Remont drogi na ostatniej prostej. Termin zakończenia zadania (FOTO)
ZAGÓRZ / PODKARPACIE. Wracamy do tematu związanego z gruntownym remontem drogi Sanok-Zagórz. Ponowiliśmy pytanie dotyczące terminu realizacji tego zdania. Kierowcy w ostatnich dniach są znów wystawieni na próbę z cierpliwości… i stanie w korku. Czy planowany termin zakończenia inwestycji – wrzesień 2024 jest zagrożony?
Remont drogi relacji Sanok-Zagórz ruszył w 2022 roku. Zadanie, na które zabezpieczono początkowo ponad 22 miliony złotych, pozwoli gruntownie przebudować drogę krajową nr 84 pomiędzy „dolinką zahutyńską” a skrzyżowaniem przy moście nad Osławą w Zagórzu. Ten fragment drogi jest rozbudowywany, wzmacniana jest nawierzchnia, a także budowane chodniki i ścieżki rowerowe oraz montowane nowe oświetlenie. Na modernizację odcinka czekano wiele lat. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, z kolei wykonawcą Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa.
Od momentu rozpoczęcia inwestycji kierowcy musieli uzbroić się w cierpliwość i liczyć się z utrudnieniami. Każdego dnia, poprzez media społecznościowe (grupa i czat Pomoc112) uczestnicy ruchu przekazują sobie informacje na temat aktualnego czasu oczekiwania w obu kierunkach jazdy.
Ostatnie dni są wyjątkowo uciążliwe dla kierowców. Stąd kierują do nas prośbę o powrócenie do tematu remontu wspomnianej drogi? Czy podawany w lipcu termin ukończenia zadania do końca września 2024 jest zagrożony?
– Jesteśmy na końcowym etapie robót na tym odcinku DK84. Do wykonania pozostało ułożenie warstwy ścieralnej w obrębie skrzyżowania z drogą wojewódzką w Zagórzu oraz wykonanie oznakowania poziomego i pionowego – mówi nam Joanna Rarus, rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Rzeszowie.
I dodaje: – Wykonawca planuje skończyć wszystkie prace do końca września.
Zdjęcia wykonane w dniu 19.09.2024.
Zakres prac przy inwestycji drogowej Sanok-Zagórz
Odcinek drogi krajowej nr 84 między Sanokiem a Zagórzem ma długość 4,28 km. Prowadzone roboty budowlane polegają na rozbudowie tego odcinka drogi, wzmocnieniu konstrukcji nawierzchni do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś, ale także przebudowie skrzyżowań, budowie chodników i ścieżek rowerowych oraz nowego oświetlenia.
Wykonawca miał za zadanie w pierwszej kolejności zaprojektować, a teraz wykonać następujące roboty:
- rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 84,
- wzmocnienie nawierzchni jezdni DK84 do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś,
- budowę/przebudowę infrastruktury dla pieszych w postaci chodników, ścieżek rowerowych, wydzielonych przejść dla pieszych oraz wysp dzielących (azylów) w rejonie skrzyżowania,
- przebudowę skrzyżowania DK84 z drogą gminną w km 4+323,
- budowę pasa do lewoskrętu do szkoły w km 6+795,
- przebudowę skrzyżowania DK84 z DW892 w km 7+245,
- przebudowę istniejących wlotów dróg gminnych, powiatowych w ciągu projektowanego odcinka,
- budowę i przebudowę zatok autobusowych,
- przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych w rejonie inwestycji,
- przebudowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, rowy kryte, kanalizację deszczową i inne,
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących rowów przydrożnych dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego, ewentualną korektę skarp i przeciwskarp rowów, bądź w razie konieczności umocnienie skarp (lub
- wprowadzenie murków oporowych) w związku z koniecznością lokalizacji elementów przekroju w pasie drogowym,
- przebudowę istniejących przepustów pod koroną drogi,
- umocnienie wlotów i wylotów przepustów, umocnienie wylotów z kanalizacji deszczowej
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych – w razie konieczności,
- budowę oświetlenia drogowego,
- w razie konieczności wycinkę kolidującej zieleni wraz z nasadzeniami zastępczymi,
- opracowanie i wprowadzenie nowej organizacji ruchu.
Cel inwestycji
Droga krajowa numer 84 stanowi jedyny, bezpośredni szlak komunikacyjny z zachodu województwa podkarpackiego do przejścia granicznego w Krościenku. Ze względu na zwiększające się natężenie ruchu oraz znaczną degradację eksploatowanej drogi, wymagała ona rozbudowy. Dotychczasowa szerokość pasa drogowego wahała się w granicach 20-50 m, a szerokość jezdni wynosiła 7 m. Dodatkowo, gęsta zabudowa oraz zlokalizowanie obiektów użyteczności publicznej przy drodze krajowej generują znaczny ruch pieszych poruszających się po jezdni oraz poboczu. Wszystkie te elementy powodują konieczność wprowadzenia segregacji ruchu oraz przebudowę istniejącej infrastruktury.
Remont DK84 Sanok-Zagórz przyczyni się do zwiększenia komfortu i poprawy bezpieczeństwa podróżowania dla tysięcy kierowców, którzy każdego dnia korzystają z tej drogi. To także ważna trasa dla ruchu turystycznego. Chcąc rozwijać i wzbogacać ofertę dla turystów, niezbędne jest inwestowanie w poprawę infrastruktury drogowej.
źródło: Red., Serwis Rzeczypospolitej Polskiej
Informacje o aktualnej sytuacji na drogach Sanoka, powiatu sanockiego i całego regionu w grupie POMOC112
DOŁĄCZ DO GRUPY – KLIKNIJ
Udostępnij ten artykuł znajomym:
UdostępnijNapisz komentarz przez Facebook
Tagi: Podkarpacie, remont drogi, sanok - zagórz, zdjęcia
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz
Komentarze wyróżnione:
(zarejestrowanych czytelników)