REKLAMA
REKLAMA

INTERWENCJA / SANOK. Ścieżkę rowerową rozjeżdżają ciężarówki (ZDJĘCIA)

SANOK / PODKARPACIE. Wracamy do tematu pęknięcia na ścieżce rowerowej na skrzyżowaniu Krakowskiej z Okulickiego w Sanoku. Zdaniem przedstawicieli GDDKiA Oddział w Rzeszowie jest to uszkodzenie mechaniczne spowodowane nagminnym najeżdżaniem na ten fragment drogi przez niekiedy nawet 40-tonowe pojazdy ciężarowe. Wykonawca już kilkukrotnie wymieniał w tym miejscu uszkodzone krawężniki.

O sprawie pisaliśmy tutaj: INTERWENCJA / SANOK: Pierwsze pęknięcia na nowych ścieżkach rowerowych (ZDJĘCIA).

Wysyłam zdjęcia pokazujące pęknięcie asfaltu na nowej ścieżce rowerowej, które powstało prawdopodobnie podczas ostatnich opadach deszczu. Mam nadzieje że zostanie naprawione w ramach gwarancji – pisał do nas Czytelnik Esanok.pl.

Pytania w tej kwestii przesłaliśmy do GDDKiA Oddział w Rzeszowie, czyli do instytucji, która realizowała zadanie na Dąbrówce.

Na zdjęciach ewidentnie widać, że jest to uszkodzenie mechaniczne. Nie możemy więc tu mówić o poprawkach w ramach gwarancji, gdyż uszkodzenia nie powstały w wyniku złego wykonania prac. W tym miejscu samochody ciężarowe skręcające w prawo nagminnie najeżdżają na ścieżkę pieszo-rowerową omijając samochody ustawiające się do skrętu w lewo. Można to zaobserwować choćby po śladach opon na ścieżce czy uszkodzonych/zarysowanych krawężnikach, które to Wykonawca w tym miejscu wymieniał kilkukrotnie jeszcze w czasie trwania inwestycji. Konstrukcja na ścieżce rowerowej nie jest bowiem przystosowana do najeżdżania 40-tonowych pojazdów, stąd widoczne pęknięcie – informuje Joanna Rarus z GDDKiA Oddział w Rzeszowie.

Chodzi głównie o sytuację, kiedy szczególnie w godzinach szczytu komunikacyjnego pojazdy wyjeżdżające z ul. Okulickiego ustawiają się do skrętu w lewo, na ul. Krakowską, w stronę wyjazdu z miasta. Tym samym kierowcy, którzy chcą skręcić w kierunku centrum muszą poczekać na swoją kolej. Niektórzy zamiast tego wybierają jednak przejazd przez ścieżkę.

Z naszej strony możemy jedynie apelować do kierowców, aby jeździli po jezdni szanując trakt przeznaczony dla pieszych i rowerzystów – dodaje Joanna Rarus.

Przypomnijmy:

10 maja br. podpisana została umowa z firmą Strabag Sp. z o.o. na remont ul. Krakowskiej i ul. Rymanowskiej w Sanoku w ciągu drogi krajowej nr 28 (dł. 2,83 km). Wykonawca zadeklarował wykonanie prac za kwotę 17 459 083,17 PLN w terminie do 12 listopada 2019 roku.

Zamówienie obejmowało w szczególności realizację robót polegających m.in. na:

– odtworzeniu trasy i punktów wysokościowych,

– robotach rozbiórkowych,

– robotach ziemnych (wykopy, nasypy)

– remoncie kanalizacji drogowej;

– odwodnieniu korpusu drogowego,

– wykonaniu frezowania nawierzchni,

– wykonaniu podbudów,

– wykonaniu nawierzchni,

– pracach wykończeniowych,

– wykonaniu oznakowania dróg i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,

– wykonaniu elementów ulic,

– wykonaniu traktu pieszo-rowerowego po obu stronach jezdni.

Kalendarium

1. Nazwa zadania: Remont drogi krajowej nr 28 w miejscowości Sanok w km 271,24 – 274,08

2. Data wszczęcia postępowania przetargowego: 22 marca 2019 r.

3. Otwarcie ofert: 11 kwietnia 2019 r. (oferty złożyło 5 Wykonawców; najniższą cenę 17 459 083,17 zł zaproponowała firma Strabag Sp. z o.o., najwyższą – 22 676 942,36 zł, Eurovia Polska S.A. Wszyscy oferenci zaproponowali skrócenie terminu realizacji o 4 tygodnie czyli do 12 listopada 2019 r.)

4. Wybór najkorzystniejszej oferty: 30 kwietnia 2019 r. (wartość oferty: 17 459 083,17 zł, Wykonawca: Strabag Sp. z o.o.)

5. Podpisanie umowy: 10 maja 2019 r.

Przypomnijmy, że aktualnie w Sanoku trwa budowa obwodnicy miasta w ciągu drogi krajowej 28. Umowa na projekt i budowę obwodnicy, o wartości 139 909 727,58 PLN, została podpisana 9.02.2016 r. Wykonawcą prac jest firma Max Bögl Polska sp. z o.o. Prace budowlane rozpoczęły się w sierpniu 2017 roku. Na 7-kilometrowym odcinku obwodnicy powstanie 12 obiektów inżynierskich, 4 obiektów na potokach górskich, 6 przejść dla zwierząt i przepustów pod obwodnicą, 8 przepustów ramowych pod drogami bocznymi. Zakończenie robót planowane jest końcem bieżącego roku, a oficjalne otwarcie na początek stycznia 2020.

źródło: Red., GDDKiA

foto: materiały nadesłane

02-01-2020

Udostępnij ten artykuł znajomym:



Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Pokaż więcej komentarzy (0)