SANOK: Awarii sieci wodociągowej nie można zaplanować. Nie będzie rekompensat
SANOK / PODKARPACIE. Otrzymaliśmy odpowiedź z Sanockiej Spółdzielni Mieszkaniowej w sprawie interwencji zgłoszonej przez grupę lokatorów osiedla Błonie dotyczącej awarii sieci wodociągowej. Spółdzielnia słusznie zauważa, że awarii nie można zaplanować, a co za tym idzie dostawca wody nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usług spowodowanych nagłymi usterkami.
O zakłóceniach w dostawie wody w części osiedla Błonie pisaliśmy wczoraj tutaj: Zakłócenia w dostawie wody na Błoniach. „Czy ktoś nam to zrekompensuje?”.
Grupa mieszkańców dzielnicy Błonie zwróciła się do nas z prośbą o interwencję w sprawie zakłóceń w dostawach wody, które ich zdaniem wystąpiły w grudniu nie pierwszy raz. Ostatnia awaria miała miejsce we wtorek 29 bm. o czym informował między innymi dostawca wody. Mieszkańcy skarżyli się na brak możliwości ewentualnego przygotowania się do przerw w dostępie do wody, pytali także o ewentualne rekompensaty.
W odpowiedzi Sanocka Spółdzielnia Mieszkaniowa zaznacza, że:
– Mieszkańcy spółdzielni są informowani o planowanych przerwach w dostawie wody, za pomocą ogłoszeń wywieszanych na drzwiach wejściowych do budynków lub na tablicach zlokalizowanych na klatkach schodowych, dodatkowo w przypadku dłuższych przerw informacje są zamieszczane na stronie internetowej spółdzielni. W przypadku przerw wynikających z planowanych prac konserwacyjno-remontowych, dostawca wody jest zobowiązany powiadomić spółdzielnię co najmniej 2 dni przed planowanym terminem ich wykonania. W przypadku awarii, sytuacja wygląda inaczej, ponieważ są to nagłe i losowe zdarzenia. Niejednokrotnie nie jesteśmy w stanie poinformować o nich w sposób zwyczajowo przyjęty. W takich przypadkach osobom zainteresowanym udzielamy wyjaśnień telefonicznych – czytamy w odpowiedzi przesłanej przez Janusza Galanta, kierownika ZGZM SSM.
Spółdzielnia rozwiewa również wątpliwości dotyczące ewentualnych rekompensat związanych z okresami, gdy mieszkańcy pozbawieni byli dostępu do wody. Decydują o tym konkretne zapisy umów i regulaminów.
– Umowa zawarta z dostawcą wody czyli Sanockim Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej Spółka z o. o. nie przewiduje wypłaty rekompensat z tytułu przerw w dostawie wody. Zgodnie z tą umową dostawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usług spowodowanych „niezawinioną przez przedsiębiorstwo awarią sieci na czas niezbędny do wykonania prac w celu zapobieżenia lub usunięcia skutków awarii”. Tak samo obowiązujący w spółdzielni regulamin rozliczenia wody w zasobach mieszkaniowych SSM nie przewiduje rekompensat w takim przypadku – dowiadujemy się w SSM.
Do tematu wrócimy gdy otrzymamy odpowiedź z SPGK.
Jeden z bloków przy ul. Kochanowskiego. Zdjęcie poglądowe / archiwum
31-12-2020
Udostępnij ten artykuł znajomym:
Udostępnij
Napisz komentarz przez Facebook
Tagi: awaria sieci wodociągowej, Awarii sieci wodociągowej nie można zaplanować. Nie będzie rekompensat, błonie, Grupa mieszkańców dzielnicy Błonie, interwencja, Interwencja Esanok.pl, komunikacja, komunikat, list do Redakcji, mieszkańcy, mieszkańcy osiedla Błonie, mieszkańcy skarżą się na przerwy w dostawie wody, osiedle Błonie, osiedle Błonie w Sanoku, Podkarpacie, Posada, Przerwy w dostawie wody, rekompensata, Sanok, SANOK: Awarii sieci wodociągowej nie można zaplanować. Nie będzie rekompensat, sanoktv, Telewizja Sanok, tvsanok, ul. Kochanowskiego w Sanoku, video, video z awarii, zakłocenia w dostawie wody, zaopatrzenie w wodę, zdjęcia, zdjęcia z napraw
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz