SANOK: GDDKiA odpowiada na zarzuty posłów opozycji dotyczących opóźnień na budowie obwodnicy
SANOK / PODKARPACIE. Podczas wczorajszej konferencji prasowej zorganizowanej przez posłów: Joannę Frydrych i Marka Rząsę, padły słowa dotyczące opóźnień w budowie obwodnicy Sanoka. Na te zarzuty odpowiada Bartosz Wysocki z biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.
Poniżej publikujemy stanowisko GDDKiA:
Szanowni Państwo,
w związku z tym, że dzisiaj (6 sierpnia przyp. red.) na konferencji zorganizowanej przez Posłów na Sejm RP padły zarzuty dotyczące opóźnień w realizacji obwodnicy Sanoka pragniemy wyjaśnić, iż przesunięcie terminu oddania obwodnicy do użytku spowodowane jest licznymi stanowiskami archeologicznymi zlokalizowanymi w pasie drogowym (o odkryciach pisaliśmy m.in. tutaj) oraz nieprzewidywalnymi warunkami gruntowymi (wykopy w skale realizowane m.in. metodą strzałową, o których pisaliśmy na naszych profilach społecznościowych).
Raporty z postępu prac na obwodnicy można na bieżąco śledzić na naszej stronie internetowej. Dodatkowo przesyłam materiał dotyczący przygotowania inwestycji drogowych, który w sposób obrazowy pokazuje ile pracy, czasu i wysiłku potrzebne jest, aby zaprojektować, wybudować i oddać do ruchu inwestycje drogową. KLIKNIJ
Poniżej krótkie podsumowanie z realizowanych przez GDDKiA inwestycji:
Projektujemy i budujemy na Podkarpaciu
Na Podkarpaciu trwa dynamiczny rozwój sieci nowych dróg. Kierowcy korzystają już z autostrady A4, odcinków drogi ekspresowej S19 oraz nowych obwodnic miast, a obecnie trwa projektowanie i budowa kolejnych. W realizacji jest ponad 54 km S19, kolejne 85 km jest w przygotowaniu. W tym roku planowane jest oddanie do ruchu obwodnicy Sanoka (DK28), trwa budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska (DK77), rozpoczną się też prace na obwodnicy Łańcuta (DK94).
Zrealizowane inwestycje zdecydowanie poprawiły komfort jazdy, ale także warunki życia mieszkańców. Pełnią one ważne funkcje zarówno dla lokalnych społeczności, jak i dla ruchu tranzytowego. Bieżący rok na Podkarpaciu to kolejne nowe inwestycje, nie tylko te duże, jak S19 czy obwodnice miast, ale też realizacja mniejszych ale nie mniej ważnych zadań, takich jak: budowa chodników, przebudowa skrzyżowań, remonty mostów czy istniejących odcinków dróg.
S19 NA PODKARPACIU
Na pierwszy plan wysuwa się projektowanie i realizacja drogi ekspresowej S19 będącej częścią szlaku Via Carpatia. 1,2 miliarda złotych – tyle już wydano, a kolejne 1,6 mld zł zakontraktowano na budowę 169 kilometrów „ekspresówki” przez województwo podkarpackie. W ciągu pół roku udało się zakontraktować i przekazać wykonawcom do realizacji 6 odcinków drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu. Oznacza to, że już cały odcinek S19 od granicy województwa lubelskiego i podkarpackiego do Sokołowa Małopolskiego o łącznej długości 54,2 km jest w realizacji systemem „projektuj i buduj”. Aktualnie trwa etap projektowania. Część wniosków o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej została już złożona, dla kolejnych wykonawcy opracowują już dokumentację. Po uzyskaniu ZRID rozpoczną budowy.
W przygotowaniu jest także ponad 85-kilometrowy odcinek przyszłej S19 od w. Rzeszów Południe do granicy państwa w Barwinku. Tutaj wykonawcy pracują nad rozwiązaniami projektowymi, przygotowując koncepcje programowe dla 5 odcinków, w tym dla 3 tuneli. Łączny koszt opracowania koncepcji to ponad 56 mln zł.
Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km. Stan realizacji S19 przedstawia się następująco:
30,2 km – oddane do ruchu od w. Sokołów Młp. do w. Rzeszów Płd.
54,2 km – w realizacji systemem projektuj-buduj
85,2 km – w przygotowaniu (realizacja Koncepcji Programowej)
S19 połączy Podkarpacie z woj. lubelskim i na przełomie 2021/2022 pojedziemy drogą ekspresową od Rzeszowa do Lublina, a następnie do Warszawy drogą S17. Pokazuje to, jak ważnym szlakiem jest Via Carpatia, która usprawni podróż na osi północ-południe, a cały region otworzy na nowe możliwości rozwoju.
DUŻE ZADANIA INWESTYCYJNE NA PODKARPACIU (podpisane umowy na budowę/projektowanie)
S19 LASY JANOWSKIE – ZDZIARY DŁ. 9,3 KM
Wykonawca: Strabag Sp. z o.o.
Koszt: 236 328 298,82 zł brutto
W realizacji systemem projektuj-buduj.
S19 ZDZIARY – RUDNIK NAD SANEM DŁ. 9 KM
Wykonawca: Mosty Łódź S.A.
Koszt: 286 886 390,59 zł brutto
W realizacji systemem projektuj-buduj.
S19 RUDNIK NAD SANEM – NISKO POŁUDNIE DŁ. 6 KM
Wykonawca: Strabag Sp. z o.o.
Koszt: 196 339 975,77 zł brutto
W realizacji systemem projektuj-buduj.
S19 NISKO POŁUDNIE – PODGÓRZE DŁ. 11,5 KM
Wykonawca: Konsorcjum Mostostal Warszawa S.A. – lider, Acciona Construccion – partner
Koszt: 272 457 297,38 zł brutto
W realizacji systemem projektuj-buduj.
S19 PODGÓRZE – KAMIEŃ DŁ. 10,5 KM
Wykonawca: Budimex S.A.
Koszt: 333 520 613,19 zł brutto
W realizacji systemem projektuj-buduj.
S19 KAMIEŃ – SOKOŁÓW MAŁOPOLSKI PÓŁNOC DŁ. 7,9 KM
Wykonawca: Budimex S.A.
Koszt: 286 403 716,49 zł brutto
W realizacji systemem projektuj-buduj.
S19 RZESZÓW PŁD. – BARWINEK DŁ. 85,2 KM
Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowych
– odc. Rzeszów Płd. – Babica 10,3 km (koszt KP: 6mln zł)
– odc. Babica – Domaradz 23,5 km (koszt KP: 17 mln zł)
– odc. Domaradz – Miejsce Piastowe 22,7 km (koszt KP: 9,3 mln zł
– odc. Miejsce Piastowe – Dukla 10,4 km (koszt KP: 4,5 mln zł)
– odc. Dukla – Barwinek 18,3 km (koszt KP: 8,4 mln zł)
Łączny koszt opracowania KP: 56 388 035,36 zł brutto
OBWODNICA SANOKA DK28 (7 km)
Wykonawca: Konsorcjum: Max Bögl Polska Sp. z o.o. (Lider), Max Bögl Stiftung & Co.
Koszt: 139 909 727,58 zł brutto
Prace budowlane rozpoczęły się w sierpniu 2017 roku.
OBWODNICA STALOWEJ WOLI I NISKA DK77 (14,94 km)
Wykonawca: Mostostal Warszawa S.A. (lider) i Acciona Construccion S.A. (partner)
Koszt: 199 189 315,22 zł brutto
Planowany termin zakończenia robót: marzec 2021 r.
OBWODNICA ŁAŃCUTA DK94 (5,82 km)
Wykonawca – Budimex S.A.
Koszt: 115 847 768,51 zł brutto
Planowany termin zakończenia robót: wrzesień 2021 r.
ROZBUDOWA DK 28 SIEPIETNICA-TRZCINICA (13 km)
Wykonawca: Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o. o. w Jaśle i Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o. o.
Koszt: 34 986 847,55 zł brutto
Planowane zakończenie robót: sierpień 2020 r.
ROZBUDOWA DK73 WRAZ Z BUDOWĄ OBWODNIC M. PILZNA, BRZOSTKA, KOŁACZYC I JASŁA NA ODCINKU PILZNO – JASŁO dł. 35 km
Etap: Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ).
Koszt: 2 643 270,00 zł.
ROZBUDOWA DK 77 GORZYCE – WÓLKA PEŁKIŃSKA – PEŁKINIE DŁ. 8,4 KM
Umowa podpisana 10 maja 2019 r.
Przebudowę ok. 8,5-kilometrowego odcinka Wólka Pełkińska – Gorzyce zrealizuje Eurovia Polska S.A. za kwotę 27,1 mln zł, a roboty na ponad 2-kilometrowym odcinku DK77 zaprojektuje i wykona Konsorcjum: PBI Infrastruktura S.A./PBI WMB Sp. z o.o. za kwotę 19,3 mln zł.
Zakończenie zadania: 2021 r.
BUDOWA S74 OPATÓW – NISKO dł. 71 km
Obecny etap: wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej
Wykonawca Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
Wartość umowy 10 272 960,00 zł.
Termin realizacji:
1.STEŚ – 15 m-cy od daty podpisania umowy (umowa podpisana 20.05.2019 r.),
2. materiały do DŚU – 1 m-c od daty przekazania Wykonawcy protokołu z posiedzenia KOPI, na którym zostanie zatwierdzone i przyjęte STEŚ.
ROZBUDOWA S19 NA ODCINKU SOKOŁÓW MŁP. PÓŁNOC – JASIONKA (DOBUDOWA DRUGIEJ JEZDNI)
Obecny etap: opracowanie KP wraz materiałami do wniosku o wydanie DŚU.
Wykonawca: Mosty Katowice.
Wartość umowy 2 999 478,00 zł.
Termin realizacji 18 miesięcy – umowa podpisana 15.05.2019
ROZBUDOWA PRZEMYŚL-MEDYKA DK28
Szacunkowy koszt robót: ok. 85 mln zł brutto
Zadanie obejmuje rozbudowę drogi do przekroju 4 x 3.5 m (z pasem dzielącym szer. 3,5 m) z rozszerzeniem jezdni prawej do 4 pasów dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną od km 357+794 do około 358+375, a od km 358+446 do końca opracowania zaprojektowano 5 pasów ruchu w kierunku Ukrainy.
Przetarg zostanie ogłoszony w ciągu najbliższych dni.
Stanowisko GDDKiA było odpowiedzią na wypowiedzi posłów w poniższym materiale video:
materiały prasowe GDDKiA
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz