REKLAMA
REKLAMA

Likwidacja relacji kolejowej Zagórz – Kraków? Jest odpowiedź PKP Intercity

POWIAT SANOCKI. Rada Powiatu Sanockiego skierowała do PKP Intercity apel o utrzymanie połączeń kolejowych na linii Kraków – Zagórz. Samorządowcy obawiają się, że jeden z dwóch pociągów kursujących na tej trasie, od wiosny przestanie kursować. PKP Intercity odpowiedziało.

Do Radnych Rady Powiatu Sanockiego dotarła wiadomość, że od marca 2023 roku zaplanowano likwidacje porannej relacji na trasie Zagórz — Kraków. Radni, nie znając przyczyn takich decyzji, wystosowali apel do prezesa PKP.

Kilka lat temu dzięki współpracy PKP IC, SKPL i PKP PLK uruchomione zostały bezpośrednie pociągi z Zagórza (a w wakacje z Łupkowa) do Krakowa. Dzięki między innymi sugestiom samorządów południowego Podkarpacia udało się skonstruować rozkład jazdy, który zapewnił dwóm kursującym parom (rano i wieczór) bardzo dobre zapełnienie i zlikwidował białą plamę komunikacyjną na mapie kolejowej. Pociągi te cieszą się bardzo dużym powodzeniem zarówno wśród studentów dojeżdżających do Krakowa, jak i turystów podróżujących w Bieszczady. Dodatkowy zajazd „szufladkowy” do Uherzec wzmocnił jeszcze zainteresowanie tymi kursami — napisali radni w wystosowanym apelu.

Jak zaznaczają radni relacja Zagórz — Kraków cieszy się dużym powodzeniem, o czym świadczą podwójne zestawienia składu w szczytowych okresach, a także coraz częstszy brak dostępności biletów na ostatnią chwilę. Jak zaznaczają samorządowcy likwidacja trasy relacji Zagórz — Kraków pociągnęłaby za sobą wiele negatywnych skutków, takich jak m.in.: likwidacja miejsc pracy czy większym wykluczeniem komunikacyjnym południowego Podkarpacia.

Niestety z przykrością dotarła do nas wiadomość, że od marca 2023 roku planowana jest likwidacja porannej pary pociągów. Nie znając przyczyn podobnej decyzji, apelujemy o pozostawienie w/w pociągów w planowanym rozkładzie jazdy. Ich brak spowoduje ponowny regres komunikacyjny w naszym regionie, a także spadek zatrudnienia działach związanych z obsługą pociągów. W związku z tym prosimy o ponowne przeanalizowania planów dotyczących organizacji przewozów na naszej linii oraz ew. informacje co jest przyczyną likwidacji 50% kursów — dodają radni.

 

 

 

Foto: DWORZEC PKP / zdjęcie podglądowe

W związku z niepokojem samorządowcy skierowali petycję do Prezesa Zarządu PKP Intercity o utrzymanie w planowanym rozkładzie jazdy dotychczasowej pary pociągów kursujących na trasie Zagórz-Kraków. W odpowiedzi na apel Rady Powiatu Sanockiego PKP Intercity uspokaja.

Zawieszenie kursowania pociągu TLK ”Wetlina” jest jedynie tymczasowe i wynika z prac zarządcy infrastruktury kolejowej na terenie kraju PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowanych na okres od marca do sierpnia 2023 skutkujących brakiem możliwości przejazdu liniami kolejowymi nr 108 i 96 na odcinku Jasło — Gorlice Zagórzany — Tarnów — przekazuje Marek Rudzianiec, zastępca dyrektora Biura Rozkładu Jazdy i Produktów PKP Intercity S.A.

Pojawiają się głosy niepokoju, że po zakończonym remoncie nie zostanie wznowione połączenie, PKP uspokaja.

W trakcie tworzenia rocznego rozkłady jazdy edycji 2022/2023 uzgodnione zostało pomiędzy PKP IC a organizatorem przewozów — Ministerstwem Infrastruktury — że w okresie w/w utrudnień, pomiędzy Krakowem a Zagórzem kursować będzie jedna para pociągów, tj., TLK ”Bieszczady” (poranny odjazd z Krakowa, popołudniowy odjazd z Zagórza), z wykorzystanie, dłuższej, objazdowej trasy przez Strzyżów linią kolejową nr 106. Kursowanie drugiej pary pociągów tj. TLK ”Wetlina” (poranny odjazd z Zagórza, wieczorny odjazd z Krakowa), wznowione zostanie w przypadku przywrócenia przez PKP PLK przejezdności liniami kolejowymi nr 108 i 96 – dodaje.

źródło: red., bip.pl, Biuro Rady Powiatu Sanockiego

 

26-11-2022

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)