrze

SANOK / PODKARPACIE. 12-metrowy, niskopodłogowy i trzydrzwiowy autobus SanCity 12LF CNG z silnikiem Cumminsa o mocy 320 KM był testowany przez zakład Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Sanoku. Ocena trwała 2 tygodnie i była prowadzona pod kątem zakupu 11 niskoemisyjnych autobusów komunikacji miejskiej.


Dorota Mękarska

W zakładzie Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Sanoku autobus na gaz testowano po raz pierwszy. Prototyp wyprodukowany przez Autosan użytkowany był od 3 marca do 17 marca. Jeździł na liniach nr 3 i 4, czyli na trasie Sanoczek – centrum miasta – Bykowce – Wujskie – Biała Góra. Przez dwa tygodnie zrobił w sumie 2035 km. Trudno już dzisiaj mówić o kosztach eksploatacji, a także kosztach gazu, bo jeszcze nie ma odpowiednich danych. Pojazd był tankowany w Autosanie, gdyż SPGK nie ma stacji CNG.

Jak otrzymamy fakturę z Autosanu to będziemy wiedzieć jakie są koszty gazu. Natomiast koszty eksploatacji można ustalić, gdybyśmy autobus użytkowali z pół roku – podkreśla Andrzej Krzysik, wiceprezes w SPGK.

Autobus tankowany był co noc. Nie było z tym żadnych problemów – dodaje Wojciech Mądry, główny dyspozytor w zakładzie MKS.

Autobusem na gaz jeździł tylko jeden kierowca, specjalnie przeszkolony. Jego uwagi i wskazówki stanowią podstawę oceny, którą zakład MKS przesłał już do Autosanu. A jest to opinia bardzo pochlebna. Jak zastrzega się Wojciech Mądry, ocena jest obiektywna.

unnamed

12-metrowy, niskopodłogowy i trzydrzwiowy autobus SanCity 12LF CNG z silnikiem Cumminsa o mocy 320 KM dwa tygodnie jeździł po mieście. Trwały testy prototypu. Foto: archiwum Autosan

Mamy bardzo duże doświadczenie w użytkowaniu autobusów. Nic żeśmy nie koloryzowali, bo trzeba na tym etapie zwrócić producentowi uwagę na ewentualne usterki – zauważa główny dyspozytor.

Kierowca autobusu bardzo wysoko ocenił możliwości pojazdu, jeśli chodzi o poruszanie się po mieście. To zasługa dynamicznego silnika umożliwiającego szybki start z przystanków i świateł sygnalizacyjnych.

Obawialiśmy się, czy nie będzie problemów z odpaleniem autobusu rano, tym bardziej, że w tym okresie były przymrozki, ale nie było żadnych komplikacji – zauważa Wojciech Mądry.

Bardzo wysoko oceniono komfort wnętrza i dobre rozplanowanie poszczególnych elementów w środku, a także możliwość przemieszczania się między przednią a tylną platformą. Uznanie wzbudziło wygłuszenie autobusu, pozwalające kierowcy bez problemów komunikować się z pasażerami.

Pasażerowie w większości nie mieli świadomości, że podróżują egzemplarzem prototypowym, choć wielu mieszkańców Sanoka zwróciło uwagę na nowy, elegancki autobus.

To naprawdę bardzo dobry pojazd. Elastyczne, mocne, fajne auto – takimi słowami skwitował test w MKS główny dyspozytor.

23-03-2017

Udostępnij ten artykuł znajomym:



Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Pokaż więcej komentarzy (0)