REKLAMA
REKLAMA

SANOK: Autobus na gaz testowany był w MKS. Próba prototypu z Autosanu wypadła bardzo dobrze

SANOK / PODKARPACIE. 12-metrowy, niskopodłogowy i trzydrzwiowy autobus SanCity 12LF CNG z silnikiem Cumminsa o mocy 320 KM był testowany przez zakład Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Sanoku. Ocena trwała 2 tygodnie i była prowadzona pod kątem zakupu 11 niskoemisyjnych autobusów komunikacji miejskiej.


Dorota Mękarska

W zakładzie Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Sanoku autobus na gaz testowano po raz pierwszy. Prototyp wyprodukowany przez Autosan użytkowany był od 3 marca do 17 marca. Jeździł na liniach nr 3 i 4, czyli na trasie Sanoczek – centrum miasta – Bykowce – Wujskie – Biała Góra. Przez dwa tygodnie zrobił w sumie 2035 km. Trudno już dzisiaj mówić o kosztach eksploatacji, a także kosztach gazu, bo jeszcze nie ma odpowiednich danych. Pojazd był tankowany w Autosanie, gdyż SPGK nie ma stacji CNG.

Jak otrzymamy fakturę z Autosanu to będziemy wiedzieć jakie są koszty gazu. Natomiast koszty eksploatacji można ustalić, gdybyśmy autobus użytkowali z pół roku – podkreśla Andrzej Krzysik, wiceprezes w SPGK.

Autobus tankowany był co noc. Nie było z tym żadnych problemów – dodaje Wojciech Mądry, główny dyspozytor w zakładzie MKS.

Autobusem na gaz jeździł tylko jeden kierowca, specjalnie przeszkolony. Jego uwagi i wskazówki stanowią podstawę oceny, którą zakład MKS przesłał już do Autosanu. A jest to opinia bardzo pochlebna. Jak zastrzega się Wojciech Mądry, ocena jest obiektywna.

unnamed

12-metrowy, niskopodłogowy i trzydrzwiowy autobus SanCity 12LF CNG z silnikiem Cumminsa o mocy 320 KM dwa tygodnie jeździł po mieście. Trwały testy prototypu. Foto: archiwum Autosan

Mamy bardzo duże doświadczenie w użytkowaniu autobusów. Nic żeśmy nie koloryzowali, bo trzeba na tym etapie zwrócić producentowi uwagę na ewentualne usterki – zauważa główny dyspozytor.

Kierowca autobusu bardzo wysoko ocenił możliwości pojazdu, jeśli chodzi o poruszanie się po mieście. To zasługa dynamicznego silnika umożliwiającego szybki start z przystanków i świateł sygnalizacyjnych.

Obawialiśmy się, czy nie będzie problemów z odpaleniem autobusu rano, tym bardziej, że w tym okresie były przymrozki, ale nie było żadnych komplikacji – zauważa Wojciech Mądry.

Bardzo wysoko oceniono komfort wnętrza i dobre rozplanowanie poszczególnych elementów w środku, a także możliwość przemieszczania się między przednią a tylną platformą. Uznanie wzbudziło wygłuszenie autobusu, pozwalające kierowcy bez problemów komunikować się z pasażerami.

Pasażerowie w większości nie mieli świadomości, że podróżują egzemplarzem prototypowym, choć wielu mieszkańców Sanoka zwróciło uwagę na nowy, elegancki autobus.

To naprawdę bardzo dobry pojazd. Elastyczne, mocne, fajne auto – takimi słowami skwitował test w MKS główny dyspozytor.

23-03-2017

Udostępnij ten artykuł znajomym:




Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

| Zaloguj się
Pokaż więcej komentarzy (0)