REKLAMA
PIOTR URUSKI Bukowsko Życzenia Powiat Sanocki Urząd Marszałkowski Życzenia Sanok
REKLAMA

11-13 KWIETNIA: Międzynarodowa Wiosna Akordeonowa!

SANOK / PODKARPACIE. Państwowa Szkoła Muzyczna w Sanoku zaprasza na Międzynarodową Wiosnę Akordeonową. Szczegóły na plakacie oraz w rozwinięciu wiadomości.

PROGRAMY WYSTĘPÓW CZOŁOWYCH ARTYSTÓW:

Program: Server Abkerimov

1. Giulio Caccini – AVE MARIA
2. D. Scarlatti  – SONATA in f
3. A. Piazzolla – MILONGA DEL ANGEL
4. S. Abkerimov – NATIVE MELODY
5. S Abkerimov – MEMORY
6. S. Abkerimov – FANNY – VALSE
7. A. Archipovsky – CINDERELLA
8. R.Galliano – TANGO POUR CLOUDE

Program: Bartosz Głowacki
Muzyka baroku oraz argentynskie tango: 
1. J.S. Bach – Allemande i Sarabande z partity no.2 c-moll, BWV 1026 
2. Antonio Vivaldi – Zima czesc 1 z koncertu Cztery Pory Roku
3. Alessandro Marcello – Adagio z koncertu d-moll na obój
4. Pedro Maffia – Heliotrop 
5.Anibal Troilo – Quejas de bandoneon (Skargi na bandoneon)
6. J.S. Bach – koncert no.5 f-moll, BWV 1056
7. Astor Piazzolla – Oblivion 
8. Astor Piazzolla – Cafe 1930 z Historia Tanga 
9. Astor Piazzolla – Adios Nonino 
10. Astor Piazzolla – Libertango 

Program duetu: Maciej Zimka, Wiesław Ochwat
Edward Grieg – Suita nr 1 „Peer Gynt”:
– Poranek
– Śmierć Azy 
– Taniec Anitry
W grocie króla gór
Jan Sebastian Bach – III Koncert Brandenburski BWV 1048:
– Allegro
– Adagio
– Allegro

Modest Musorgski/Maurice Ravel – Obrazki z wystawy:
– Promenada
– Gnom
– W starym zamku
– Tuileries
– Bydło
– Taniec piskląt w skorupkach 
– Samuel Goldenberg i Szmul
– Rynek w Limoges
– Katakumby: Sepulcrum romanum, Cum mortius in lingua mortua
– Chatka na kurzej stopce
– Wielka Brama Kijowska

Program : Kwintet „Tanguillo”
Koncert Concierto para Quinteto
ASTOR PIAZZOLLA
Michelangelo 70
Verano Porteno
Primavera Porteno
Milonga del Ángel
VITTORIO MONTI
Czardasz
ASTOR PIAZZOLLA
Escualo
Tanguedia
Oblivion
LASSE PIHLAJAMAA
Czardasz
ASTOR PIAZZOLLA
Libertango


BIOGRAFIE CZOŁOWYCH ARTYSTÓW:

Server Abkerimov – to wybitny akordeonista, solista Moskiewskiego Towarzystwa Muzycznego „MOSCONCERT”, Moskiewskiego Regionalnego Domu Sztuki „Kuziminki”, kompozytor, laureat ogólnorosyjskich konkursów. Urodził się w mieście Chirchik w regionie Taszkentu w Uzbekistanie. Rozpoczął naukę muzyki w wieku 12 lat. Studiował u profesora Y. Drangi w słynnej moskiewskiej Akademii Muzycznej im. Gniesinych. Dawał solowe koncerty i brał udział w programach różnych grup artystów w Rosji i za granicą: w Finlandii, Niemczech, Austrii, Polsce, na Węgrzech, w Czechach, Słowacji, Hiszpanii, Włoszech, Turcji, na Malcie, w Egipcie, Chinach, Japonii, Tajlandii, Indiach, na Litwie, Łotwie itd. Wielokrotnie brał udział w międzynarodowych festiwalach (w Niemczech, Finlandii, na Łotwie, Litwie, w Rosji itd.). Server Abkerimov często zasiada w jury podczas licznych konkursów mistrzowskich, wykłada na kursach w Moskwie, regionie moskiewskim, w innych regionach Rosji i za granicą. Jego wirtuozowska gra sprawiła, że oklaskiwała go publiczność w różnych częściach świata, w małych europejskich kościołach, a także w ogromnej sali operowej Tokio i Osaka w Japonii. Artysta prezentuje bardzo imponujące i oryginalne występy, przyciągając wielu swoich wielbicieli. Magiczne dźwięki akordeonu na koncertach Servera Abkerimova wzruszają i zachwycają słuchaczy.

Bartosz Głowacki – akordeonista młodego pokolenia, opisywany jako ‘’wszechstronny, pełny charyzmy, cechujący się niezwykłą dbałością o jakość dźwięku” The Guardian, Londyn. Bartosz jest absolwentem PSM I i II st. w Sanoku w klasie pana Grzegorza Bednarczyka oraz mgr. Andrzeja Smolika. W 2016 roku ukończył z wyróżnieniem Regency Award – Królewską Akademię Muzyczną w Londynie w klasie Owena Murraya. Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów, zdobywcą tytułu Młodego Muzyka Roku 2009 oraz reprezentantem Polski i finalistą w konkursie Eurowizji dla Młodych Muzyków w Wiedniu. Bartosz jest stypendystą programu MKiDN “Młoda Polska”, Fundacji Zygmunta Zaleskiego, The Countess of Munster Musical Trust. Od 2015 roku jest jednym z artystów City Music Foundation w Londynie. W 2018 roku zdobył Sir John Manduell Prize podczas międzynarodowego konkursu w Bromsgrove. Jako solista występował w wielu prestiżowych salach koncertowych tj. Wigmore Hall, Royal Festival Hall, Barbican Hall, Royal Albert Hall, Salle Cortot w Paryżu oraz Filharmonia Narodowa w Warszawie. Oprócz kariery solowej jest aktywny w muzyce kameralnej współpracując z uznanymi muzykami w wielu stylach muzycznych tj. Nigel Kennedy, Trevor Pinnock, Atom String Quartet, Tanita Tikaram, Manchester Collective. Często wykonuje partie akordeonu dla znakomitych instytucji muzycznych w Wielkiej Brytanii tj. The Royal Opera House, The Royal Ballet, National Theatre, London Symphony Orchestra, The Chroma Ensemble, London Sinfonietta, Royal Philharmonic Orchestra i wiele innych. Razem z grupą Apartment House w 2018 roku wystawili, drugi raz w historii po premierze w 1966, operę Hanninga Christiannsena w Nowym Jorku oraz Kopenhadze. Bartosz nagrał solową płytę która zostanie wydana końcem roku 2019. We wrześniu czeka go trasa koncertowa z Tanita Tikaram w Niemczech, Szwajcarii oraz Austrii, natomiast w październiku solowa trasa w Meksyku.

Duet Zimka & Ochwat – powstał w 2013 roku z inicjatywy dwóch uznanych, wielokrotnie nagradzanych artystów i wybitnych absolwentów Akademii Muzycznej w Krakowie: Maciej Zimka – akordeon, Wiesław Ochwat – akordeon. Artyści są laureatami licznych konkursów instrumentalnych, wspólnie zdobywając nagrody m.in.: na VIII Międzynarodowym Konkursie im. Andrzeja Krzanowskiego oraz w 49. Konkursie Citta di Castelfidardo (Włochy). Muzycy są zapraszani na liczne festiwale jak również koncerty w Polsce i Europie. Duet prowadzi również warsztaty i kursy mistrzowskie. Duet Zimka&Ochwat wykonuje muzykę klasyczną i współczesną. Główną formą ich działalności jest opracowanie i wykonywanie utworów orkiestrowych na duet akordeonowy. Zainteresowanie tego typu repertuarem wiąże się z koncepcją Zbigniewa Bargielskiego, który przyrównuje współczesny akordeon koncertowy do instrumentalnego „kameleonaˮ. Jest to bardzo trafna opinia, odnosząca się do bogactwa brzmieniowego akordeonu i jego specyficznej właściwości, jaką jest zdolność dopasowania się do różnych obsad instrumentalnych, zarówno jednorodnych, jak i niejednorodnych. Bogactwo i rozmaitość barw, które można uzyskać na akordeonie predestynuje ten instrument przede wszystkim do wykorzystywania go w muzyce kameralnej w repertuarze wybranych utworów orkiestrowych, takich jak: Koncerty Brandenburskie J.S. Bacha, Peer Gynt E. Griega czy Pietruszka I. Stravinskiego. Podczas wspólnych koncertów duet udowadnia, że akordeon potrafi brzmieć jak orkiestra, a interpretacje na długo zapadają w pamięci publiczności. Drugą formą działalności duetu jest szeroko rozumiana muzyka współczesna, zarówno ta ukonstytuowana jak również najnowsza. Artyści prawykonują nowe kompozycje, często współpracują też z kompozytorami czego efektem jest znaczne poszerzenie literatury akordeonowej. Muzycy prawykonywali liczne utwory kompozytorów polskich i zagranicznych takich jak: Luis Andriessen, Zbigniew Bargielski, Maciej Jabłoński, Claudio Jacomucci, Valerij Koldadiuk, Kamil Kruk, Paweł Łukowiec, Jerzy Mądrawski, Michał Papara, Piotr Peszat, Kazimierz Pyzik, Simone Spinacci czy Szymon Strzelec oraz wielu innych. Niezależnie od muzyki którą wykonuje duet, interpretacje artystów zawsze są pełne emocji oraz artystycznej pasji. Akordeoniści porywają publiczność, zabierając słuchaczy do swojego, wyrazistego muzycznego świata.

Kwintet Tanguillo – lubelski zespół instrumentalny założony w 2003 roku. Zespół tworzą: akordeonistka Elwira Śliwkiewicz-Cisak, pianista Piotr Chilimoniuk, gitarzysta Jakub Niedoborek, skrzypek Dariusz Drzazga i kontrabasista Robert Brzozowski. Instrumentarium Kwintetu Tanguillo nawiązuje do Quinteto Tango Nuevo – zespołu założonego przez argentyńskiego mistrza bandoneonu – Astora Piazzollę. Sztuka wykonawcza zespołu to połączenie doskonałego warsztatu i precyzji realizacji z ekspresją wyrazu artystycznego. Ich gra to ogień, który nie spala, lecz pobudza wyobraźnię. Zapewne różnorodne style (tj. muzyka klasyczna, jazz, poezja śpiewana, flamenco, romanse rosyjskie czy folk) praktykowane przez członków zespołu sprawiają, że wykonywane przez nich tanga mają niepowtarzalny charakter. Kwintet Tanguillo koncertuje na estradach Polski, Europy i Ameryki Północnej. Stale cieszy się niesłabnącym uznaniem publiczności zawsze oczekującej piękna muzyki w absolutnie mistrzowskim wykonaniu. Kwintet Tanguillo posiada w swym dorobku dwie płyty CD: Kwintet Tanguillo, PROQ07/2010, oraz „Piazzolla Szmerek”, DUX 2015. Gościnnie Kwintetem Tanguillo współpracują: skrzypek Grzegorz Cholewiński, kontrabasiści Michał Kowalczyk i Urszula Czerniak.

Duet Gajda (Małgorzata Gajda, Seweryn Gajda) jest zespołem grającym bardzo zróżnicowaną muzykę. W duecie muzykują od dzieciństwa. Przede wszystkim grają muzykę karpacką, która zawiera zróżnicowane podłoże kultur wielu narodowości, jakie dawniej zamieszkiwały tereny bieszczadzkich gór, a są to melodie: łemkowskie, bojkowskie, żydowskie, słowackie, góralskie. Również wykonują muzykę rozrywkową połączoną z muzyką klasyczną oraz filmową. Jak sami mówią: „Gramy muzykę wielogatunkową, żeby chociaż jedna melodia została zapamiętana przez naszego słuchacza”.

Koncerty w duecie oraz indywidualne: W Polsce , Stanach Zjednoczonych,, Słowacji, Francji, Rumuni, Włochy, Austria, Ukraina.

Seweryn – laureat konkursów akordeonowych. Jeden z nich to tytuł internetowego mistrza świata w grze na akordeonie z Belgradu (Serbia) 2013.

Michał Matuszewski – pochodzi z małej bieszczadzkiej wsi Myczków (woj. podkarpackie). Przygoda Michała z muzyką rozpoczęła się w dzieciństwie. Talent chłopca odkryła jego babcia. To od niej otrzymał pierwszy instrument – keyboard. Edukację muzyczną rozpoczął u Lilii Różyckiej, nauczycielki muzyki.

Ukończył dwa stopnie szkoły muzycznej w Sanoku w klasie akordeonu. Grę na tym instrumencie doskonalił pod czujnym okiem prof. ośw. Andrzeja Smolika. Gra nie tylko na akordeonie, ale również na fortepianie. Swoją przyszłość wiąże z muzykoterapią, dlatego wybrał studia pedagogiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz edukację artystyczną w zakresie sztuki muzycznej w PWSZ Sanok.

Największą popularność zdobył dzięki występowi w programie telewizji POLSAT: Must Be The Music. Tylko Muzyka 11 w 2016 roku. Zachwycone twarze jurorów programu Must Be the Music były wystarczającym dowodem na jego talent. Zaczarował jury i publiczność brawurowym wykonaniem piosenki „Człowieczy los” z repertuaru Anny German. Jego los doprowadził do finału Must Be The Music wraz z Olgą Garstką. W finale zajął II miejsce.

Supportował koncerty gwiazd tj.: Rafała Brzozowskiego; Haliny Frąckowiak; Haliny Kunickiej; Andrzeja Piasecznego; CLEO, Gosi Andrzejewicz. Zagrał improwizację muzyczną do znanej ballady łemkowskiej z Leszkiem Możdżerem.

Śpiewał w zespołach: NiemaGotu, Kraków Gospel Choir, w chórze Światowych Dni Młodzieży. Obecnie gra i śpiewa w zespole VECHI ACUM (weczi akum) wykonującym muzykę bałkańską i żydowską. W 2019 roku uzyskał tytuł OSOBOWOŚĆ ROKU 2018 w plebiscycie zorganizowanym przez gazetę NOWINY.

materiały nadesłane

10-04-2019

Udostępnij ten artykuł znajomym:






Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.