REKLAMA
REKLAMA

INTERWENCJA / SANOK. Ścieżkę rowerową rozjeżdżają ciężarówki (ZDJĘCIA)

SANOK / PODKARPACIE. Wracamy do tematu pęknięcia na ścieżce rowerowej na skrzyżowaniu Krakowskiej z Okulickiego w Sanoku. Zdaniem przedstawicieli GDDKiA Oddział w Rzeszowie jest to uszkodzenie mechaniczne spowodowane nagminnym najeżdżaniem na ten fragment drogi przez niekiedy nawet 40-tonowe pojazdy ciężarowe. Wykonawca już kilkukrotnie wymieniał w tym miejscu uszkodzone krawężniki.

O sprawie pisaliśmy tutaj: INTERWENCJA / SANOK: Pierwsze pęknięcia na nowych ścieżkach rowerowych (ZDJĘCIA).

Wysyłam zdjęcia pokazujące pęknięcie asfaltu na nowej ścieżce rowerowej, które powstało prawdopodobnie podczas ostatnich opadach deszczu. Mam nadzieje że zostanie naprawione w ramach gwarancji – pisał do nas Czytelnik Esanok.pl.

Pytania w tej kwestii przesłaliśmy do GDDKiA Oddział w Rzeszowie, czyli do instytucji, która realizowała zadanie na Dąbrówce.

Na zdjęciach ewidentnie widać, że jest to uszkodzenie mechaniczne. Nie możemy więc tu mówić o poprawkach w ramach gwarancji, gdyż uszkodzenia nie powstały w wyniku złego wykonania prac. W tym miejscu samochody ciężarowe skręcające w prawo nagminnie najeżdżają na ścieżkę pieszo-rowerową omijając samochody ustawiające się do skrętu w lewo. Można to zaobserwować choćby po śladach opon na ścieżce czy uszkodzonych/zarysowanych krawężnikach, które to Wykonawca w tym miejscu wymieniał kilkukrotnie jeszcze w czasie trwania inwestycji. Konstrukcja na ścieżce rowerowej nie jest bowiem przystosowana do najeżdżania 40-tonowych pojazdów, stąd widoczne pęknięcie – informuje Joanna Rarus z GDDKiA Oddział w Rzeszowie.

Chodzi głównie o sytuację, kiedy szczególnie w godzinach szczytu komunikacyjnego pojazdy wyjeżdżające z ul. Okulickiego ustawiają się do skrętu w lewo, na ul. Krakowską, w stronę wyjazdu z miasta. Tym samym kierowcy, którzy chcą skręcić w kierunku centrum muszą poczekać na swoją kolej. Niektórzy zamiast tego wybierają jednak przejazd przez ścieżkę.

Z naszej strony możemy jedynie apelować do kierowców, aby jeździli po jezdni szanując trakt przeznaczony dla pieszych i rowerzystów – dodaje Joanna Rarus.

Przypomnijmy:

10 maja br. podpisana została umowa z firmą Strabag Sp. z o.o. na remont ul. Krakowskiej i ul. Rymanowskiej w Sanoku w ciągu drogi krajowej nr 28 (dł. 2,83 km). Wykonawca zadeklarował wykonanie prac za kwotę 17 459 083,17 PLN w terminie do 12 listopada 2019 roku.

Zamówienie obejmowało w szczególności realizację robót polegających m.in. na:

– odtworzeniu trasy i punktów wysokościowych,

– robotach rozbiórkowych,

– robotach ziemnych (wykopy, nasypy)

– remoncie kanalizacji drogowej;

– odwodnieniu korpusu drogowego,

– wykonaniu frezowania nawierzchni,

– wykonaniu podbudów,

– wykonaniu nawierzchni,

– pracach wykończeniowych,

– wykonaniu oznakowania dróg i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,

– wykonaniu elementów ulic,

– wykonaniu traktu pieszo-rowerowego po obu stronach jezdni.

Kalendarium

1. Nazwa zadania: Remont drogi krajowej nr 28 w miejscowości Sanok w km 271,24 – 274,08

2. Data wszczęcia postępowania przetargowego: 22 marca 2019 r.

3. Otwarcie ofert: 11 kwietnia 2019 r. (oferty złożyło 5 Wykonawców; najniższą cenę 17 459 083,17 zł zaproponowała firma Strabag Sp. z o.o., najwyższą – 22 676 942,36 zł, Eurovia Polska S.A. Wszyscy oferenci zaproponowali skrócenie terminu realizacji o 4 tygodnie czyli do 12 listopada 2019 r.)

4. Wybór najkorzystniejszej oferty: 30 kwietnia 2019 r. (wartość oferty: 17 459 083,17 zł, Wykonawca: Strabag Sp. z o.o.)

5. Podpisanie umowy: 10 maja 2019 r.

Przypomnijmy, że aktualnie w Sanoku trwa budowa obwodnicy miasta w ciągu drogi krajowej 28. Umowa na projekt i budowę obwodnicy, o wartości 139 909 727,58 PLN, została podpisana 9.02.2016 r. Wykonawcą prac jest firma Max Bögl Polska sp. z o.o. Prace budowlane rozpoczęły się w sierpniu 2017 roku. Na 7-kilometrowym odcinku obwodnicy powstanie 12 obiektów inżynierskich, 4 obiektów na potokach górskich, 6 przejść dla zwierząt i przepustów pod obwodnicą, 8 przepustów ramowych pod drogami bocznymi. Zakończenie robót planowane jest końcem bieżącego roku, a oficjalne otwarcie na początek stycznia 2020.

źródło: Red., GDDKiA

foto: materiały nadesłane

02-01-2020

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)