– To niezwykle potrzebna inwestycja na południu regionu – powiedziała wojewoda Ewa Leniart podczas podpisania umowy na opracowanie dokumentacji projektowej na budowę przeprawy wraz drogami dojazdowymi i skrzyżowaniem z drogą wojewódzką nr 886.
Uroczystość podpisania umowy na realizację zadania odbyła się w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie z udziałem posła na Sejm RP Piotra Babinetza i burmistrza miasta Sanoka Tomasza Matuszewskiego.
Wojewoda Ewa Leniart podkreśliła ogromne znaczenie rządowego programu „Mosty dla regionów”, którego głównym celem jest uzupełnienie lokalnej infrastruktury drogowej o brakujące przeprawy mostowe.
– Most, który będzie realizowany na rzece San to inwestycja znacząca dla regionu pod względem poprawy dostępności komunikacyjnej. Na opracowanie dokumentacji miasto otrzymało dotację z budżetu państwa w wysokości ponad 1 mln zł. Kwota dofinansowania planowana na rok bieżący to ponad 467 tys. zł – powiedziała wojewoda.
Szacowany koszt budowy nowej przepraw na Sanie wraz z budową dróg dojazdowych oraz skrzyżowania z drogą krajową nr 886 wynosi 63,9 mln zł. Całkowity koszt dokumentacji to 1,37 mln zł, a dotacja z budżetu państwa na jej przygotowanie to ponad 1 mln zł.
– To ważna inwestycja dla Sanoka i całego regionu, a także działanie, które z pewnością przyczyni się do rozwoju społeczno-gospodarczego naszego miasta – zaznaczył burmistrz Sanoka Tomasz Matuszewski.
Także poseł Piotr Babinetz zauważył, że jest to kolejna inwestycja realizowana na południu regionu.
– Cieszę się, że dzięki rządowemu wsparciu możemy realizować strategiczne zadanie, tak dobrze wpisujące się w założenia polityki zrównoważonego rozwoju, szczególnie potrzebnej w południowej części Podkarpacia – powiedział.
Zadanie pn. „Budowa mostu na rzece San wraz z budową dróg dojazdowych i skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 886 (ul. Królowej Bony)” jest realizowane w latach 2021 – 2023,w ramach programu Mosty dla Regionów, który jest elementem Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej.
Program polega na dofinansowaniu z budżetu państwa (80% kosztów kwalifikowanych) przygotowania dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji umożliwiających realizację inwestycji polegającej na budowie przeprawy mostowej. Natomiast dofinansowanie budowy mostu (również 80% kosztów kwalifikowalnych) udzielane jest ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD), dawniej Fundusz Dróg Samorządowych (FDS), w trybie oraz na warunkach i zasadach określonych w ustawie z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg.
UMWP
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz