SANOK / PODKARPACIE. Kolejny raport z budowy najbardziej wyczekiwanej inwestycji tego roku. Obwodnica Sanoka jest gotowa w 95 proc.
Wykonawca realizujący obwodnicę Sanoka (DK28) prowadzi prace wykończeniowe – budowa ronda nr 1 na początku obwodnicy (skrzyżowanie DW886 i DK28), jezdnie dodatkowe, przepusty pod jezdniami dodatkowymi, oświetlenie, oznakowanie poziome i pionowe, bariery ochronne, ekrany akustyczne. Zaawansowanie robót sięga 95%.
W zakresie robót drogowych prowadzone są następujące prace:
– Nasyp na Rondzie nr 1
– Wykop na Rondzie nr 3
– Humusowanie
– Podbudowa zasadnicza
– Podbudowa pomocnicza
– Umocnienia skarp rowów i ścieków
– Wykonanie zarurowań
– Wykonanie nawierzchni i chodnika z kostki brukowej betonowej
– Wykonanie krawężników betonowych
– Wykonanie obrzeża betonowego
– Wykonanie krawężnika kamiennego
– Wykonanie umocnienia poboczy
– Oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych
– Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego
Zaawansowanie procentowe robót w branży drogowej wynosi 89,75%.
Roboty mostowe, które obecnie realizuje Wykonawca to przede wszystkim:
– montaż barier na obiektach
– montaż balustrad na obiektach i schodkach skarpowych
– montaż schodków skarpowych
– montaż korytek ściekowych (muldowych i trapezowych)
– przygotowanie podłoża i wykonanie zabezpieczeń antykorozyjnych gzymsów oraz betonu
– montaż reperów na kapach chodnikowych
Zaawansowanie procentowe robót w branży mostowej wynosi 96,73%.
Trwają także roboty branżowe: oświetlenie drogowe na rondzie nr 1, rondzie nr 2, rondzie nr 3, łączniku ul. Okulickiego, miejscu kontroli pojazdów, a także budowa zbiorników retencyjnych i kanalizacji deszczowej.
Zaawansowanie procentowe robót branżowych (kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa, sieć gazowa, sieć kanalizacji sanitarnej, melioracje – przebudowa cieków, sieć teletechniczna, sieci elektroenergetyczne) wynosi 80,62%.
Inwestycja obejmuje budowę obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka o dł. 6,7 km. Początek zlokalizowany jest na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską (DK 28). Koniec stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego). Trasa główna będzie posiadać parametry techniczne drogi klasy GP o przekroju 2+1. Obwodnica zostanie połączona z innymi drogami za pomocą 4 skrzyżowań jednopoziomowych.
źródło: GDDKiA Rzeszów
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz